AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Jeg har en uke på meg å få lest en bok for og så skrive en anmeldelse om den. Jeg er ganske stresset for tiden, og har en del andre ting å gjøre denne uka, så jeg må finne en kort bok. Jeg er heller ikke noe særlig glad i å lese, men det går fint om boka er spennende eller skummel. Jeg er 18 år gammel, og dette er til en skoleoppgave. Tips? Anonymous poster hash: 193b6...d4c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Hvor mange sider mener du en kort bok skal ha? Anonymous poster hash: 8cc4a...a71
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Hvor mange sider mener du en kort bok skal ha? Anonymous poster hash: 8cc4a...a71 http://bilde.kk.no/bolig++interi%F8r-fargerike+b%F8ker.jpg?o=2316786&w=698&h=0&ee=1172848989 Ikke bredere enn dette...Helst noen lunde like bred som boka "Choosing colours", i midten der Anonymous poster hash: 193b6...d4c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 http://bilde.kk.no/bolig++interi%F8r-fargerike+b%F8ker.jpg?o=2316786&w=698&h=0&ee=1172848989 Ikke bredere enn dette...Helst noen lunde like bred som boka "Choosing colours", i midten der Anonymous poster hash: 193b6...d4c Vet ikke noe om hvor mange sider det er.. Anonymous poster hash: 193b6...d4c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Jeg leste nylig en interessant liten bok som heter Genesis, skrevet av Bernard Beckett. Postapokalyptisk, forholdsvis fast-paced og forsøker å ta opp noen litt dypere spørsmål og setter igang tankene. På ingen måte noen stor, kommende klassiker, men absolutt verdt å lese.http://www.hungergames.no/bokanbefaling-genesis/http://bibliotekareneanbefaler.blogspot.no/2013/04/genesis-av-bernad-beckett.html Jeg fant den på Notabene i sommer til 49 kroner. Anonymous poster hash: d620d...902 1
Gjest Tekola Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Jeg likte Menneskefluene av Hans Olav Lahlum, den har rundt 300 sider, som gir ca. samme tykkelse som den boka du viste. Det er en krimbok, og den er spennende Eller så er både de første Harry Potter-bøkene og Twilight-bøkene rimelig korte og lettleste, mener jeg å huske. Går an å stikke innom en bokhandel eller et bibliotek og spørre om tips også
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Agatha Christies Invitasjon til Mord. Veldig lettlest, veldig kort, men også veldig bra. Mange interessante plott-twists, gode karakterer, bra handling og ja. En veldig bra bok om man ikke er vant til å lese tyngre stoff, men likevel vil ha kvalitet. Anonymous poster hash: 942ff...140
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg leste nylig en interessant liten bok som heter Genesis, skrevet av Bernard Beckett. Postapokalyptisk, forholdsvis fast-paced og forsøker å ta opp noen litt dypere spørsmål og setter igang tankene. På ingen måte noen stor, kommende klassiker, men absolutt verdt å lese.http://www.hungergames.no/bokanbefaling-genesis/http://bibliotekareneanbefaler.blogspot.no/2013/04/genesis-av-bernad-beckett.html Jeg fant den på Notabene i sommer til 49 kroner. Anonymous poster hash: d620d...902 Takk for tips! Skal sjekke dette ut! Anonymous poster hash: 193b6...d4c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Jeg likte Menneskefluene av Hans Olav Lahlum, den har rundt 300 sider, som gir ca. samme tykkelse som den boka du viste. Det er en krimbok, og den er spennende Eller så er både de første Harry Potter-bøkene og Twilight-bøkene rimelig korte og lettleste, mener jeg å huske. Går an å stikke innom en bokhandel eller et bibliotek og spørre om tips også Tusen takk for tips! Jeg glemte å nevne at boken må være på engelsk. Men man finner vel kanskje forskjellige språk på bibliotek.. ikke vet jeg jaja... Anonymous poster hash: 193b6...d4c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Agatha Christies Invitasjon til Mord. Veldig lettlest, veldig kort, men også veldig bra. Mange interessante plott-twists, gode karakterer, bra handling og ja. En veldig bra bok om man ikke er vant til å lese tyngre stoff, men likevel vil ha kvalitet. Anonymous poster hash: 942ff...140 Takk for tips! skal sjekke dette ut... Anonymous poster hash: 193b6...d4c
Gjest Tekola Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Tusen takk for tips! Jeg glemte å nevne at boken må være på engelsk. Men man finner vel kanskje forskjellige språk på bibliotek.. ikke vet jeg jaja... Anonymous poster hash: 193b6...d4c Da kan du jo kikke på denne siden og se om du finner noen titler?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Tusen takk for tips! Jeg glemte å nevne at boken må være på engelsk. Men man finner vel kanskje forskjellige språk på bibliotek.. ikke vet jeg jaja... Anonymous poster hash: 193b6...d4c Ok, Genesis fant jeg i billigbokhylla på norsk, men biblioteket har garantert noe interessant på engelsk. Du kan jo spørre etter den (den er jo opprinnelig engelskspråklig), og hvis ikke er det bare å spørre bibliotekarene etter en annen passende bok på engelsk. Anonymous poster hash: d620d...902
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Sense of an Ending av Julian Barnes er ikke en spenningsbok, men spennende nok syntes jeg. En kort og grei bok på 150 sider, ikke altfor mye skrift på sidene heller. Jeg leste den på to kvelder selv. Den vant Man Booker-prisen i 2011, så du finner masse stoff om den på internet. Anonymous poster hash: a975c...947 1
Hecubaa Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 The fault in our stars av John Green Sjekk den ut. 1
Mermaid Blues Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Jeg har den perfekte boka for deg The Driver's Seat av Muriel Spark. Det er en thriller, min utgave (Penguin Modern Classics, paperback) er på 100 sider og den er perfekt for enhver form for analyse. I tillegg er det neppe noen overhengende fare for at noen andre i klassen har valgt den samme boka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå