Gå til innhold

Barn med forskjellige fedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innrømmer det. Jeg har fordommer. Vi alle har fordommer, enten vi innrømmer det eller ei

En av mine er mødre med barn med fire forskjellige fedre. Har du ikke tatt noen feile valg her i livet da?

Nå er det vanlig å skille seg og gifte seg på nytt,og få flere barn. De jeg tenker på er de mødrene som har hatt x antall samboere utenom fedrene. Fire barn med fire ulike menn.....

De samme mødrene er de som ikke er i jobb,syter mest over økonomien,er mest på byen osv

Anonymous poster hash: 55f5a...db7
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordomsfull? Ja det er du! Du vet virkelig å ta alle under en kam!

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg møtt ei som hadde fire barn med fire fedre, var mye ute på byen, og syter over økonomi så hadde jeg også tenkt mitt dersom jeg ikke hadde kjent henne. Sorry for å være kjip - men alle har fordommer mot visse stereotypier.

• Liker 12
Skrevet

Som moren min. Jeg forstår at det er lett å ha fordommer mot henne, men det er synd at det skal være slik.

Anonymous poster hash: 58fa8...d1c
Skrevet

Selv om en mamma har fire barn, og de fire barna har hver sin pappa, - så betyr ikke det at denne mammaen flyr på byen til stadighet, er uten jobb, har dårlig økonomi.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde nok også tenkt mitt.

Anonymous poster hash: afcad...b30
  • Liker 1
Skrevet

Man trenger ikke kritisere/fordømme hvis man ikke har noe som helst kjennskap til den faktiske situasjonen. Nå har jeg ingen erfaringer med dette, men såpass klarer jeg å tenke

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner til ei som har 3 barn med 3 ulike fedre, og jeg tenker som så at det er hennes liv? Nå vet jeg at hun har opplevd mye dritt fra de mennene og jeg håper bare egentlig at hun har det bra med seg selv nå/får det bra med seg selv. Hun har tross alt oppdratt ungene sine så å si alene.

Så nei, jeg har ingen fordommer mot henne pga det. At jeg ikke liker henne så godt som person det er en annen ting, men allikevel dømmer jeg henne ikke som på ditt grunnlag ts.

Anonymous poster hash: 2904d...1c3
  • Liker 1
Skrevet

Beklager avsporingen, men det heter altså å "skjære alle over en kam". Det svir i øynene når jeg leser slike varianter.

Skjønner forøvrig at man tenker sitt av det. Klart det finnes massevis av unntak, men at det kan finnes en viss korrelasjon mellom et stort antall fedre til ens barn og uansvarlig livsførsel tror jeg så gjerne.

Anonymous poster hash: 907e0...64b

• Liker 10
Skrevet

Jeg innrømmer det. Jeg har fordommer. Vi alle har fordommer, enten vi innrømmer det eller ei

En av mine er mødre med barn med fire forskjellige fedre. Har du ikke tatt noen feile valg her i livet da?

Nå er det vanlig å skille seg og gifte seg på nytt,og få flere barn. De jeg tenker på er de mødrene som har hatt x antall samboere utenom fedrene. Fire barn med fire ulike menn.....

De samme mødrene er de som ikke er i jobb,syter mest over økonomien,er mest på byen osv

Anonymous poster hash: 55f5a...db7

Det kræsjer med dine verdier, så derfor hater du litt på dem. Slapp av, det er helt normalt, og alle som har svart i denne tråden gjør det samme.

Anonymous poster hash: e543f...d4d

Skrevet

Mulig fordommene mine kiler meg litt bak i hjernen når dama med fire barn med fire forskjellige fedre er uten jobb, fester mye og syter over dårlig økonomi.

Men om ei dame har barn med forskjellige fedre bryr jeg meg lite om.

Far til mine fremtidige barn vil også da ha barn med forskjellige mødre.

• Liker 1
Skrevet

Tenk om alle hadde vært like...
Syns ikke du skal dømme de selv om du har dine tanker om dem :)

Skrevet

Faren til datteren min har barn med tre forskjellige mødre (mitt er eldst).

Hva skal man tenke om ham?

Anonymous poster hash: 8f858...a19
  • Liker 4
Skrevet

Det heter å skjære alle over én kam.

Jeg har fordommer mot folk med skrivefeil.

Anonymous poster hash: 426fc...006

• Liker 3
Skrevet

Selv om en mamma har fire barn, og de fire barna har hver sin pappa, - så betyr ikke det at denne mammaen flyr på byen til stadighet, er uten jobb, har dårlig økonomi.

Litt rart om hun ikke har dårlig økonomi. Til og med med to inntekter er det ofte knapt å forsørge 4 barn.

Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at det kun er mødre som trekkes frem i denne tråden? Skulle tro at dersom man hadde fordommer mot kvinner som har barn med flere menn, ville man også hatt fordommer mot menn som har barn med flere kvinner.

• Liker 5
Skrevet

Jupp, har også fordommer! Ganske mange også, faktisk... Jeg har fordommer mot norske menn med thaidamer, damer med afrikanske menn, mødre og fedre med barn med ulike andre mødre og fedre, bimbodamer med restylane og fotballidioter med hengemage. Møter meg selv i døra på de fleste av dem, selv om noen holder stikk :) Jeg tror at uansett hvor mye man forsøker å se verden på et individnivå, har vi noen, alle sammen ;)

• Liker 6
Skrevet

Alle har fordommer. Alle generaliserer. Det er bare sånn hjernen virker. Det viktigste er vel om man er villig til å få motbevist fordommene sine eller ikke.

• Liker 5
Skrevet

Det er vist gjort litt forskning på dette med søskenflokker som har flere fedre, og forskningen viser at det er en tendens mot at de barna har større utfordringer under oppveksten enn barn i søskenflokker som stort sett har samme foreldre.

Så ja, jeg tenker mitt når jeg hører om kvinner som har flere barn med like mange fedre, men det er urettferdig av meg. Jeg kjenner flere som har hauger av halvsøsken og de har klart seg like bra som sine venner som kun har helsøsken. Jeg har selv en halvbror og han igjen har fire halvsøsken og vi har alle klart oss bra (selv om mor til min halvbror i perioder har slitt med alkoholisme).

De fleste har ett sett med fordommer, det er ikke unormalt, men vi må alltid prøve å utfordre disse fordommene. Prøve å ha ett åpent sinn. Prate med folk. Som oftest vil man finne ut at man har mer til felles enn først kanskje tror.

• Liker 3
Skrevet

Faren til datteren min har barn med tre forskjellige mødre (mitt er eldst).

Hva skal man tenke om ham?

Anonymous poster hash: 8f858...a19

Det hadde vært sykt turn off for min del i hvertfall... Gjett hvem som blir neste dame ut til å bli alenemor liksom :P

Anonymous poster hash: 45be0...f0d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...