-hild Skrevet 6. mai 2004 #1 Skrevet 6. mai 2004 Jeg har blitt spurt om å "bake" ostekake til en konfirmasjon på søndag, og tenkte at jeg skulle pynte den litt med gele-lokk og friske jordbær/kiwi/appelsinskiver eller noe.. (fikk en idé da jeg var innom bakeren..) Men hvordan i all verden får man f.eks friske jordbær og kiwiskiver til å se lekre ut noen timer - for ikke å snakke om et døgns tid? (de skal ligge oppå gelelokket.. )
Gjest 1111 Skrevet 6. mai 2004 #2 Skrevet 6. mai 2004 Du kan ikke legge på frukten rett før servering da?
Arkana Skrevet 6. mai 2004 #3 Skrevet 6. mai 2004 Legg dem på. Så lager du gelé etter anvisning på pakken og når den er avkjølt, men ikke stivnet, pensler du frukten med geléen. Det gjør at den holder seg bedre i tillegg til at det ser lekkert ut.
Gjest gjesta Skrevet 6. mai 2004 #4 Skrevet 6. mai 2004 Legg ikke kiwi eller frisk ananas oppå gelen for da smelter den! Druer passer godt til, og de kan godt legges på oppå kaken, før geleen.
-hild Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2004 Takk for svarene! Jeg må nok pynte kaka senest på formiddagen samme dag - jeg vet ikke helt hvordan opplegget er der vi skal være, men jeg har en følelse av at det kan være lurt å kjøre dit med kake før vi skal i kirka. Jeg dropper kiwi - takk for at du minte meg på det med kiwi og gele, Mie. Pensle frukten med gele høre lurt ut, Arkana - så jeg satser på det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå