Gå til innhold

Beruset før kl 11.00 - på morgenen, på ukedager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit?

Anonymous poster hash: 748b3...b2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg ikke er greit. Da har man et problem i mine øyne.

Anonymous poster hash: ab226...df0
  • Liker 7
Skrevet

En gang? to ganger? hver ukedag? Fri? På jobb? Alene? Med venner? Hvorfor? Singel? Hva er evt. problemet?

• Liker 5
Skrevet

En gang? to ganger? hver ukedag? Fri? På jobb? Alene? Med venner? Hvorfor? Singel? Hva er evt. problemet?

Så ofte som anledningen byr seg, alene, ferie men også så fort han ikke er på jobb dvs også hver lørdag og søndag, samboer. Hvorfor? Jeg mener at han har alkoholproblem.

Han er beruset nå, å vil snart gå å legge seg å sove noen timer for så å begynne å drikke igjen når han står opp.

ts

Skrevet

Så ofte som anledningen byr seg, alene, ferie men også så fort han ikke er på jobb dvs også hver lørdag og søndag, samboer. Hvorfor? Jeg mener at han har alkoholproblem.

Han er beruset nå, å vil snart gå å legge seg å sove noen timer for så å begynne å drikke igjen når han står opp.

ts

Og du lurer på om han har et drikkeproblem?

• Liker 14
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet (endret)

ts

Sier seg vel egentlig selv at han har et problem. Det at han ikke ser det selv, bekrefter vel egentlig også bare det.

Så nei, det er ikke greit.

Endret av Calavi
  • Liker 1
Skrevet

Og du lurer på om han har et drikkeproblem?

Nei, jeg mener at han har alkoholproblem, men det mener ikke han...

Sier seg vel egentlig selv at han har et problem. Det at han ikke ser det selv, bekrefter vel egentlig også bare det.

Så nei, det er ikke greit.

Jeg mener også at det ikke er greit, å lurer på om andre mener det samme eller synes det er greit.

ts

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg kan ikkje sjå for meg nokon tilfelle (muligens med unntak av julefrukost) der det å innta alkohol før lunch er ok.

• Liker 4
Skrevet

ts

Det virker relativt åpenbart at han har et alkoholproblem, ja.

Jeg kan godt ta en øl til lunsj på lørdag eller søndag om det passer sånn og drikker gjerne champagne til frokost på ferie. Men det er unntakene, og jeg drikker meg aldri beruset.

• Liker 1
Skrevet

Så klart det ikke er greit.

Anonymous poster hash: 7511c...ed3

• Liker 1
Skrevet

Vil også legge til at han drikker ca 3 liter øl hver dag etter jobb. I helgene bynner drikkingen på morgenen.

ts

Skrevet

Hvorfor i himmelens navn orker du å bo sammen med en sånn fyr? Han har jo helt klart et stort problem med alkohol.

Hvordan klarer han å skjøtte jobben sin når han er beruset før 11 og drikker 3 liter øl etter jobb? Han må jo mest sannsynlig ha promille på jobb? Eller skikkelig bakrus?

• Liker 4
Skrevet

Det du spør om her er jo i praksis : Er det greit å være alkoholiker ?

Svaret på det er kommer vel an på hvem du spørr, men generelst sett så er det vel verken veldig greit for de som er det, eller de som blir berørt av det...

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

ts

Han er alkoholiker. Det der er langt forbi akseptabel alhoholkonsum.

Skrevet

Tre liter øl er mye. Jeg er ganske liberal selv når det gjelder dette og har ingen problemer med å starte dagen med en pils selv når jeg er på ferie.

Jeg drikker også ganske ofte, men aldri mer enn en-to enheter kanskje fem dager i uka. Jeg trener også 10 timer i uka samme om det kanskje ikke har noe med saken å gjøre. Men det viser at jeg gjør noe annet enn jobb-sofa-alkohol ivertfall.

3l er 6 halvlitere. Da får man en rus. Hadde jeg drukket 6 halvlitere om dagen hadde jeg ivertfall hatt et problem.

Anonymous poster hash: 23e67...e3f
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn orker du å bo sammen med en sånn fyr? Han har jo helt klart et stort problem med alkohol.

Hvordan klarer han å skjøtte jobben sin når han er beruset før 11 og drikker 3 liter øl etter jobb? Han må jo mest sannsynlig ha promille på jobb? Eller skikkelig bakrus?

Jobben klarer han faktisk å håndtere, å bynner drikkinga på morgenen når han har fri. Ellers bynner drikkinga med en gang han kommer fra jobb.

Han bynner vel drikkingen såpass tidlig på ettermiddagen at han er edru når han skal kjøre til jobb dagen etter.

Jeg mener også at det er spørsmål om tid før drikkinga også går utover jobben.

Dette er en mann på 50 år. Han har alltid jobbet.

ts

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på å drikke for mye, ha et "alkoholproblem" eller være alkoholiker.

At han drikker 3l øl om dagen og en del i helgene betyr IKKE at han automatisk er en alkoholiker heller at man har et problematisk forhold til alkohol.

ALkoholiker blir du først når du har holdt på med dette i mange mange mange mange mange mange år og kroppen er avhengig.

Skrevet

Høres ut som det er på god vei til å bli alkoholiker..

Er det ingen steder du kan søke hjelp til hvordan du kan gå frem med dette? Anonyme alkoholikere eller noe slikt? Dessverre innser ikke de som drikker at de har noe problem, så noen ganger må man bare stille ett ultimatum: Enten får du hjelp, eller så drar jeg. Spesielt viktig er det hvis du har barn. Ikke bra å ha barn i et slikt miljø.

Skrevet

A-senteret har et skjema for å sjekke om du har et "problematisk forhold til alkohol". Der kan du i teorien være beruset før kl 11 uten at de i seg selv gjør det til et problem.

Nå gir du oss veldig lite informasjon, bortsett fra at han liker å drikke når han har mulighet til det. Så vidt jeg forstår drikker han ikke når det er jobb inne i bilder (helger eller fridager) og det er jo ikke nødvendigvis så galt. Hvis det derimot går ut over deg/andre og dere gir beskjed uten forbedring er det et problem.

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på å drikke for mye, ha et "alkoholproblem" eller være alkoholiker.

At han drikker 3l øl om dagen og en del i helgene betyr IKKE at han automatisk er en alkoholiker heller at man har et problematisk forhold til alkohol.

ALkoholiker blir du først når du har holdt på med dette i mange mange mange mange mange mange år og kroppen er avhengig.

Jeg vil nok tro at han er avhengig. Det første han gjør når han kommer fra jobb er å drikke. Å sånn som idag da han har fri, gjorde han unna ærender på morgenkvisten å starta drikkinga så fort han kom hjem.

Jeg mener at alkoholen styrer livet hans nå å ikke omvendt.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...