AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Planlegging av festlighetene i desember har begynt. Alle i venninnegjengen min har kjærester, og det blir parmiddager på alle feiringer. Jeg skal være med på det meste, men er i tvil om nyttårsaften, og lurer på om jeg heller skal feire med familien. Eller er det helt håpløst i en alder av 28 år? Hva skal dere single på nyttårsaften? Anonymous poster hash: 1913a...55b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Godt spørsmål. Er i samme situasjon som deg og synes det er leit. Alle er opptatt.. Anonymous poster hash: e2ca7...de0
Euphemia Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Jeg var i din situasjon i fjor. 28, alle vennene var paret opp. Likevel ble jeg selvsagt med på nyttårsmiddagen sammen med vennene mine. Er vi ikke for gamle til å ekskludere noen fra nyttårsaften bare fordi ikke har kjæreste? (er det slik at de ikke inviterer deg på nyttår fordi det er "parmiddag"?)
Petra75 Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Har et par single venninner som jeg av og til feirer med. Hvis ikke har jeg back-up i moderen og drar gjerne dit på middag og akevitt
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Jeg var i din situasjon i fjor. 28, alle vennene var paret opp. Likevel ble jeg selvsagt med på nyttårsmiddagen sammen med vennene mine. Er vi ikke for gamle til å ekskludere noen fra nyttårsaften bare fordi ikke har kjæreste? (er det slik at de ikke inviterer deg på nyttår fordi det er "parmiddag"?) Jeg blir invitert på alt. Men tenkte mer på hvor gøy det blir for meg Anonymous poster hash: 1913a...55b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Er det ikke gøy å feire nyttår med venner selv om man er singel da? Jeg har gjort det mange ganger, og selv om vennene mine har kjærestene sine der, er de jo fortsatt mine venner. Det eneste som kan være kjipt, er hvis alle insisterer på å kysse kl 00, og du må vifte med stjerneskudd i stedet. Men da er det jo masse fyrverkeri å se på, så du har jo noe å gjøre (I år er det jeg som har kjæreste, og en venninne som er den single. Jeg håper hun vil feire med oss likevel) Anonymous poster hash: 30fce...ccb
andy capp Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Digg med en kveld i året hvor jeg kan slappe av helt alene, gjøre ingenting annet enn det jeg har lyst til, spise den maten jeg selv vil, se det jeg vil på tv og nyte alenetiden. 1
Petra75 Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg blir invitert på alt. Men tenkte mer på hvor gøy det blir for meg Anonymous poster hash: 1913a...55b Hvorfor skulle det ikke bli gøy? Regner med at ikke vennene dine er av typen som sitter i hvert sitt hjørne og kliner hele kvelden, men hvis det blir slik kan jeg skjønne at det blir traurig.....
Gjest Grapefrukt Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Jeg er invitert på fest med venner med kjæreste, venner uten kjæreste og venner med kjæreste som er på andre fester. Men nå er jeg litt yngre enn 28 så er invitert til fest og middag med mange folk. Jeg er glad for at det er slik for en nyttårsaften der alle sitter i armkroken til hverandre mens jeg ser på høres litt kjedelig ut
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Jeg blir ikke invitert nettopp pga jeg er singel og alle er i par.. føler meg ekstremt ekskludert, er skuffet over vennene mine. Vi er i 30 årene. Anonymous poster hash: e2ca7...de0
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Vennegjengen min pleier å samles, både single og par, og det er bare ved midnatt at parene kosemoser. Det tåler jeg. Anonymous poster hash: f2dd3...1bc 2
lillsunshine Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 (endret) Vel, etter min erfaring er det ikke så uvanlig å tilbringe nyttårsaften med familien. Jeg synes det er veldig koslig. En hel kveld med god mat, familieunderholdning og underholdning på fjernsynet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det er gøy og se nyttår bli feiret verden rundt på en tvskjerm. Selv om det kanskje er litt lett å bli misunnelig og tenke på alle som feirer med venner, men både familiefeiring og vennefeiring kan være like gøy. De to siste årene har jeg gjort en mellomting. Siden jeg og mine nærmeste venner er fra samme plass og vi alle stortsett tilbringer romjulen hjemme, gjorde vi det slik i fjor at vi alle spiste middag med familiene våres, for så å møtes hos en venninne i kjellerstuen for spill, prat og kos senere. Uten alkohol da. Senere saltmat hos en annen familie. Veldig fin måte å feire nyttårsaften på, sammen med venner. Noen hadde med kjærestene sine, resten var single, så det er mulig Nå skal det sies at jeg bare er 23 år, det kan være at jeg føler for en annen feiring når jeg har fylt 28 år... Det som jeg synes er litt kjipt de siste årene er at Facebookstatuser tar mer og mer over for nyttårsmeldinger på mobilen. Jeg synes det var forferdelig koslig å få en haug med smser ved midnatt, men i fjor fikk jeg bare en eneste, og jeg må synes det var litt kjipt. Tror ikke lenger at mobiloperatører har den problematikken om at mobiltrafikken stopper opp på nyttårsaften lenger. I 2010 feiret jeg nyttårsaften i Hemsedal med venner, det var første gangen jeg ikke var med familien, som også var en litt uvant opplevelse. Overrasket over hvor mange som faktisk feirer på den måten, det var mye liv, men også mye fyll. Det var gøy, men jeg tror ikke jeg ville gjort det hvert år. Noe manglet også: Den gode maten og julepynt. Uansett, det er mye gøy du kan gjøre på nyttårsaften. Jeg synes det er kjipt at du ikke får vært med venner fordi du er singel. Hva er det for en slags ekskludering, er det virkelige gode venner? Jeg og ei venninne har snakket om at vi har lyst til å feire nyttårsaften en annet sted i verden, den dagen vi er ferdigutdannet og har råd . Type New York eller annet, for å oppleve en skikkelig stor feiring. Du har ingen en venn som du kan invitere med til noe slikt? Hiv dere på billige flybilletter eller lignende. . Endret 11. november 2013 av lillsunshine
Gjest Clavel Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 (endret) . Endret 10. januar 2014 av Clavel
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Har litt omvendt problem jeg. Vil feire med kjæresten, men det passer ikke å være par. Hadde jeg vært singel hadde det vært mye lettere. Tidligere har vi feiret der han kommer fra, men av jobbmessige årsaker må vi være hjemme i år. Er sliiiitsomt... Anonymous poster hash: 0c9a2...784
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 Holder ut med en flaske vin, setter på høy musikk og teller ned til første vanlige dag etter nyttår. Anonymous poster hash: 54573...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå