Gå til innhold

Hvor mange dager ferie har jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i 70% stilling og ble trukket for fem ukers lønn i juli. Hvor mange dager kan jeg ta i betalt ferie? Vil det si at jeg har rett til 25 dager betalt, eller er det 70% av 25 dager jeg har rett til pga at jeg ha 70% stilling? Er helt forvirret av norske ferie system.

Anonymous poster hash: ce2f8...f6a

Videoannonse
Annonse
Gjest Evelynita
Skrevet

Du har krav på fem ukers ferie, kommer ikke an på prosenten du jobber :-)

Skrevet

Hvordan er det når man jobber helgene plus noen dager gjennom uken? Er det at jeg kan få 25 vakter frie fra jobben gjennom året?

Skrevet

Du har krav på fem ukers ferie, kommer ikke an på prosenten du jobber :-)

Nja.... Om man jobber variabelt og jobber f.eks en uke på og en uke av så kan man ikke velge å legge alle ferieukene til på-periodene... Hi skriver hun jobber 70%, da vil hun også kunne få 70% av 100% fri - dvs 25 x 0,7 = 17,5 dager fri.....

Anonymous poster hash: e3c69...4af

• Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av dreamopolis
Skrevet

Nå er jeg forvirret igjen :-(

Skrevet

Betalt ferie krever også at du har jobbet der i 2012. Har du jobbet hele året så har du krav på full ferie, ellers er det avhengig av hvor mange måneder av 2012 du jobbet.

Skrevet

Jobbet hele 2012 i en annen bedrift. Men ble trukket 5 ukers lønn i juli.

Skrevet

Jeg er helt forvirret. Vi har ikke sånne ordninger i hjemme landet mitt. Norske ferieloven har jeg aldri klart å forstå.

Jeg fikk feriepenger i juli, og ble trukket for fem ukers lønn samme måned. Jeg begynt a jobbe hos min nåværende arbeidsgiveren i begynnelsen av januar 2013. Har jeg forstått krav for betalt ferie i år?

Har allerede hatt to og halv ukers ferie til nå og skal ha ei uke ferie snart, men har jeg egentlig krav til å få betalt for det? Arbeidsgiveren er ikke så veldig en top of things.

Skrevet

Jeg er helt forvirret. Vi har ikke sånne ordninger i hjemme landet mitt. Norske ferieloven har jeg aldri klart å forstå.

Jeg fikk feriepenger i juli, og ble trukket for fem ukers lønn samme måned. Jeg begynt a jobbe hos min nåværende arbeidsgiveren i begynnelsen av januar 2013. Har jeg forstått krav for betalt ferie i år?

Har allerede hatt to og halv ukers ferie til nå og skal ha ei uke ferie snart, men har jeg egentlig krav til å få betalt for det? Arbeidsgiveren er ikke så veldig en top of things. Anonymous poster hash: ce2f8...f6a

Hvis du er trukket for fem uker ferie i juni skal du ha full lønn når du tar ut ferien på andre tidspunkter i løpet av året. Du har fem uker ferie i 70%. Enten 25 70%-dager eller 17,5 fulle dager, avhengig av arbeidstidsordning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...