Gjest Petrine ¤ Skrevet 6. mai 2004 #1 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei! Jeg beklager uttrykket barne-facisme men det er en måte å si og fremheve hva jeg mener om det følgende: Marie Simonsen i Dagbladet uttalte i Magasinet i fjor sommer at hun var drittlei av "barne-facismen" hos vennene og i bekjentskapskretser. Jeg er enig. Min mann og jeg har i snart tre år prøvd å få barn - vi sliter..... I mellomtiden maser venner, famile kolleger - U name it!!! "Skal dere ikke snart få barn?" Hvis jeg føler meg groggy av andre grunner, kommer spørsmålet, "Du er vel ikke gravid? knis knis" Noen sier "Dere skal vel HA barn?" For pokker!!! Ikke alle kan få barn!!! Ikke alle kan planlegge når de skal få dem!!!! Jeg blir så forbanna!!! Ikke nok med dette........ Vi opplever å ikke bli invitert til vennskaplige sammenkomster fordi: VI IKKE HAR BARN!!! Vi har faktisk mistet venner fordi vi ikke ennå har barn. I arbeidslivet opplever vi begge om å bli spurt om å F.eks jobbe på 17 mai. Fordi: VI IKKE HAR BARN!!!! Selv om vi ikke har barn så er vi allikevel en liten familie! Skjønner ikke folk dette? Å få barn er en privatsak! Hvorfor skal folk år etter år legge seg oppi vårt privatliv? De som får til å bli gravide etter klokken og eggløsningstesten forstår ikke hvordan vi andre har det - de tar barn og barsel for gitt - Ikke alle har det sånn..... Det er Ok at andre har barn, vi er svært glade i små mennesker, MEN det må ikke bli facistisk!!! Vi føler oss i noen anledninger som en "underkaste" Misforså meg rett! Jeg vet at det ikke er noe vondt ment i maset om barn, men når de ser at vi enda ikke har klart å bli foreldre så kan de jo legge sammen 2 og 2 og tenke seg litt om. Har noen av dere andre opplevd det samme? Hilsen Petrine - Barnløs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 6. mai 2004 #2 Del Skrevet 6. mai 2004 Godt skrevet! Jeg ble bare sittende å nikke, har mistet venner. Både jeg og mannen måtte ta sommerferie utenom fellesferien, fordi det er jo ikke så nøye med oss som ikke har barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 6. mai 2004 #3 Del Skrevet 6. mai 2004 Så ening så enig. Selv irriterer jeg meg grønn når folk snakker om "når dere får barn" akkurat som om det er en selvfølge at vi skal ha det! Og så mange som har kommentert at "ja dette gjesterommet og det hjemmekontoret blir fine barnerom en gang i tiden". Tenk om jeg vil ha de som gjesterom og hjemme kontor da!!!! Vi vil jo egentlig ha barn, men det er vår privatsak. Og det er veldig vondt med kommentarer som "det vil dere også merke når dere får barn". Barne-fascisme var et godt ord som jeg nå tar inn som et ord å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 6. mai 2004 #4 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg er så enig med dere! Jeg har 2 barn, så jeg har personlig ikke merket denne nesten hetsen vil jeg kalle det. Men jeg har hørt kollegaer på jobben snakke om det. Det er hjerteløst! Og jeg ville aldri drømme om å kutte ut de vennene som ikke hadde barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mai 2004 #5 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg vil bare gi deg en klem for at du har så mange tullinger rundt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 6. mai 2004 #6 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg kan ikke gjøre annet enn å NIKKE!!! :enig_animasjon: Livet er urettferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 6. mai 2004 #7 Del Skrevet 6. mai 2004 Akkurat sånn er det, og det er no' dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. mai 2004 #8 Del Skrevet 6. mai 2004 Kjenner til det ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 7. mai 2004 #9 Del Skrevet 7. mai 2004 Er en av disse fertile damene, men likevel så er jeg enig med deg. Lurer på hvor mange ganger jeg har blitt spurt om jeg er gravid av forskjellige grunner. Hvorfor spør man om det da? Om jeg er gravid så forteller jeg jo det når jeg er klar for det. Frem til da kan man anta at jeg enten ikke er gravid eller ikke vil fortelle det enda. . Og om folk faktisk ønsker seg barn, eller om de kanskje har problemer med å bli gravid, er det da ikke noen som har noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 7. mai 2004 #10 Del Skrevet 7. mai 2004 Skjønner deg godt! Har ingen barn selv, og vet ærlig talt ikke om jeg vil ha noen. Er foreløpig 26, så jeg har litt tid å bestemme meg på... Men en venninne av meg har hele livet vært fast bestemt på at hun ikke skal ha barn. Hun har fått en del overbærende smil og kommentarer av typen: "Jaja, du ombestemmer deg nok, vennen min..." Dette har irritert henne i årevis. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 12. mai 2004 #11 Del Skrevet 12. mai 2004 Herregud, jeg trodde virkelig ikke folk kunne kunne være så DUMME,HJERTELØSE,HJERNEDØDE......Jeg finner ikke ord! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 15. mai 2004 #12 Del Skrevet 15. mai 2004 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tammi Skrevet 18. mai 2004 #13 Del Skrevet 18. mai 2004 Uff ja det er mye tankeløshet rundt omkring :evil: Har opplevd mye av dette i de 7 årene vi har prøvd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. mai 2004 #14 Del Skrevet 18. mai 2004 Har det på samme måte. Nå gifter vi oss i juni og jeg gruer meg allerede til alle skal begynne å spørre mer intensivt om når det blir barn på oss. Vi har prøvd i to år og det ser ikke ut til å funke for oss på naturmetoden. Men vi har ikke gitt opp heller da. Men slike folk er så utrolige korttenkte. Det er så sårt å hele tiden oppleve dette når man strir med masse følelser rundt dette å få / ikke kunne få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 18. mai 2004 #15 Del Skrevet 18. mai 2004 Jeg blir med i klubben, jeg også. Frykteløig irriterende med spørsmål som "er du helt sikker på at du ikke skal ha barn?". "Ikke tenk praktisk, du har vel lyst på barn?". Som funksjonshemmet er man nødt til å tenke praktisk mer eller mindre i alle sammenhenger. Det er ikke bare å knipse i fingrene så har man mulighet til å ta seg av et barn. Det er heller ikke bare å knipse i fingrene så får man barn. Som barnløs er jeg glad i barn og har fullstendig forståelse for at folk vil ha barn, men det virker av og til som om småbarnsforeldre ikke forstår at ikke alle vil eller kan få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Skrevet 20. mai 2004 #16 Del Skrevet 20. mai 2004 De med barn har sett "Lyset". Vi andre er det visst bare synd på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 20. mai 2004 #17 Del Skrevet 20. mai 2004 Et utrolig bra innlegg! Dette er som jeg skulle ha skrevet det selv. (dog jeg har ikke mistet noen venner pga dette,men man merker jo hva samtalen dreier seg om hos venninner med barn ) Her har du en stooor fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå