Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av folk som lever av å lage intriger osv. Hater det :( det er en i nær familie som holder på sånn. Ringer til samboeren min ofte og baksnakker andre i familien, forteller det til oss hvis noen har sagt noe stygt om oss (selvom h*n vet at vi blir lei oss), når samboeren min er alene med denne personen, snakker personen stygt om meg ofte.

Hvis personen er på besøk, får vi masse kritikk.. Det vi har i kjøleskapet er feil, det og det er feil, "sånn gjør ikke jeg det" og så videre.

Dette er en person som det ikke bare er å kutte ut. Men jeg ønsker mindre kontakt. Samboeren min sier bare at "det er ikke så lett". Men merker at det blir gjort noen små forsøk heldigvis, som å la være og ta tlf en dag.

Noen med erfaring og råd? Blir sliten av alle intrigene. Vil bare være i fred for sånt.

Anonymous poster hash: e50e2...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du og samboeren din kan ta det opp med vedkommende, si det på grei måte at dere ikke liker det, at det skaper dårlig stemning, hvordan du og din samboeren føler. Hvis personen ikke tar det til seg, eller tanken på å ta det bare vil gi mer svie enn det er nå, ville jeg bare rett og slett kuttet kontakt med vedkommende, ikke ta telefonen, hvis du/dere er så uheldige med å treffe på vedkommende kan dere svare kort og ignorere personen, det ikke lett men kan hende at personen tar hintet. Eller ikke....

Anonymous poster hash: 62f99...a69
Skrevet

svigermor er alltid et helvete

• Liker 1
Skrevet

Du kan kutte ut alle du vil, men noen er vanskeligere å kutte ut enn andre.

Det er ikke alle som har kontakt med sine foreldre eller svigerforeldre.

Skrevet

Takk for svarene deres.. Kjenner jeg får hjertebank hver gang h*n ringer.

Er det helt ok å ignorere folk? Det er ikke mine foreldre altså, men har nevnt dette for dem. De er litt sånn at man skal godta nesten alt, og bare "ikke bry seg om det". Skjønner tanken, men det er lett å la seg provosere av intrigemakere, i allefall for min del..

Ikke så lett å tenke at det ikke er verdt det å svare og sånn. Litt redd for å "tape ansikt" også, og bli så sint at jeg ikke behersker meg lenger. Dette har vart i noen år nå (5), ogmjeg har alltid holdt kjeft, men de siste prene har det eskalert veldig.

Hva sier dere til folk dersom de sier noe frekt til dere? Ignorerer dere det, eller sier dere noe?

Skrevet

Jeg har en tante som var sånn. Min taktikk var først å ikke la henne få holde på (og ikke la seg dra inn i diskusjoner), og ignorere, late som jeg ikke hørte. Så avbrøt jeg når hun begynte å snakke sånn, vridde tema over på noe annet. Konsekvent, hver gang. Da det ikke hjalp, så gjorde jeg det veldig tydelig sånn at det var umulig for henne å ikke ta hintet, dvs. avbrøt med noe veldig åpenbart "nå bytter jeg tema" type utsagn. Da det heller ikke hjalp, så sa jeg rett ut at "Sånt vil jeg ikke høre", "Sånt snakk er ikke tillatt her i huset", "Har du ikke noe positivt å si så ikke si noe", "Nei, sa jeg, det vil jeg ikke høre." Gjenta og gjenta og avbryt og avbryt. Murvegg.

Litt kleint i starten men det går lettere etter hvert, faktisk ganske underholdende. Minnet om å lekekrangle med et barn. Du kan like gjerne gå rett på siste variant og sette ned foten; "Sånt vil jeg ikke høre", men da går du glipp av moroa underveis. Your call.

Til eventuelle motforestillinger, kan ikke, tør ikke, osv.: Hva skal h*n gjøre med det? Bli fornærma? Holde kjeft? Det kan du fint leve med. Og baksnakke deg gjør h*n uansett, så der har du heller ingenting å tape. Har du flaks blir det tyst og har du enda mer flaks får dere pause fra hverandre. Win-win.

Tanta mi ble først sur og prøvde å svartmale meg til andre, men etter hvert var det flere som kastet seg på karusellen og da ga hun opp (eller ble flau?) og begynte å skjerpe seg. Poenget gikk vel opp for henne da hun innså at hun var i ferd med å miste omgangskretsen sin og ikke lenger kunne ta slekta for gitt heller. Nå er hun faktisk ganske hyggelig.

Anonymous poster hash: 93179...0c5
  • Liker 2
Skrevet

Har ei sånn vi og, som vi ikke kan kutte ut. Hun prater alltid dritt om alle. Jeg har begynt å si henne imot, og ta de hun kritiserer i forsvar. Kjenner at jeg ikke klarer mer av intrigene, og at hun lever av å påføre andre smerte, og lever av å kunne fortelle "siste nytt" om krangler og samlivsbrudd og hva vet jeg. Jeg har begynt å være tilbakeholden også, og det er mitt beste råd til deg.

Skrevet

Ja, akkurat sånn er det, "siste nytt". Vi har faktisk begynt å holde ting tilbake også.. Så hvis vi er kjedelige, gidder h*n kanskje ikke mer til slutt?

Problemet er kanskje at h*n i stor grad ikke sier ting direkte til meg, men jeg får høre det via samboeren min. Og det plagr ham veldig når det er noe.. :(

Men hvis intrigemakeren prøver å fyre igang noe foran meg, skal jeg prøve å si rett ut at sånt gidder jeg ikke å høre på. :)

Skrevet

Noen er notoriske..... Har stor tro på å tenke på dem som barn, og behandle dem deretter.

Skrevet

Hvordan da, mener du? Æsj, idag skal samboeren min møte denne personen, gruer meg.. Redd for hva h*n sier og hva jeg får høre i kveld.

Skrevet

Gjenta og gjenta og avbryt og avbryt. Murvegg.

Anonymous poster hash: 93179...0c5

Enig. Veldig flott. Og man må ikke ta telefonen hver gang.

Gjest Eurodice
Skrevet

svigermor er alltid et helvete

Hvorfor akkurat svigermor? En svigermor er nødvendigvis en annens mor.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvordan da, mener du? Æsj, idag skal samboeren min møte denne personen, gruer meg.. Redd for hva h*n sier og hva jeg får høre i kveld.

Hvorfor sier du ikke med rene ord hvem "denne personen" er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...