Gå til innhold

Jo mørkere hårfarge, desto mer skadelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sant?

Min kollega mente i allefall det. Bruker du nesten svart farge i håret er det mye mer skadelig, både for hår og hud, enn om du farger det blondt. (Ikke bleking, det må jo være det verste)

Anonymous poster hash: 53be5...0b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sant?

Min kollega mente i allefall det. Bruker du nesten svart farge i håret er det mye mer skadelig, både for hår og hud, enn om du farger det blondt. (Ikke bleking, det må jo være det verste)

Aldri hørt om at svart farge skal være mer skadelig. Men det er vanskeligst å få ut, det setter seg godt i håret! Striping er det verste uansett.

Når jeg tenkte jeg hadde gjort unna alt det "verste" som svart hår og striping, så var jeg så smart at jeg farget det rødt. Verste jeg har gjort, får IKKE ut de røde pigmentene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Opplever det som motsatt, håret mitt blir glattere etter jeg farger det mørkt, men nå bruker jeg bare disse "glansvaskene" fra Lóreal uansett. Om jeg striper det blir det alltid veldig slitt.

Men jeg merker at fok med blondt eller lyst hår ikke får den samme glansen i håret når de farger det mørkt som naturlige brunetter har. Kan godt hende det er pga. hårtypen, men det ser ut som om det ikke reflekterer lys like godt som brunt hår vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det som motsatt, håret mitt blir glattere etter jeg farger det mørkt, men nå bruker jeg bare disse "glansvaskene" fra Lóreal uansett. Om jeg striper det blir det alltid veldig slitt.

Men jeg merker at fok med blondt eller lyst hår ikke får den samme glansen i håret når de farger det mørkt som naturlige brunetter har. Kan godt hende det er pga. hårtypen, men det ser ut som om det ikke reflekterer lys like godt som brunt hår vanligvis gjør.

Når man bleker dras den opprinnelige hårfargen ut av håret, håret blir mer tørt og porøst. Vanlig hårfarge legger seg som et skall på det vanlige håret, og da sier det seg selv at man kan putte i all slags glansmiddel i det.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Når man bleker dras den opprinnelige hårfargen ut av håret, håret blir mer tørt og porøst. Vanlig hårfarge legger seg som et skall på det vanlige håret, og da sier det seg selv at man kan putte i all slags glansmiddel i det.

Åh, det forklarer jo en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det forklarer jo en del :)

Bleking er langt tøffere for håret enn hårfarge! Så man bør se an hårkvaliteten først hvis en skal gjøre det. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Bleking er langt tøffere for håret enn hårfarge! Så man bør se an hårkvaliteten først hvis en skal gjøre det. :-P

Er det ikke slik at hårfarge også falmer og kan "forsvinne", mens blekemiddelet penetrerer hårstrået og utgjør permanent skade? :vetikke: Enlighten me, hårfarge er jeg så dårlig på :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Er ikke farging pleiende nå til dags? De som farger håret mørkt har ofte veldig blankt hår.

Det er fordi mørkt hår reflekterer lys bedre, derfor ser ofte mørkt hår mere glansfullt og sunt ut enn lyst hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at hårfarge også falmer og kan "forsvinne", mens blekemiddelet penetrerer hårstrået og utgjør permanent skade? :vetikke: Enlighten me, hårfarge er jeg så dårlig på :blomst:

Jeg er ikke frisør! :-P Og jeg har min helt naturlige hårfarge, driver ikke med hårstyr. I det siste har jeg tatt en glansvask, altså en glans som gjør den naturlige hårfargen litt xtra shiny. Trukke det finnes på vanlige butikker, har gjort dette i salonger.

Men påført hårfarge falmer, det har du helt rett i. Blekemiddel er mer "konstant", det forsvinner ikke. Det gjør permanent skade, men det er derfor blondiner må kure, kure, kure. Men så er det noen som har hår som tåler "alt" uten at det ser slitt ut uten å gjøre særlig mye for det.

Har mye å si på hårkvaliteten. Noen har tørt hår i utgangspunktet, for dem er bleking bad. For dem med fett, stritt og sterkt hår kan bleking dempe noe fetheten i håret.

Som jeg skrev øverst, jeg er ikke frisør, kan være det er mangelfull eller feil informasjon. :-)

Endret av Houdini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi mørkt hår reflekterer lys bedre, derfor ser ofte mørkt hår mere glansfullt og sunt ut enn lyst hår.

Ja, men en gang jeg var hos frisøren snakket de om fordeler med moderne hårfarging osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Er det sant?

Det stemmer :) Større risiko å få en alvorlig allergisk reaksjon med mørk hårfargen enn lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor?

Er noe med at de mørke inneholder mer PPD, noe ingrediens greie. Leste om ei så døde av hårfarge, så var det en lege og frisør som sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...