Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser og hører jo om par som krangler, og at dette er noe alle gjør osv. Men jeg har vært sammen med min samboer i 4,5 år og vi har aldri kranglet. Er det en bra eller en dårlig ting?:P Når vi snakker om ting så ligger vi stort sett i senga eller sofa'n og kommer med det som er på hjertet, og når vi føler for å klage på noe så er det som regel med humor, fordi vi begge vet dette er en bagatell i forholdet, forholdet er for godt ellers til å spille en rolle.

Vi har jo vært irriterte og sinte på hverandre, men denne typiske kranglingen med hyling og skriking og navnekalling har vi aldri hatt. Noe som er ekstra rart for meg siden jeg vokste opp med masse konflikter hjemme og der er det alltid krangling, selv når jeg drar på besøk som voksen.

Er vi merkelige?

Anonymous poster hash: 4eea7...f5d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lik som deg og tror egentlig at du beskriver er normalen i et sunt sterkt forhold? Jeg og kjæresten har vært sammen i 2.5 år og har heller aldri vært i nærheten av å "krangle" slik som du beskriver det. Vi har vel egentlig ikke vært spesielt irriterte på hverandre heller, iallefall ikke over mer enn et par timers tid før vi finner utav det. Er navnekalling og hyling virkelig måten voksne mennesker håndterer konflikter på? Håper ikke det.

Anonymous poster hash: 4f844...2bb
Skrevet

Høres ut som at dere diskuterer på samme måte. Høres bra ut det:)

Jeg tror at krangling er sunt innimellom. Men det er så lett å havne i et dårlig mønster. Det krever rett og slett SKILLS å kunne krangle. I likhet med å kunne drikke alkohol uten å havne på villspor osv.

Skills, modenhet, disiplin osv.

Anonymous poster hash: bc590...a4a
Gjest Heartbeat
Skrevet

Nei, vi har det likedan. Har vært sammen i 2,5 år og aldri kranglet. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi kranglar heller aldri. Vi kan vere ueinige om ting, men stort sett så følgjer vi prinsippet om at det er den saka er viktig for som bør vinne fram, såframt det er mogeleg. Vi er ganske "easy going" begge to, men når det er noko som ein av oss verkeleg oppriktig meiner, så seier den det gjeld det tydeleg og ordentleg, og så finn vi ei løysing saman.

Skrevet

Om begge klarer å håndtere uenigheter på en rolig måte er det jo ikke rart dere ikke har kranglet. Det er jo bare bra! Navnekalling osv drar bare krangelen enda lenger ned i søla.. Jeg ble ganske overrasket selv da jeg hadde en uenighet med eksen og mens jeg rolig forklarte mitt ståsted ba han meg dra til helvete, forholdet vårt ble aldri helt det samme igjen etter det og til slutt gjorde jeg det slutt. For han var det viktigere å ha rett enn å ta vare på et forhold, og var jeg uenig med han ble jeg til fienden.

At dere har respekt nok for hverandre til å håndtere uenigheter på en voksen rolig måte viser modenhet! Man kan kanskje tilgi at ting blir sagt i "kampens hete" men man glemmer egentlig aldri.

Skrevet

Leser og hører jo om par som krangler, og at dette er noe alle gjør osv. Men jeg har vært sammen med min samboer i 4,5 år og vi har aldri kranglet. Er det en bra eller en dårlig ting? :P

Vi krangler heller aldri, og jeg har også lurt på om vi er litt rare... eller i overkant konfliktsky :vetikke:

Men så lenge det er et klima for å ta opp ting som irriterer eller man er uenig om, så er det vel greit at det aldri blir de store kranglende med roping og skjellsord.

Riktignok har jeg hørt mye bra om make up-sex, og er helt ærlig litt nysgjerrig på om det er så fantastisk som folk sier det er. Men det er liksom ikke verdt å dra i gang en krangel for :ler:

Gjest Magdalene
Skrevet

Det som funker for dere er jo supert!

Selv krangler vi så busta fyker innimellom. Vært sammen i 14år, og har en gjennomgående respekt for hverandre, til tross for denne kranglingen.

Skrevet

Vi har vært sammen i tre og et halvt år, og krangler heller aldri. Vi kan være uenige, og til og med sure på hverandre, men vi tar det alltid opp rolig og saklig. Begge får sagt det de vil, forklart hva de føler og får rolig tilbakemelding. Skjønner ikke at folk orker kjefting og krangling. Har hatt nok av det i oppveksten om jeg ikke skulle slitt med det hjemme også.

Skrevet

Vi krangler heller aldri, og jeg har også lurt på om vi er litt rare... eller i overkant konfliktsky :vetikke:

Men så lenge det er et klima for å ta opp ting som irriterer eller man er uenig om, så er det vel greit at det aldri blir de store kranglende med roping og skjellsord.

Riktignok har jeg hørt mye bra om make up-sex, og er helt ærlig litt nysgjerrig på om det er så fantastisk som folk sier det er. Men det er liksom ikke verdt å dra i gang en krangel for :ler:

Selv krangler vi så busta fyker innimellom. Vært sammen i 14år, og har en gjennomgående respekt for hverandre, til tross for denne kranglingen.

Jeg er lik som deg og tror egentlig at du beskriver er normalen i et sunt sterkt forhold? Jeg og kjæresten har vært sammen i 2.5 år og har heller aldri vært i nærheten av å "krangle" slik som du beskriver det. Vi har vel egentlig ikke vært spesielt irriterte på hverandre heller, iallefall ikke over mer enn et par timers tid før vi finner utav det. Er navnekalling og hyling virkelig måten voksne mennesker håndterer konflikter på? Håper ikke det.

