AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 hvordan gjør dere det? Ikke så ofte at vi drar på turer men når vi en sjelden gang med regelmessige mellomrom drar til nabobyen og spiser indisk og jeg feks betaler med kortet er hun veldig nøye på å betale korrekt beløp,men jeg lurer på hvorfor det ikke er slik med bilutgiftene? Til nabobyen er det det 7 mil og etter endt tur slenger hun gjerne til meg en hundrelapp og sier, så kan du kjøpe noe til barna eller hva jeg vil og da har jeg så vanskelig for å spør om mere,av hva turen faktisk kostet. En fillesak vil kanskje noen si, men jeg kvier meg for å ødelegge den gode stemningen og jeg lurer på om folk jevnt over har så liten kunnskap om hva det å reise med bil faktisk koster eller om de velger bare å ikke fordype seg i det. Sist spurte jeg henne om at vi kanskje kunne ta buss dit neste gang ,siden jeg skal gjennomgå en operasjon og det var på det uvisse når jeg ble istand til å kjøre igjen etter operasjonen,men det synes hun ble for dyrt og da tenkte jeg mitt om hva turen dit faktisk koster med bil tur/retur. Om vi regner en liter bensin på mila ,pluss bompenger begge veier ,samt parkering er vi oppe i 350,,- Jeg får så lyst ved anledning si at det er vel så dyrt å ta buss men vet ikke hvordan jeg skal legge det fram.uten å ødelegge stemningen, Forslag? Anonymous poster hash: 043e1...df4
Velasq Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Du må bare si det som det er. Enkelt og greit. Er man venninner må man også ha takhøyden for å være ærlige mot hverandre. Dette er jo åpenbart noe som irriterer deg! Lykke til og kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det gikk.
Betasuppe Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Du må si det som det er. Da finner du samtidig ut om de virkelig er dine venner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå