Gjest Poirot Skrevet 6. mai 2004 #1 Skrevet 6. mai 2004 Vi har alltid tenkt til å ønske oss sølvtøy når vi skulle gifte oss. Men nå begynner vi å lure litt ettersom vi har sett litt på priser. Visste jo at det var dyrt, men koster det virkelig 650-800 for en vanlig spiseskje??? Kanskej vi skal satse på Hardangerbestikk isteden, så kan vi heller arve når den tiden kommer.....
Gjest Tex Skrevet 6. mai 2004 #2 Skrevet 6. mai 2004 Ja, sølv er kjempedyrt. Ikke smaker det spesiellt godt heller så for oss var sølv aldri noe alternativ. Vi har Hardanger og er kjempefornøyde.
Miss Marple Skrevet 6. mai 2004 #3 Skrevet 6. mai 2004 Vi har også valgt å ha Hardanger. Men så har jeg sølv i teskjeer, dessertskjeer og kakekgafler.
monja Skrevet 6. mai 2004 #4 Skrevet 6. mai 2004 Vi valgte også Hardanger. Klassisk og fint og så slipper du sølvsmaken og all pussinga
Glossy Skrevet 6. mai 2004 #5 Skrevet 6. mai 2004 Hardanger her og. Begynnte å samle på sølv( til bursdager), men det gikk så seint å samle på. så jeg byttet.
Tusenfryd Skrevet 6. mai 2004 #6 Skrevet 6. mai 2004 Sølv smaker da ikke noe? Hvis det ikke er upusset eller rester av pussemiddel igjen da... Vi ønsket oss sølvtøy, jeg er oppvokst med det, synes det er vakkert og varig og bryllup er en fin anledning til å få en "flying start" på samlingen. Vi samler på Lilje - det er enkelt, rent og vakkert, lar seg lett kombinere med servise og ulike duker og dekorasjoer, og vi er kjempefornøyd med det. Nå husker jeg ikke prisen på de ulike delene, men det er nå ikke verre enn at vi får en skje eller to til jul fx. Lurer på om det er 2-300 for en skje, jeg. Noe mer kanskje... Priser varierer etter hva slags mønster du velger. Vi fikk også et sett Hardanger til bryllupet, det byttet vi inn. Ikke vår stil.
Lissemor Skrevet 6. mai 2004 #8 Skrevet 6. mai 2004 Jeg synes faktisk sølv smaker.Litt kjipt når man er i fint selskap dekket med sølvtøy,og jeg må be om en vanlig teskje :oops: Får litt sånn sølvpapirsmak...æsj!
Rannva Skrevet 6. mai 2004 #9 Skrevet 6. mai 2004 Jeg har aldri tenkt på at sølv smaker noe.. Har nettopp arvet bestikk, så vi kommer ikke til å ønske oss til bryllupet (den dagen det blir). Har til og med en gammel sukkerbitklype i sølv. *lurer på om den kommer til å bli brukt*
Maxine Grey Skrevet 6. mai 2004 #11 Skrevet 6. mai 2004 Et lite tips: det finnes mønstre i Hardanger-serien som "matcher" enkelte sølv-mønstre. Selv har jeg satset på stål (Kristin) til middags-bestikk og sølv (Tele-) til kaffe.
Maxine Grey Skrevet 6. mai 2004 #12 Skrevet 6. mai 2004 *mimrer mormors gamle Ringebuskjeer....* Det er Anitra. . .
-ida- Skrevet 6. mai 2004 #13 Skrevet 6. mai 2004 Vi kommer ikke til å ønske oss det, da det er så dyrt.Og vi har hardanger bestikk til 15 og det holder for oss. Og vi er fornøyd med det.
Seterjenta Skrevet 6. mai 2004 #14 Skrevet 6. mai 2004 Jeg har ikke den store sansen for sølv lenger, fint stålbestikk er jo mye mer anvendelig... synes jeg da... Selv har jeg Anitra teskjeer, men tviler på at jeg kommer til å samle noe mer på sånt. Jeg samler også på Hardangerbestikket Carina og tror nok at vi vil fortsette med det.
Gjest Tex Skrevet 6. mai 2004 #15 Skrevet 6. mai 2004 Det er Anitra. . . Kødder du....? Det er Ringebu sier jeg.......*morsk* Hun hadde da vitterlig syltetøyskjeer som så akkurat ut som Ringebu...?
Grooo Skrevet 7. mai 2004 #16 Skrevet 7. mai 2004 Vi samler på Lilje - det er enkelt, rent og vakkert, lar seg lett kombinere med servise og ulike duker og dekorasjoer, og vi er kjempefornøyd med det. Samme her. Men vi hadde så godt som fult sett før bryllupet, så det eneste vi fikk i sølv da var noen serveringsdeler. Er kjempefornøyd med dette bestikket, og synes absolutt det er verdt pengene
April Skrevet 7. mai 2004 #17 Skrevet 7. mai 2004 Jeg har aldri merket noe sølvsmak..Vi sparer på Telesølv og ønsker oss det til bryllupet!
blåveis Skrevet 7. mai 2004 #18 Skrevet 7. mai 2004 Vi har sagt klart i fra om at sølvtøy er ikke noe vil vil ha.. - verdigjenstander liggende hjemme - må pusses - stål ser like pent ut - mye annet vil heller vil ha
tuji Skrevet 7. mai 2004 #19 Skrevet 7. mai 2004 Vi ønsket oss ikke middagsbestikk, bare teskjeer, isskjeer, kakegafler, kakespader og slikt. Vet ikke om vi kommer til å kjøpe middagsbestikk noen gang. Det er dyrt med sølg, men det er jo litt stas også, da. Det er ikke riktig at nysølv (sølvplett) er sterkere enn sølv. Sølv er nok mykere, ja, men sølvplett er bare belagt med sølv - og slites av. Hvor ofte har du opplevd å knekke en sølvskje? Hvis dere skal samle, ville jeg valgt ekte sølv. Det er fint å kunne dekke et kaffebord med sølv, og du kommer aldri til å kjøpe det selv, så dette er anledningen til å ønske seg det!
Ingeborg Skrevet 7. mai 2004 #20 Skrevet 7. mai 2004 Vi har samlet på "Minne"-sølv i noen år allerede, og ønsker oss absolutt mer i bryllupsgave. Liker å ha noe litt spesielt, og så er det tradisjon med sølv i begge familiene våre også. Vi liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå