Gå til innhold

Stemor sur for noe? Vil ikke ha julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt et dårlig forhold til stemoren min, men vi kan omgås og være hyggelige mot hverandre når vi møtes. Det er ikke sånn at vi går og skuler på hverandre når jeg besøker pappa. For snart ett år siden mistet hun moren sin og etter det har hun vært veldig annerledes.

Jeg har alltid kjøpt julegave til henne og jeg har alltid fått forslag til hva jeg kan kjøpe enten fra henne eller pappa. I år spurte jeg først pappa om han hadde noen forslag og da kikket han i bakken og ble veldig unnvikende. Etterhvert sa han bare " jeg tror ikke hun ønsker seg noe jeg". Dagen etter satt vi i bilen og jeg spurte om han kunne spørre henne hva hun ønsket seg .. og fikk et like unnvikende svar tilbake i form av mumling og kikking i gulvet. Jeg svarte at hun må da få en liten ting og han ble bare enda mer unnvikende.Han så litt lei seg ut på en måte. Jeg har sendt henne en melding om hun har noen ønskeliste i år men har ikke fått noe svar.

Tror dere hun er sur for et eller annet? og hva gjør jeg? Kan også legge til at vi skal feire jul hver for oss i år. stemor med sin familie og pappa med sin familie.

Anonymous poster hash: 233e6...03b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ikke som hun er sur, heller kanskje at julen er litt sår for henne nå som moren ikke er der?

Anonymous poster hash: 5dbef...fb8
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje hun ser på det som unødvendig å skulle ta imot julegave fra en som hun ikke har noe godt forhold til.

Hvis man ellers i året ikke kommer overens, hvorfor på død og liv gi hverandre gaver? Da er ikke gavene ektefølte.

Anonymous poster hash: 98e7e...af8
  • Liker 1
Skrevet

sliter nok med værre ting enn julegaver..

du har gjort ditt og ikke mas mer nå

Skrevet

Kanskje hun ser på det som unødvendig å skulle ta imot julegave fra en som hun ikke har noe godt forhold til.

Hvis man ellers i året ikke kommer overens, hvorfor på død og liv gi hverandre gaver? Da er ikke gavene ektefølte.

Anonymous poster hash: 98e7e...af8

Vi har jo alltid gitt hverandre gaver. Og det har stått på verre før enn nå.

Jeg har egentlig aldri tidligere ønsket å utveksle gaver men det ble et lite helvete den første julen vi feiret sammen da jeg ikke hadde kjøpt noe til henne. Så etter det har jeg gitt gave til henne, og hun har alltid blitt veldig glad.

Jeg vil ikke la være å gi henne noe fordi jeg husker hvilket baluba det ble det første året vi bodde sammen hvor jeg ikke ga gave til henne på verken bursdag eller jul.Etter at moren hennes døde så virker det som om hun er sint for et eller annet og ikke vil ha så mye med meg å gjøre, og det er helt greit for meg, men hun bor nå da sammen med faren min så vi må møtes innimellom.

Skrevet

Kjøp en erlik Oslo blekke..

Anonymous poster hash: c6a41...82e

Gjest navnelapp
Skrevet

Kan du ikkje ta ein prat med far din då, og prøve å få ut av han kva ho er sur for?

Skrevet (endret)

Du kan jo bare gi en gave om du føler at du absolutt vil det. Du må ikke vente på et svar på hva hun ønsker seg, bare kjøp noe du tror hun ville likt.

Synes forresten ikke hun virket sur ut fra det du har skrevet her, men om du har fått det inntrykket av henne de siste gangene du har sett henne så er hun kanskje det.

Endret av Awzm me
Skrevet

Kan du ikkje ta ein prat med far din då, og prøve å få ut av han kva ho er sur for?

Jo. Men jeg føler at jeg ikke vil mase så mye om det når han viste så ubehag bare spørsmålet om julegave kom opp. Jeg har ikke gjort noe som tilsier at hun bør være sur på meg heller så vil ikke grave i noe som egentlig ikke er min business.

Er bare redd for å havne i en situasjon hvor både det å gi gave eller la være blir gærent.

Skrevet

Du kan jo bare gi en gave om du føler at du absolutt vil det. Du må ikke vente på et svar på hva hun ønsker seg, bare kjøp noe du tror hun ville likt.