*host* Det er sånn det ofte ender når jeg er på besøk hos gamlingene, var mye sånt før, men nå som voksen VET jeg at jeg er konfliktsky og bare holder meg unna(seriøst, sist krangla mutter'n og brutter'n så busta føk i 2 timer om hvor vi skulle bestille pizza fra...)

Men åh, så godt å høre at vi ikke er alene om å ikke krangle :fnise: Får hele tiden høre at alle krangler, det er normalt, og hvordan man skal bli venner igjen osv. Så følte meg helt uttafor!

Akkurat dette jeg er litt redd for, at vi er konfliktsky. Er liksom litt vanskelig å vurdere det objektivt selv. Men samtidig er vi veldig like så kanskje vi ikke har så mye å krangle om in the first place.

Haha, har også hørt om makeup sex, men vet ikke om jeg kunne hatt sex i sinne:P Lurer på åssen det funker...!

Godt å vite at vi ikke er alene om å krangle, samtidig som det er godt å se at dem som krangler ikke nødvendigvis ikke kan ha lange, gode forhold:)

Skrevet

Ups, ble litt dobbelt opp her :fnise:

Gjest Magdalene
Skrevet

Er navnekalling og hyling virkelig måten voksne mennesker håndterer konflikter på? Håper ikke det.

Men man må da ikke hyle og kalle hverandre stygge ting selv om man krangler?

Skrevet

Vi krangler så busta fyker, selv om det aldri ender i personlige angrep; det handler mye om at vi er grunnleggende forskjellige; alle konflikter ender opp med en klar vinner og en klar taper, og kosten av dette eskalerer.

Det har roet seg med årene og har blitt byttet ut med at vi av og til går og er litt mugne mot hverandre når en eller annen konfliktsituasjon kommer til overflaten igjen; det er noe med at vi allerede HAR tatt krangelen, det er ingen nye momenter, så man går bare å surner på at temaet er ferdig diskutert.

Skrevet

Jeg kan fortelle om et par jeg kjenner som har vært sammen i 25 år og aldri kranglet. Der sto den ene parten igjen som et stort spørsmålstegn da den andre avsluttet forholdet. H*n skjønte ingenting fordi de hadde jo aldri kranglet.

Det finnes ingen parforhold hvor begge bare er enig hele tiden. Kan jo være at noen er konfliktsky og bærer irritasjon/uenigheter inni seg, tilslutt så går de bare. Mens andre par er mye flinkere på å diskutere (uten å krangle), ikke vet jeg...

I vårt forhold kranglet vi høylydt når vi var unge, men det har roet seg med årene :laugh: Vi har aldri slengt dritt til hverandre, men vi har heller aldri vært redd for å utrykke hva vi mener om saken. Vi har nå vært sammen 28 år så noe har vi gjort rett. Litt "krangling" holder følelsene i sving :fnise:

Anonymous poster hash: 2e1b3...7da
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg har hatt min dose krangling i tidligere forhold, der brøling var en del av en krangel. Har selv brølt og hylt da jeg var veldig ung i mine første forhold. Nå er jeg voksen og kan krangle på et mer modent vis, som innebærer ingen hyling og skriking eller brøling. Uenige kan vi være, men vi holder det på et respektabelt nivå

Skrevet

Jeg og min kjære krangler heller aldri. Vært samme snart 2 år og bodd sammen i snart 1 år. Det er faktisk veldig deilig! Det er mange som misunner oss.... :)

Men tingen er at vi er begge veldig rolige og vi respekterer hverandre. Hvis vi er uenige om noe så finner vi fort ut av hva som var viktigst eller vi finner et kompromiss :)

Skrevet

Leser og hører jo om par som krangler, og at dette er noe alle gjør osv. Men jeg har vært sammen med min samboer i 4,5 år og vi har aldri kranglet. Er det en bra eller en dårlig ting? :P Når vi snakker om ting så ligger vi stort sett i senga eller sofa'n og kommer med det som er på hjertet, og når vi føler for å klage på noe så er det som regel med humor, fordi vi begge vet dette er en bagatell i forholdet, forholdet er for godt ellers til å spille en rolle.

Vi har jo vært irriterte og sinte på hverandre, men denne typiske kranglingen med hyling og skriking og navnekalling har vi aldri hatt. Noe som er ekstra rart for meg siden jeg vokste opp med masse konflikter hjemme og der er det alltid krangling, selv når jeg drar på besøk som voksen.

Er vi merkelige?

Jeg og min kjære har vært sammen over 2 år - god kommunikasjon er veldig viktig for oss å ta opp om en lurer på en eller annen ting ! :) Skriking og hyling er ikke noe for meg. Man skal oppføre seg som voksen, sitte sammen og snakke sammen. Best av alt! :)

Anonymous poster hash: 98ac5...194

Skrevet

Vi har vært sammen i 12 år, og vi krangler av og til. Uten hyling og stygge tilsnakk, men temperaturen kan bli høy likevel. Vi har ikke samme måte å ta opp ting på, og derfor blir det diskusjoner før vi ender opp med å bli enige. Enten ved at vi egentlig begge er enige, men at det var en misforståelse. Eller at vi ikke er enige, men at den ene eller begge jenker seg og vi finner fram til et kompromiss.

Vi har begge opplevd å føle seg veldig urettferdig behandlet av hverandre, men når vi får snakket om det, så løser det seg, fordi vi begge er villige til det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...