AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Har dere noe favorittgodteri/snacks som dere alltid har i julen? Enten kjøpt eller hjemmelaget. Jeg må ha nonstop, Nidar marsipan og seigmenn. Dette står alltid på fremme hos oss i julen. Anonymous poster hash: 2fa85...110
wolfpotion Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Juleskum og Pepperkaker må alltid være tilgjengelig gjennom julen!
HedvigR Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Marsipangriser, og noen form for sjokoladenisser. Og peppernøtter. Ellers er det alltid salt snacks fremme, som potetgull og saltstenger.
skyflakes Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Marsipan i alle former og størrelser, det er det desidert aller viktigste. Deretter twist, og potetgull 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Peppernøtter og teposer. Vi er ikke så glade i godteri her i huset, nei. Anonymous poster hash: 7a8f7...965 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Twist, marsipanpølser fra nidar, forskjellig potetgull og forskjellige sjokoladeplater Anonymous poster hash: 96392...f4a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Marsipan. Hjemmelaget, deilig marsipan. :D Vi har i det siste begynt å lage noen helt fantastiske marsipankonfekter som jeg smakte hos en venninne: Tørket fiken fylt med sherrymarsipan og dyppet i sjokolade - himmel på jord. Anonymous poster hash: a5621...30c 3
Gjest Badebuksa Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg må ha: Nidar julemarsipan med OG uten sjokolade Krumkaker Pepperkaker Potetgull Delfiakake, som oftest. Men pfør vi virkelig hugger innpå søtsakene, er det riskrem.
Gjest Grapefrukt Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Jeg har aldri skjønt det med at folk går opp i vekt i julen men hvis folk har godteri stående fremme hver dag så skjønner jeg det Vi har egentlig ikke noe fremme utenatt på julaften. Da er det kalkun middag og riskrem. De jeg feirer jul med har aldri hatt behovet for å ha slike ting og på julaften er vi mette etter kalkunmiddagen at ingen orker annet enn kaffe og pakker Men på julaften kanskje en god vin eller litt julebrus og peppekaker for barna. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Mamma har en fin tradisjon, hun baker ikke men kjøper heller smågodt. Så det må være smågodt på bordet Anonymous poster hash: b131f...d2f
Gjest Ironically me Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Dadler! -og husk: den skal suuuges! (Det var en liten fleip) Litt av hvert og kanskje noe ulikt enn det vi putter i oss hver eneste dag resten av året... 1
elentari Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Vi har aldri hatt snop stående fremme i juletiden utenom selve julaften eller hvis vi får besøk. Nøtter derimot, det har vi en stor skål stående med masse forskjellige typer
Tøytigern Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 Det var da voldsomt som folk reklamerer for de overprisede greiene fra Nidar? Kjøp dem på januarsalg, sier jeg bare. Det gjør jeg. Ikke en eneste marsipan før januar. Jeg liker klementiner og valnøtter. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 (endret) Juleskum og Pepperkaker må alltid være tilgjengelig gjennom julen! mmm ja juleskum. Og i tillegg for meg er julemarsipan fra nidar et must. Sånn med sjokoladetrekk over. Og selvsagt, klementiner. Lukter så herlig jul Endret 11. november 2013 av BettyBoop
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #17 Skrevet 11. november 2013 Det var da voldsomt som folk reklamerer for de overprisede greiene fra Nidar? Kjøp dem på januarsalg, sier jeg bare. Det gjør jeg. Ikke en eneste marsipan før januar. Jeg liker klementiner og valnøtter. Jeg mente ikke å reklamere for dem:P Jeg skrev marsipanpølser fordi det faktisk er noe jeg synes er veldig godt. Og ja, jeg vet de er veldig dyre. Men jeg koser meg med slike både i jula og i januar jeg da Anonymous poster hash: 96392...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Jeg har aldri skjønt det med at folk går opp i vekt i julen men hvis folk har godteri stående fremme hver dag så skjønner jeg det Vi har egentlig ikke noe fremme utenatt på julaften. Da er det kalkun middag og riskrem. De jeg feirer jul med har aldri hatt behovet for å ha slike ting og på julaften er vi mette etter kalkunmiddagen at ingen orker annet enn kaffe og pakker Men på julaften kanskje en god vin eller litt julebrus og peppekaker for barna. Julen er en tid for å kose seg:P For min del hadde det vært litt deprimerende å ikke ha noe godteri i jula. Men det er selvsakt ikke slik at vi spiser godteri HVER dag. Anonymous poster hash: 96392...f4a 1
Tøytigern Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg mente ikke å reklamere for dem:P Jeg skrev marsipanpølser fordi det faktisk er noe jeg synes er veldig godt. Og ja, jeg vet de er veldig dyre. Men jeg koser meg med slike både i jula og i januar jeg da Anonymous poster hash: 96392...f4a Jeg pleier å skaffe den billigste typen marsipan man kan kjøpe fra matbutikken. De som kommer i plast i sånn marsipankubbeformat, i hyllen for bakeingredienser. Så da er det noe marsipan i huset for dem som absolutt vil ha. Så farger jeg den selv, med grønn og rød matfarge og triller kuler. Jeg pleier å like polkagriser også, til jul. Og så syns jeg man må ha noen av de ekstra røde, eplene. Det har jeg funnet ut av meg selv, fra jeg var liten, at det er i julen det er ekstra røde epler å få kjøpt. Det er masse god frukt i julen.. Appelsiner også. Veldig gode appelsiner, akkurat da. Endret 11. november 2013 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Jeg har aldri skjønt det med at folk går opp i vekt i julen men hvis folk har godteri stående fremme hver dag så skjønner jeg det Vi har egentlig ikke noe fremme utenatt på julaften. Da er det kalkun middag og riskrem. De jeg feirer jul med har aldri hatt behovet for å ha slike ting og på julaften er vi mette etter kalkunmiddagen at ingen orker annet enn kaffe og pakker Men på julaften kanskje en god vin eller litt julebrus og peppekaker for barna. Tror ikke du kan dra paralleller mellom å ha godteri stående fremme i noen dager og vektøkning. Om godteriet står fremme eller ligger i skapet utgjør nok ikke store forskjellen, da de fleste har kort vei inn i kjøkkenskapet, og det er begrenset hvor mye man forbrenner ved å gå den korte turen. Anonymous poster hash: 2fa85...110 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå