Gå til innhold

Vi har det så fint... men så er det denne eksen da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi møttes for et halv år siden. Vi hadde da begge noen måneder før kommet ut av hvert vårt samboerskap. Han bor en flyreise unna meg, tillit er derfor alfa omega i forholdet vårt.

Jeg visste at eksen hans hadde barn (og barnebarn...) som han var knyttet til. Eksen bor nå i etasjen over og de har samme omgangskrets, han er bestekompis med bestevenninnen til eksen sin mann. Sånn er det, og jeg har godtatt det. Helt til vi i sommer var i bryllup til disse bestevennene. Vi satt på til kirka med eksen (første gang jeg møtte henne), vi var på "vors" hos hun, og ved middagen ble vi sittende på et lite firmannsbord sammen med eksen og hennes nye samboer. Jeg tok dette også fint, helt til min kjære begynte å utelukkende snakke med henne, om gamle dager, ting de hadde opplevd sammen og når jeg prøvde å komme inn i samtalen og spørre henne om ting, var det min kjæreste som svarte på hennes vegne. Det ble etterhvert superkleint, og jeg satt med klump i magen hele middagen. dette var også første gangen jeg var hos han, og hadde aldri møtt noen før. Vi gikk oppom til han og pratet ut før vi gikk videre til bryllupsfesten. Her gikk det veldig bra frem til hun igjen begynte å elge seg innpå han. Hun fortalte også til alle at hun var blitt singel og hadde høylytt krangel med samboeren. Det endte med at vi gikk hjem, og kjæresten min var veldig opprørt og redd for å miste meg.

Det skal legges til at i forkant av dette bryllupet hadde de hatt mye kontakt via sms, facebook og wordfeud, noe han har forklart at var pga bryllupet og planlegging.

I etterkant har det vært overraskende lett å legge dette bak seg, jeg stoler på at han faktisk vil ha meg, men tanken på at de er naboer og møter hverandre hele tiden er ikke alltid like gøy. Han har vært ærlig og fortalt om de er på samme fester, men ikke alltid ærlig om at de har hatt kontakt.

Problemet for meg nå er tingene hennes og barnas. Hennes navn har inntil nylig stått på døren hans, forklaringen har vært at de har hatt felles mobilabb. og får tilsendt regningen til han. I gangen ligger det klær som er sønnen hennes sine, og på et rom står det noe greier som er hans. Dette er selvsagt bare bagateller, men det blir evige påminninger for meg om livet han hadde før meg og jeg klarer aldri å føle meg skikkelig hjemme her.

Kan jeg ta det opp med han at jeg vil at han skal gå opp med de siste tingene, eller gjør det meg til en sjalu overdramatiserende kjæreste?

(jeg ryddet vekk alt som minner om eksen min før han kom inn i bildet)

Anonymous poster hash: ee415...dfb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for tidlig med et nytt forhold, når rester fra forrige forhold ikke er ordna vekk enda!

Men jeg syns at du absolutt kan be han rydde vekk alt som tilhører det forrige forholdet (som er synlig og som plager deg). Du virker tålmodig og forståelsesfull, så jeg kan ikke helt se at du vil bli ansett som en overdramatisk kjæreste.

Anonymous poster hash: db141...e25
Skrevet

Vi har hatt våre diskusjoner på dette før, men det blir liksom aldri helt fikset opp i. Jeg synes jeg har vært tolmodig og tatt det saklig og rolig, han mener det har vært drama. Tror rett og slett ikke han tenker over min side av saken. Nå har vi vært sammen i et halvt år og da synes jeg det er på høy tid at hun forsvinner helt fra leiligheten iallefall. Det er kjipt nok å bumpe inn i henne bare vi går utenfor døren. Vil virkelig satse på han her, men vil ikke være naiv eller overdramatiserende heller...

Gjest Ironically me
Skrevet

Veldig greit å rydde i hodet, hus og hjem etter et forhold har tatt slutt. Det å ha livet til tidligere partnere heklet i hverandre hadde ikke fungert særlig godt for meg. Personlig synes jeg det å finne tilbake til seg selv er viktig. Min erfaring er at det tar betydlig lengre enn måneder også, men det er jo avhengig hva en har gått gjennom, da.

Skrevet

Vi hadde ikke ventet å gå inn i forhold så fort noen av oss, men vi mente begge at vi var helt ferdig med tidligere forhold. Det føles som han er følelsesmessig ferdig med eksen, men jeg er bare så forbanna lei av å finne tingene deres her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...