AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Idag står det ingen spesiell sivilstatus på noen av oss, men er det rimelig å kunne ønske at man vil vise "hele verden" at man er i et forhold? Hva hadde dere tenkt om din kjæreste ikke ville definere noe som helst på facebook? Årsaken til at min kjæreste ikke ønsker å endre status er oppmerksomheten som det blir rundt det... gratulasjoner, etc.. ved bursdager derimot så virker ikke det til å være noe problem... kjæresten min svarer personlig med smilefjes(o.l) til alle som gratulerer... Er det urimelig å synes at det skurrer litt eller er vi bare forskjellige? Det er kanskje noe annet med oppmerksomhet rundt sivilstatus enn bursdagshilsener? Det tok også veldig lang tid før jeg fikk tagge kjæresten min... når det var byturer eller annet med venner/venninner så var det helt greit å bli tagget. Jeg prøver å se ting fra min kjærestes side og liker å si at jeg er tålmodig, men nå som vi har kjent hverandre med daglig kontakt i snart 2 år og vært "sammen" (tror jeg) i over et halvt år så er det i min verden hyggelig å vise hvem man elsker. Vi har planer om å flytte sammen etterhvert, men er det virkelig så "fælt" med oppmerksomhet rundt at man er i et forhold eller kan man tenke at det er andre årsaker til at man ikke ønsker å endre status....?! Anonymous poster hash: 2daf2...c80 Anonymous poster hash: 2daf2...c80
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Jeg har samboer, og har vært sammen i seks år, han vil ikke ha 'i et forhold' eller 'i et forhold med........' på facebook. Jeg respekterer det, og vet at vi er sammen og har det fint uavhengig av om det står skrevet på facebook eller andre sosiale medier. Dere har bare vært sammen i et halvt år, gi ham litt tid, ingen forhold er sikre, og han vil kanskje skånes for det ubehaget som kan medføres dersom det blir slutt?Anonymous poster hash: e2562...629 1
Mike Waters Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Hva hadde dere tenkt om din kjæreste ikke ville definere noe som helst på facebook? Anonymous poster hash: 2daf2...c80 Anonymous poster hash: 2daf2...c80 Hadde ikke tenkt så mye på det.....
FantasDick Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Når det har gått såpass lang tid, synes jeg det høres litt merkelig ut, jeg. Det går vel an å sette dere "i et forhold" for så å slette innlegget som dukker opp etterpå? Det dukker nok opp på feeden til en del likevel, men da står det i alle fall ikke digre innlegg om det på tidslinjene deres. 5
andy capp Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Jeg kommer aldri til å sette sivilstatus på fb. De som kjenner meg og som jeg omgås med vil uansett vite om et eventuelt forhold. Resten bryr jeg meg faktisk ikke om i den grad at jeg trenger å informere dem. Er vel også ganske privat, og dette er ikke noe jeg ønsker å dele med alle jeg har som "venner" på fb. Jeg bruker ikke fb til å pleie vennskap, det gjør jeg IRL, på fb har jeg de jeg føler for å ha litt kontakt med, men ikke mer enn det. Så der er det "need to know" som gjelder. 1
Erazor Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Mennesker er forskjellige. Noen er mer tilbakeholdne med privat informasjon som legges ut på internett. Personlig har jeg ikke noe behov for at alle og enhver skal kunne sjekke min sivilstatus. Dette er noe de som er nær nok vil finne ut av før eller siden, og de som ikke er det har jeg i grunnen ikke noe behov for å opplyse om det heller. Det som er greit å tenke på er jo at det ikke nødvendigvis er så ille å vise at man er i et forhold, men hvordan vil man føle det den dagen man - kanskje ufrivillig fordi den andre parten endrer sin status - utbasunerer det til hele verden? Fødselsdag er litt annerledes da det er mindre «ladet» og i de fleste tilfeller udelt positivt. Men ikke alle ønsker å opplyse om dette heller. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Jeg ser ikke problemet med det der. Det er jo bare facebook. Jeg har selv en kjæreste som ikke ville at det skulle stå at vi var i et forhold på facebook. Han så ikke poenget med at hele facebook så det. Men så er han sjeldent på facebook også da. Tror ikke han har vært der siden i fjor. Og det plager ikke meg : ) Er det liksom slik at man ikke er ordentlige kjærester nå for tiden hvis man ikke er i et forhold på facebook? oisann, ble visst litt mye "facebook" her Anonymous poster hash: 4bb88...987
