Gå til innhold

Spist helt sykt mye usunt i dag! FLAUT.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dag spist en hel grandiosa ALENE + to pizzastykker fra helgas pizzalaging + tre kokosboller og to store coockies :(

Det er "kun" dette jeg har spist og jeg er stappmett, men synes det er veldig mye og veldig usunt. Har en sånn periode der jeg bare spiser dritt. Huff..

Flere som har det sånn??

Anonymous poster hash: 22f6d...0e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i dag spist en hel grandiosa ALENE + to pizzastykker fra helgas pizzalaging + tre kokosboller og to store coockies :(

Det er "kun" dette jeg har spist og jeg er stappmett, men synes det er veldig mye og veldig usunt. Har en sånn periode der jeg bare spiser dritt. Huff..

Flere som har det sånn??

Og sånn btw..Hvor mye kcal har jeg egentlig fått i meg? 5000???? :(

Skrevet

Flere som har det sånn??

SÅ mye har du faktisk ikke spist. Maten er jo for en hel dag, og da er det ikke så mye. Har sett verre for å si det sånn. :)

Anonymous poster hash: c771d...0c6

• Liker 5
Skrevet

Slapp av, det er lov å leve litt! Blir du ikke lei av å tenke på hva du putter i deg hele tiden? Det gjør jeg. I blant må en bare ha slike dager, og det er lov, ikke ha dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 00e43...e16
  • Liker 2
Skrevet

SÅ mye har du faktisk ikke spist. Maten er jo for en hel dag, og da er det ikke så mye. Har sett verre for å si det sånn. :)

Enig, har sett og hørt verre. Og dessuten går det bra, bare en ikke gjør det til en hverdagsgreie.

Skrevet

Og sånn btw..Hvor mye kcal har jeg egentlig fått i meg? 5000???? :(

Nei. En grandiosa inneholder 1200 kalorier. to pizzastykker ca 400-500, 3 kokkosboller ca 300 kalorier og cookiesene vet jeg faktisk ikke. Det er nesten umulig å si. Tipper du har spist for rundt 2500 kalorier, et sted rundt der ivertfall. Og det er IKKE mye for en hel dag.

En gjennomsnittlig kvinne skal ha i seg 2000 kalorier hver dag.

• Liker 3
Skrevet

Slapp av, det er lov å leve litt! Blir du ikke lei av å tenke på hva du putter i deg hele tiden? Det gjør jeg. I blant må en bare ha slike dager, og det er lov, ikke ha dårlig samvittighet.

Har spist veldig usunt i en uke faktisk....

Skrevet

Har spist veldig usunt i en uke faktisk....

Så lenge det ikke blir en livsstil ser jeg ikke problemet. Jeg har selv også slike perioder i blant hvor jeg spiser en del usunn mat, og det er lov, bare det ikke blir en livsstil :) Så slapp bare av du.

Skrevet

Så lenge det ikke blir en livsstil ser jeg ikke problemet. Jeg har selv også slike perioder i blant hvor jeg spiser en del usunn mat, og det er lov, bare det ikke blir en livsstil :) Så slapp bare av du.

Okey, i morgen er det stopp for å si det sånn :P

Skrevet

Okey, i morgen er det stopp for å si det sånn :P

Å gi seg selv helt totalforbud mot mat en anser som godt er aldri lurt. Jeg trener mye, fem dager i uka og spiser relativt sunt, men får jeg lyst på noe godt så hindrer jeg ikke meg selv fra å spise det jeg vil ha. I blant kan jeg spise usunn mat i en hel uke, avhenger mye av formen og humøret.

Tenk hvor kjedelig livet hadde vært om en bare skulle vært streng med selv hele tiden, det hadde ikke funket for meg!!

• Liker 2
Skrevet (endret)

En hel grandiosa inneholder ca 1300 kalorier. Så sier vi at vi deler den i 10 pizzastykker som hver er på 130 kcal.130x2 er 260. Du har spist 2 ekstra stykker så nå er du oppi 1560kcal totalt.

1 stor cookie har ca 260kcal i seg og 260x2 er 520.

1560+520 er 2080

Nå er du oppi 2080kcal totalt.

Så kommer 3 kokosboller som hver inneholder ca 50kcal da det er mye luft i kokosboller og kokosboller er faktisk regnet som "sunn"søtsak fordi den inneholder lite kalorier.

50x3 er 150kcal.

2080+150

Totalt inntatt nå er 2230kcal.

Det vil si at du er 2270kcal unna 5000kcal...

Bedriver du 1time hard trening så vil du kunne brenne 500 el mer i kcal. Men da snakker jeg hardt svettetrening a la styrke eller heftig kardio.

Endret av Alina X
Skrevet

En hel grandiosa inneholder ca 1300 kalorier. Så sier vi at vi deler den i 10 pizzastykker som hver er på 130 kcal.130x2 er 260. Du har spist 2 ekstra stykker så nå er du oppi 1560kcal totalt.

1 stor cookie har ca 260kcal i seg og 260x2 er 520.

1560+260 er 2080

Nå er du oppi 2080kcal totalt.

Så kommer 3 kokosboller som hver inneholder ca 50kcal da det er mye luft i kokosboller og kokosboller er faktisk regnet som "sunn"søtsak fordi den inneholder lite kalorier.

50x3 er 150kcal.

2080+150

Totalt inntatt nå er 2230kcal.

Det vil si at du er 2270kcal unna 5000kcal...

Bedriver du 1time hard trening så vil du kunne brenne 500 el mer i kcal. Men da snakker jeg hardt svettetrening a la styrke eller heftig kardio.

Det var ikke så mye kcal nei...Heldigvis...

Skrevet

Det er ikke krise å slumpe litt på kostholdet iblant, men det går jo an å være litt fornuftig i utskeielsen. For eksempel, når du spiser en hel pizza, trenger du to pizzastykker til? Og hvis du først har fråtset i noe søtt, trenger du enda mer søtt? Jeg spiser også lett en pizza, men da spiser jeg ikke tre pølser etterpå. :)

Anonymous poster hash: 16355...676
Skrevet

Jeg synes du skal slappe helt av og la kroppen din få bearbeide den maten du har gitt den i ro og mak. Ikke gi deg selv pepp for noe du uansett ikke kan endre på nå. Tenk heller at det kommer en dag i morgen! I morgen kan du spise brokkoli, kylling og avokado i fleng. Men i dag har du spist grandis og greier. Og det er helt greit!

Husk: Det er regelen, ikke unntaket, som gjør utslaget! Du blir ikke tjukk eller usunn av å spise usunt en dag, på samme måte som at du ikke blir slank og sunn av å spise sunt en dag.

Anonymous poster hash: a1626...4dd
  • Liker 1
Skrevet

Det var ikke så mye kcal nei...Heldigvis... Anonymous poster hash: 22f6d...0e9

Men det er ikke dermed sagt at det er ok å få seg så lite mineraler og vitaminer. Man skal såise for næring men også for kos. Selvom det er et helt greit kcal nivå så spørs det jo hvor mange av disse kaloriene kommer fra annet enn fett,sukker og karbohydrater?

Når man inntar måltider slik som dette så legger man på seg selv om kcal nivå er ok, og ikke bare det, man får ikke i seg tilstrekkelig med mineraler og vitaminer,ei heller proteiner.

Gjest Runforit
Skrevet

1 Grandiosa er jo ikke mat, metter jo ikke. Spiste en sånn alene da jeg gikk på barneskolen :P

Når det er sagt så er det bare crap du har spist, men det spiller ingen rolle i det hele og store så lenge du ellers har en sunn livsstil. Og det er ikke hårreisende mange kalorier selv om det føles sånn når en bare spiser tomme kalorier.

Ikke stress. Spis normalt resten av uka så vil du føle deg bedre raskere enn du tror.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Sørg for å ha skikkeleg, sunn og god mat i huset, og ikkje masse ruskemat. Spis jamne måltid, fire timar mellom kvart, bruk yoghurt og frukt som mellommåltid og sørg for å få i deg noko før du blir ihelsvolten. Det er den oksehungeren som gjer at ein hiv i seg masse. Pluss at ein har det tilgjengeleg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...