Synes forresten ikke hun virket sur ut fra det du har skrevet her, men om du har fått det inntrykket av henne de siste gangene du har sett henne så er hun kanskje det.

Ja det kan jeg. Men det ble bare så utrolig rar stemning når jeg bare spurte om han hadde noen råd til hva hun kunne ønske seg så vil ikke lage dårlig stemning i heimen i jula. For alt jeg vet kan det jo hende de skal skille seg, eller at hun har blitt syk eller ett eller annet. Det er første gang de feirer jul fra hverandre så er jo litt rart det og.

Skrevet

Kan du finne en passelig liten ting og gi til dem to sammen? Noe spiselig eller til huset som de kan ha glede av begge to. Så omgår du problemet litt. Eller bare vente en stund og spørre din far på nytt, han må vel evne å snakke med deg uavhengig av hva hun går igjennom.

Anonymous poster hash: d4634...332
  • Liker 2
Skrevet

Bare kjøp noe. Om hun er sur på deg og evt. for hva kan ikke vi på forumet vite. Jeg hadde nå bare krevd et svar fra faren min.

Anonymous poster hash: 846bc...a9e
Skrevet

Vi har jo alltid gitt hverandre gaver. Og det har stått på verre før enn nå.

Jeg har egentlig aldri tidligere ønsket å utveksle gaver men det ble et lite helvete den første julen vi feiret sammen da jeg ikke hadde kjøpt noe til henne. Så etter det har jeg gitt gave til henne, og hun har alltid blitt veldig glad.

Jeg vil ikke la være å gi henne noe fordi jeg husker hvilket baluba det ble det første året vi bodde sammen hvor jeg ikke ga gave til henne på verken bursdag eller jul.Etter at moren hennes døde så virker det som om hun er sint for et eller annet og ikke vil ha så mye med meg å gjøre, og det er helt greit for meg, men hun bor nå da sammen med faren min så vi må møtes innimellom.

Jeg har heldigvis ikke mistet mine foreldre enda. Men jeg har et svært godt forhold til min mor. I disse dager er hun blitt hjerteoperert, og har mer enn nok med seg selv på sykehuset. Flere ganger i uka pleier jeg å tenke at jeg vil ringe henne (det er slik jeg har det når hun er generelt frisk også) da hun kjenner meg svært godt, og jeg får gode råd av henne. Hun elsker også meg og barnet mitt betingelsesløst. Jeg klarer ikke å tenke meg hvordan det blir den gangen når hun forlater oss, men da farmor forlot oss (som jeg ikke hadde ett like godt forhold til, det forholdet var ikke vondt heller, men vi var ikke så nære) mistet jeg 5 kg. Jeg kan tenke meg at det blir noen lunde slik med mamma også bare mye verre.

Poenget mitt er at en julegave ikke betyr noe særlig da når personen du savner så sårt ikke finnes mer. Jeg tror det blir litt sånn altoppslukende. Det er vanskelig å forstå om man ikke har mistet noen av sine kjære. Ikke mas mer om hva de ønsker seg til jul. De mener nok ikke noe vondt med det. Jeg tipper at hun ikke har noe vondt til overs for deg, bare det at tapet av hennes mor er vondt for henne. Særlig om dette er den første julen hennes uten henne.

Anonymous poster hash: b1ebe...2a9

Skrevet

Faren din må vel kunne svare på om problemet er deg el noe annet. Kanskje hun er sur på deg pga en misforståelse, eller at hun sørger veldig pga mora og ikke vil feire jul i år, el noe annet. Spør faren din på nytt.

Skrevet

Samlivsbrudd på gang? Altså ned din far og henne.

• Liker 2
Skrevet

Siden begge unngår å svare på spørsmålet så høres det ut som ett samlivsbrudd in action for mine ører.

Anonymous poster hash: e387c...8d3
  • Liker 1
Skrevet

Samlivsbrudd på gang? Altså ned din far og henne.

Dette var min tanke også!

Skrevet

Høres ut som at de er på tur å gå ifra hverandre, men kanskje ikke vil ut med det siden de ikke er sikker?

Skrevet

Tenkte samlivsbrudd jeg også, men du kan jo uansett kjøpe noe selvom du ikke får noe svar :)

Skrevet

Jeg føler ofte at man kan misforstå folk for å være sure når de egentlig er triste.

Er det første julen hennes uten moren? Er jo helt søkt av meg i å spekulere i hvorfor, men... Kanskje hun bare er veldig trist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...