Gjest yu Skrevet 6. mai 2004 #1 Del Skrevet 6. mai 2004 Noen som har råd om hvordan jeg skal få fjernet mauren som går og vandrer rundt på kjøkkenbenken min ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #2 Del Skrevet 6. mai 2004 insektspray kanskje? prøv å finn ut hvor de kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 6. mai 2004 #3 Del Skrevet 6. mai 2004 Noen som har råd om hvordan jeg skal få fjernet mauren som går og vandrer rundt på kjøkkenbenken min ? Har du store eller små maur? Jeg har fått et lite hyggelig besøk av noen bittesmå maur :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yu Skrevet 6. mai 2004 #4 Del Skrevet 6. mai 2004 De er vel ca 1 cm lange og det er virkelig motbydelig å ha dem på besøk. Insektspray kan sikkert fungere, men siden det er på kjøkkenet kan jeg ikke spraye hva som helst. Har ikke lyst å ta rotta på hele familien heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 6. mai 2004 #5 Del Skrevet 6. mai 2004 De er vel ca 1 cm lange og det er virkelig motbydelig å ha dem på besøk. Insektspray kan sikkert fungere' date=' men siden det er på kjøkkenet kan jeg ikke spraye hva som helst. Har ikke lyst å ta rotta på hele familien heller.[/quote'] Urgh, jeg grøsser. Mine er gudskjelov ikke så store. To ting naturen ikke skulle ha hatt. Maur og veps! Jeg avskyr de krypene. Men jeg kan desverre ikke hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 6. mai 2004 #6 Del Skrevet 6. mai 2004 Nippon heter et middel som brukes mot maur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 6. mai 2004 #7 Del Skrevet 6. mai 2004 Etter all sannsynlighet er det sukkermaur du har fått på kjøkkenet ditt. Dette er den aller vanligste mauren å få inne, iallfall på kjøkkenet. Går maurene etter søte ting som f.eks sukker og honning? Du kan jo evt. legge en liten dråpe honning på en skål og se om de stimler seg sammen oppi skåla -da er det ganske sikkert sukkermaur. Jeg har hatt dette på kjøkkenet flere somre på rad, og de har drevet meg fullstendig til vanvidd. Har prøvd alle mulige råd og tips, også nippon som noen nevnte over her. Det hjelper kanskje litt, men så går det noen dager og så er maurene tilbake. I fjor sommer ringte jeg til et skadedyrkontrollfirma, og nå "abonnerer" jeg på "maurfri garanti". Jeg betaler en viss sum i året (tror det var 2000 eller noe), og dersom den minste lille maur skulle dukke opp i huset kommer de og sprøyter. De sprøytet selvsagt en del i begynnelsen, og maurene forsvant fullstendig. Etter bare noen dager var maurene vekk, og siden har jeg ikke sett dem -så jeg har ikke hatt behov for sprøyting etter det. Jeg var skeptisk til sprøytingen i og med jeg har katter, men det var ikke farlig i det hele tatt. Jeg anbefaler deg å ringe et skadedyrkontrollfirma først som sist, så er du kvitt maurene for godt! Da slipper du å styre med å legge ut gift (Nippon eller andre ting) gjennom hele sommeren. Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2004 #8 Del Skrevet 6. mai 2004 Eller du kan kjøpe de små boksene med gift, som du plasserer rundt omkring på kjøkkenet...(Det hjelper best hvis man vasker kjøkkenet skikkelig grundig før boks-utplasseringen..gjerne med klor...) Jeg ble hvertfall kvitt de ekle små krypene...Lykke til!! Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 8. mai 2004 #9 Del Skrevet 8. mai 2004 Ta kontakt med skadedyrfirma f eks Cytox, Skadedyrsentralen eller søk på Gule Sider etter ditt lokale firma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pocahontas Skrevet 9. mai 2004 #10 Del Skrevet 9. mai 2004 Maur sliter vi med også. Dette med at dem kommer å sprøyer hørtes topp ut.Forsvinner di fra hagen å? for det hadde vert topp.domt at det ikke finnes slikt for veps og mygg.Det hadde jeg betalt nesten hva som helst for å bli kvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2004 #11 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg får "Mai maur" hvert år ..sukkermaur. Det er omtrent umulige å ta knekken på med vanlig måte..nippon etc. Tar innlegget om skadedyrkontroll til etteretning. Det skal muligens prøves ut neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå