AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Hei! Sliter med at håret mitt lett ser "gjennomsiktig" ut i sollys. I tillegg blir det fort blasst om vinteren, selv om jeg egentlig har ganske lyst blondt hår. Har pussig nok alltid vært litt misunnelig på fargen til de som egentlig har mørkere hår, men som bleker det lysere. Får liksom en finere blondfarge enn meg, mer gylden og finere i dagslys. Lurer derfor på: Er det mulig for meg - som allerede er blondine - å bleke/farge håret? Vil jeg få samme farge som de med mørkt hår får når de bleker det, eller blir det bare hvitt uansett fargenyanse man velger? Ønsker meg egentlig en slik farge, (kanskje hakket gyldnere/mørkere) men redd jeg bare ender platina som dette, om håret mitt reelt sett er blondere enn det jeg forsøker å bleke det til? Noen som vet? Hva gjør man som naturlig blondine om man ønsker en annen blondfarge, eventuelt striper? Anonymous poster hash: 3a8de...cc5
Sillicious Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Hei! Sliter med at håret mitt lett ser "gjennomsiktig" ut i sollys. I tillegg blir det fort blasst om vinteren, selv om jeg egentlig har ganske lyst blondt hår. Har pussig nok alltid vært litt misunnelig på fargen til de som egentlig har mørkere hår, men som bleker det lysere. Får liksom en finere blondfarge enn meg, mer gylden og finere i dagslys. Lurer derfor på: Er det mulig for meg - som allerede er blondine - å bleke/farge håret? Vil jeg få samme farge som de med mørkt hår får når de bleker det, eller blir det bare hvitt uansett fargenyanse man velger? Ønsker meg egentlig en slik farge, (kanskje hakket gyldnere/mørkere) men redd jeg bare ender platina som dette, om håret mitt reelt sett er blondere enn det jeg forsøker å bleke det til? Noen som vet? Hva gjør man som naturlig blondine om man ønsker en annen blondfarge, eventuelt striper? Anonymous poster hash: 3a8de...cc5 Jeg tror det er mulig, men du må nok farge håret mørkt først, så stripe det. 1
Magnifique Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Hei. Striper tenker jeg er tingen her, og det kommer til å gi deg et mest mulig naturlig resultat. Jeg hadde tatt meg en tur til frisøren og tatt med et bilde som henvisning. Det kan bli litt vrient å få til en slik farge med hjemmefarging, men det er ikke umulig. Men det tryggeste er å gå til en profesjonell, selv om det desv. koster litt mer 1
Cathrine88 Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Farg inn lowlights, mørkere striper. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Må første farge håret mørkt altså, og deretter stripe det lysere? Må man gjenta hele prosedyren hver gang man får ettervekst da? Dersom jeg rett og slett bare bleker inn noen striper, blir det uansett hvitt? For det blir automatisk lysere enn det man har, og ikke nødvendigvis slik eksempelbildet på pakken viser? (som altså er ment for dem med mørkt hår..?) Om jeg kun setter inn mørkere striper, tror jeg dessverre det blir seende "skittent" ut. Håret mitt er ikke SÅ lyst, hehe. Anonymous poster hash: 3a8de...cc5
Cathrine88 Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Hva med både lysere og mørkere striper i flere nyanser, det gir veldig fint spill i håret. Du trenger ikke farge det mørkt først. Bleking vil uansett gjøre håret lysere, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Ja, hvis det burde funke, høres det jo bra ut Aller helst vil jeg jo som sagt ha det ca. slik. Tror du de lyse stripene blir som dette, ikke helt "platina" i mitt blonde hår? Ønsker meg den "sun kissed" looken. Lurer også litt på en annen ting. Har reagert litt på forskjellige kremer tidligere. Rød hud og litt svie. Er det stor sjanse for at jeg da også vil reagere på hårfarge/blekningsmiddel? Er det noen måte å sjekke dette før man setter igang, og finnes det eventuelt alternativer om det ikke skulle gå? Anonymous poster hash: 3a8de...cc5
Saraby Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 (endret) Du får kjøpt lysfarger for å tone allerede blondt hår Edit: Du skal alltid ta litt av fargen/blekingen på håndbakken eller bak øret for og teste om du reagerer på det står nøye forklart i bruksanvisning. Hvis du skal gjøre det selv vel og merke. Endret 12. november 2013 av Saraby
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Du får kjøpt lysfarger for å tone allerede blondt hår Edit: Du skal alltid ta litt av fargen/blekingen på håndbakken eller bak øret for og teste om du reagerer på det står nøye forklart i bruksanvisning. Hvis du skal gjøre det selv vel og merke. Ok, takk for svar Får håpe frisøren også husker det da, og at de "test minuttene" med fargen er nok til å fremkalle eventuell irritasjon Anonymous poster hash: 3a8de...cc5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Ok, takk for svar Får håpe frisøren også husker det da, og at de "test minuttene" med fargen er nok til å fremkalle eventuell irritasjon Anonymous poster hash: 3a8de...cc5 Jeg har farget håret siden 7 klasse og er 22 nå, og har aldri opplevd at frisøren gjør det Anonymous poster hash: b92f7...940 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå