Gå til innhold

Acneskjerf drama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krise! En bekjent av meg var på besøk hos meg i helgen. Hun hadde slengt acne skjerfet sitt i en krok i boligen min. Når jeg fant den i dag morres luktet den mistenklig av katteurin. Katten min liker den tydeligvis ikke...

Prøvde å finne på nettet om å vaske acneskjerf, fant bare ut at man ikke må legge den i vaskemaskinen fordi da kan den grumpe... akk å stønn, hvordan kan jeg ordne dette?

Anonymous poster hash: 1cd62...8b5

Anonymous poster hash: 1cd62...8b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kjære venn, katten min har dessverre klart å tisse på skjerfet ditt som du hadde slengt på gulvet hos meg i helga. Skal jeg prøve å vaske det, eller vil du prøve selv. Er redd for at det skal krympe!"

• Liker 7
Gjest Lille-pus
Skrevet

Levèr skjerfet på renseriet.

Jeg ser jo at det er verdens undergang når et hypet merkeskjerf blir utilgjengelig for eieren i noen dager, men jeg er ikke villig til å kalle det for 'krise'.

• Liker 5
Skrevet

Hadde nok tatt det til renseriet ja, ellers står det i flekkboka mi "skyll av med rennende kaldt eller lunkent vann. Hell litt ullsåpe (vaskemiddel uten enzymer) direkte på flekken og la det virke i 30min. Vask deretter på så høy temperatur som plagget tåler.

Skrevet

Jeg ville tatt det med til renseriet :) og forklart vennen min greia. Er jo ingens skyld dette her.

Skrevet

"Acneskjerf drama" Indeed.....

• Liker 4
Skrevet

Skulle tro skjerfet kostet 10 000 kr. Det er 900 kr. Get over it. Det er i ull, og da vasker man det på ullvask, evt. håndvask.

Anonymous poster hash: 03381...ebe
  • Liker 2
Skrevet

Spør eieren hva hun foretrekker, at du vasker det selv eller tar det med på rens.

Skrevet

Kast det og se om jorda går under.....

Anonymous poster hash: fe1fc...bf7

Skrevet

Kast det og se om jorda går under.....

Anonymous poster hash: fe1fc...bf7

Hæ? Skjerf? Nei det har jeg ikke sett!

• Liker 3
Gjest avocadoen
Skrevet

Du kan vaske det for hånd, noe man bør gjøre første gang man vasker ull uansett. Vask i kaldere enn lunket vann og ikke gnikk for mye på det. Du kan bruke denne milo-skyllemiddelltingen for ull :)

Skrevet

Det er jo ikke ditt ansvar, hun som slengte det igjen på gulvet.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Skulle tro skjerfet kostet 10 000 kr. Det er 900 kr. Get over it. Det er i ull, og da vasker man det på ullvask, evt. håndvask.

Anonymous poster hash: 03381...ebe

Herre! :sjokk:

Du er klar over at Acne skjerf er denne høsten/vinterens store 'in' plagg.

Det skjerfet som skiller klinten fra hveten, og som i de riktige farvene er aldeles umulig å få tak i :daane:

Et Acne skjerf i den rikitge farven er jo verd sin vekt i klarblå diamanter... :pls:

:ironi:

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Skrevet

Jøss - jeg trodde at et skjerf fra Acne var såpass hellig at man aldri ville slengt det i en krok..

Gjest Citronella
Skrevet

" Du, det Acneskjerfet som du slengte i en krok hjemme hos meg. Katta mi likte det så godt at hun faktisk pisset på seg der han lå og snuste og malte og pirret seg i Acneull! Visste ikke før nå at Sussi er en skikkelig fashonista!"

Eller be henne sende det til rens for å se om det kan reddes... ;).

Skrevet

Håndvask det i kaldt vann med milo. Ikke noe å lage drama av.

Anonymous poster hash: 69db8...064
Skrevet

Stemmer for håndvask! Bruk milo. Ulla til Ullvang liker milo, da gjør sikkert ulla til Acne det også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...