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg har samboer, og har vært sammen i seks år, han vil ikke ha 'i et forhold' eller 'i et forhold med........' på facebook. Jeg respekterer det, og vet at vi er sammen og har det fint uavhengig av om det står skrevet på facebook eller andre sosiale medier. Dere har bare vært sammen i et halvt år, gi ham litt tid, ingen forhold er sikre, og han vil kanskje skånes for det ubehaget som kan medføres dersom det blir slutt?Anonymous poster hash: e2562...629 Takk for svar. Har sett at det er en god del som ikke definerer noe sivilstatus på fb og andre medier... må innrømme at min første tanke da er hva som er galt i det forholdet... holder de døren åpen for andre? Kan man underforstått her bare ta kontakt..? Vil tro jeg ikke er den eneste som tenker sånn. Det var slik jeg faktisk turte/valgte å ta kontakt med min kjæreste.. Gift ja (fant jeg ut etterhvert.. men stod ingensteder om det så da tok jeg like godt kontakt.. og det viste seg at hun var i et dårlig forhold... Jeg ser forøvrig absolutt det siste du skriver der.. Anonymous poster hash: 2daf2...c80
sophiaM Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Jeg vil si det kommer veldig an på hvor gamle dere er. For noen så er man ikke offisielt et par før det kommer på facebook. Det gjelder vel for de 25 og nedover kanskje? Syns det høres litt skurrete ut når det til og med tok så lang tid før han ville bli tagget i bilder med deg, spesielt siden dere da allerede var i et forhold? 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Hadde ikke tenkt så mye på det..... Mulig det er det beste ja Anonymous poster hash: 2daf2...c80
-D- Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Hva med å respektere at folk er forskjellige?Jeg er som TS sin kjæreste, jeg vil ikke definere noe som helst på facebook, da jeg er en veldig privat person. Det betyr ikke at jeg elsker samboeren min noe mindre, at jeg vil late som at jeg er singel eller noe annet i den duren. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Når det har gått såpass lang tid, synes jeg det høres litt merkelig ut, jeg. Det går vel an å sette dere "i et forhold" for så å slette innlegget som dukker opp etterpå? Det dukker nok opp på feeden til en del likevel, men da står det i alle fall ikke digre innlegg om det på tidslinjene deres. Ja, gjør det ikke det da!? Anonymous poster hash: 2daf2...c80
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Jeg er så glad jeg ikke er på Facebook så jeg slipper alt det stresset der! Anonymous poster hash: a8d8e...281 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Herregud, det er facebook.... Jævla tragisk hvis at du ser forholdet deres der. Anonymous poster hash: 3cf9c...faa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 Noen er mer private. Jeg har ikke definert noen sivilstatus på FB, rett og slett fordi jeg ikke har noe behov for at "alle" skal vite den til envher tid. De jeg har god kontakt med og er mine nære venner (og familie) vet uansett at jeg for tiden er singel. Om jeg kommer til å endre til "i et forhold" den dagen jeg finner meg en kjæreste er jeg usikker på. Man er da ikke mindre forelsket eller i noe dårligere forhold om det ikke er formalisert på FB? Anonymous poster hash: fbdb7...803
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 Jeg er ikke på facebook, og det valget merker jeg beriker livet mitt hver dag. Anonymous poster hash: cf7a4...45b 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #17 Skrevet 11. november 2013 Facebook er visst veldig viktig i livet til folk, synd. Anonymous poster hash: e693b...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Jeg er i et forhold hvor han ikke ønsket å ha det på facebook. Jeg sa det var greit og tenkte ikke noe mer på det. Det var først da jeg nevnte at flere gutter jeg hadde lite kontakt med spurte om vi skulle finne på ting, at pipa fikk en annen lyd. Det kom bare opp i en naturlig sammenheng da, så ikke bruk det "trikset" for å presse ham Anonymous poster hash: b5f82...635
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 Herregud, det er facebook.... Jævla tragisk hvis at du ser forholdet deres der. Anonymous poster hash: 3cf9c...faa Ser absolutt ikke forholdet vårt der... ingen av oss bruker fb noe særlig, men bare lurte på andres tanker til at det skulle være så vanskelig... og det har kommet mange fornuftige svar. Anonymous poster hash: 2daf2...c80
Sportiva Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Det er helt vanlig å ikke ville ha forholdet på facebook. Hverken jeg eller kjæresten har sivilstatus der, men det er bilder av oss sammen og vi er av og til aktive på hverandres profiler, men facebook tar da også opp en beskjeden del av hverdagen vår. Det blir mer i perioder hvor vi er fra hverandre, men da sender vi meldinger. Vi gjør ikke noe offentlig som alle kan lese. Vi er ganske private personer egentlig og trives med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå