Gå til innhold

Tips fra akupunktør

cappocino

Anbefalte innlegg

Hei

Var hos min akupunktør i dag og fikk en liste over vitaminer jeg og mannen burde ta for å "løsne" på fruktbarheten. Listen er basert på en undersøkelse gjort i Frankrike i samarbeid med akupunktur, hun husket ikke hva undersøkelsen het.....men skal prøve å finne ut av det til neste gang.

Verdt et forsøk iallefall.

Her er vitaminkuren jeg og mannen har blitt satt på frem til neste EL.

vi er på dag 1 idag:

Daglig tilskudd:

C-vitamin 1gram

E-vitamin 100-300 ie

sink 30-45 ml (flytende)

Selen 300 mg

Også folsyre for damene.

Håper det kan iallefall hjelpe noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Engel, ikke pålogget

Og begge skulle ta like mye? Ok, hvis tanta kommer på tirssdag så stikker jeg og handler! Får man alt dette på apoteket eller må man på helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel!

Begge kunne ta dette, og du tar folsyre i tillegg.

Fåes kjøpt både på apotek og helsekost (tror kanskje apotek er rimligere)

Vi krysser selvfølgelig fingrene på at tanten holder seg unna.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bør ikke menn også ta folsyre da??

Har lest flere steder at det er påvist at sink+folsyre er bra for mannens sædkvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke menn også ta folsyre da??

Har lest flere steder at det er påvist at sink+folsyre er bra for mannens sædkvalitet!

Det er helt korrekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Brumm (ikke innlogget)

Visste dere at mangel på omega 3 fettsyrer kan føre til barnløshet? (Bl.annet) Tror derfor det er viktig å ta tilskudd av dette også, om man da ikke spiser masse fisk. Og Møllers trantablettene er visst ikke gode nok, om man ikke spiser fisk. Gå på helsekost butikken og spør!

Når jeg var prøver (har enda ikke fått barn, men prøvingen er lagt litt på is, trengte en pause...), så ante jeg faktisk ikke at omega 3 var SÅ viktig, og jeg spiser jo ikke fisk, tok trankapsler sånn dann og vann....

Fikk meg en vekker når jeg troppet opp på helsekostbutikken og hørte hva hun hadde å si! Har slitt litt med depresjoner også, hun mente mangel på omega 3 kunne være årsaken...

Så i tilegg til E-vitaminer og sink og selen (lukta på sinktablettene kan jo skremme en bøffel!!), så vil jeg bruke omega 3 hvis vi bestemmer oss for å prøve igjen!

Lykke til :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som refleksolog med barnløshet som spesialfelt, og vil også i enkelte tilfeller anbefale det du har fått anbefalt, men da ut ifra en individuell vurdering.

I tilegg til dette bør også menn ta folinsyre og q-10 som er med på å bygge opp cellene våre. Omega-3 er også viktig dersom man har lite fisk på bordet. Men det er og blir kostholdet som er viktigst for å beholde en frisk kropp og gjøre den klar til et svangerskap.

Denne listen du har fått ser omtrent ut som den samme som legene og forfatterene av boken "medisin på grønn resept" anbefaler. men der er selen spesiellt anbefalt til mannen.

Lykke til!

Hei  

Var hos min akupunktør i dag og fikk en liste over vitaminer jeg og mannen burde ta for å "løsne" på fruktbarheten. Listen er basert på en undersøkelse gjort i Frankrike i samarbeid med akupunktur, hun husket ikke hva undersøkelsen het.....men skal prøve å finne ut av det til neste gang.

Verdt et forsøk iallefall.

Her er vitaminkuren jeg og mannen har blitt satt på frem til neste EL.

vi er på dag 1 idag:

Daglig tilskudd:

C-vitamin   1gram

E-vitamin 100-300 ie

sink 30-45 ml (flytende)

Selen 300 mg

Også folsyre for damene.

Håper det kan iallefall hjelpe noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...