Gå til innhold

Han har vært forelsket i en venninne i åresvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min gjennom 3 år lot FB stå åpen i går, og da tok fristelsen over og jeg snoket litt i meldingene hans. Der ser jeg til min store forskrekkelse at han har skrevet til en god venninne av seg (som han har hatt kontakt med gjennom hele vårt forhold, men som jeg aldri har møtt), at han har hatt følelser for henne gjennom hele deres vennskap (usikker, men tror det er sånn 10 år).

Hva i all verden gjør jeg?

Føler meg snytt! Vurderer også å forlate han...

Anonymous poster hash: a84b6...43f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, ja skjønner godt du føler deg snytt. Dette må du selvfølgelig ta opp med han og se hva han sier. Hvis han ikke legger seg langflat så er det vel ikke så mye du kan gjøre..? Men det kan jo være hans feige måte å gjøre det slutt med deg på også..

Skrevet

Heh, ja skjønner godt du føler deg snytt. Dette må du selvfølgelig ta opp med han og se hva han sier. Hvis han ikke legger seg langflat så er det vel ikke så mye du kan gjøre..? Men det kan jo være hans feige måte å gjøre det slutt med deg på også..

Men hva kan han si for at jeg skal slå meg til ro med dette? Og fortsatt føle at det er meg han vil ha?

Kan liksom ikke helt forstå hvordan han kan redde forholdet vårt ved å si noe som helst... :-/

Skrevet

Slutt å overtenke, det er jo deg han har valgt og vært sammen med i 3 år. Mulig han glemte å logge seg ut. Trenger ikke bety at han vil gjøre slutt med deg. Men hva vet vel vi. Dere som må finne ut av det. Bare spør han om han fortsatt elsker og tanker om framtiden.

Anonymous poster hash: 94d08...267
Skrevet (endret)

hadde det vært meg så hadde jeg klikka! Hadde ikke klart tatt det så rolig som du gjør nå..Men hadde jeg ikke hatt noe valg så hadde jeg jo bare måtte venta med å ta det opp med han til han kom hjem.

Men jeg hadde gjort meg klar til å dra når han kom hjem etter en evt krangel diskusjon. Dvs. Avtale med forelder/venninne at jeg kunne være der, pakke bag osv..

Og når han kom hjem så hadde jeg grilla han om han hadde følelser for henne enda, om hvorfor jeg ikke har fått møte henne, hvorfor han aldri har innrømmet at han har hatt/har følelser for henne og ikke minst at hvis han elsket meg så skal han aldri ha kontakt med henne igjen. Slette henne fra facebook, tlf, alle meldinger og ALT!

Og også skrive til henne at han har en kjæreste nå og ha hatt det i tre år om hun ikke vet det, og at han elsker deg og for respekt av deg så sletter han henne.

En type "Du betyr ikke mer for meg enn kjæresten min og ut av hensyn til henne så må jeg dessverre slette deg. Ha et fint liv." melding.

Endret av TuridS
Skrevet

Slutt å overtenke, det er jo deg han har valgt og vært sammen med i 3 år. Mulig han glemte å logge seg ut. Trenger ikke bety at han vil gjøre slutt med deg. Men hva vet vel vi. Dere som må finne ut av det. Bare spør han om han fortsatt elsker og tanker om framtiden.

Han har enten aldri fortalt denne jenta at han har følelser, kanskje hun har hatt kjæreste? Eller så har han ikke fått denne jenta på kroken. Uansett så betyr jo det at 1: han venter på svar og om hun er interessert tilbake eller 2: han er sammen med TS, men vil alltid håpe at venninnen får følelser for han.

Anonymous poster hash: a6c57...c5b

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, det er ikke noe vi kan vite. Detter er noe TS og han må finne ut av sammen. Vi får håpe TS holder oss oppdaterte da, så skal jeg bøye meg i støvet om du har rett likevel.

Skrevet

Snakket med han nå. Hans svar var korte: .."dette hadde du ikke trengt å vite".."det er det jeg vil bli gammel med og elsker"..

Videre sa han at han skulle kutte kontakten med venninnen, vi snakket dog ikke om at hun skulle bort fra FB..

Han sa vagt at han ikke tenkte så mye på henne når han var med meg, og var fokusert på meg. Denne venninnen hans vil nok ikke ha han, hu har hatt mann i åresvis og har hatt mange sjangser til å velge min mann om hun hadde villet.

Men alt dette hjelper så lite, hva han sier..og hvorfor si det til henne i det hele tatt? Jeg regner med han har sagt det før, det så sånn ut på samtalen der hun svarte sånn: " du asså ;-)".

Slutter han aldri å leve i håpet?

Hvordan skal jeg føle meg da..?

Skrevet

Og en annen ting: jeg kan ikke måle meg utseendemessig med denne damen...hun er MYE penere enn meg :-/

Skrevet

Tror nok noe hadde blitt ødelagt inne i meg hvis jeg hadde fått vite noe sånt. Greit jeg kunne skjønt det hvis hun var moren til barna hans og forholdet deres røyk. Men det er så utrolig respektløst overfor deg av han å gå bak ryggen din slik og si sånt til henne. Uansett om det virkelig er det han føler.

Kanskje du skal ta en liten tenkepause, flytte bort en stund eller flytte ut av soverommet og inn på et gjesterom e.l. Så kan han få tenke seg litt om og det samme får du gjort. Han har jo med dette gjort det klart at du er ikke den han egentlig vil være sammen med. :(

Skrevet

sorry men jeg hadde følt meg som andre valget hans. At jeg var på andre plass i livet hans og at hun hadde første plassen.

Jeg vet dette kan være tøft å gjøre men om du elsker han her og virkelig føler at han er den du vil være sammen med, ja så dra fra han.. Dra fra han så han kan sitte igjen der og føle på savnet etter deg, desperatheten, at han ønsker deg tilbake så sterkt at han gjør alt for deg.

Med andre ord, test han.

Hvis han ikke er desperat etter å få deg tilbake og slik og at han fortsatt fokuserer på den andre dama, ja da har du redda deg selv ut av et forhold der dere var tre stk.

Og det at hun ikke ville ha han men at han vil ha henne, det er også ikke så bra odds, for da er det jo kun opp til henne og ikke han som har valgt henne bort.. Det er ting jeg hadde blitt besatt over og ikke klart å slå meg til ro med før han kunne forsikre meg tusen prosent om at han ikke hadde valgt henne selv om hun hadde valgt han.

Og at han faktisk sier "jeg tenker ikke så mye på henne når vi er sammen.." ?? Ærlig talt, hvordan kan han si noe sånt? Han skal ikke tenke på henne overhodet, ever! Annet enn som en venn som plutselig popper opp i hodet hans nå og da som andre venner gjør i våres hoder. Men ikke for at han tenker på henne og føler noe liksom!

Nei, hadde jeg vært deg ts, så hadde jeg dratt fra han for en stund, dvs få han til å tro at du har dratt og få han virkelig til å JOBBE og kjenne på at han elsker deg og driter i hun jenta og er villig til å gi faen i henne bare han får deg tilbake. Først da kan du vite om han virkelig mener det og at han virkelig føler det han sier for deg!

Og utseende spiller INGEN rolle når det gjelder ekte kjærlighet. Utseende er kun viktig de første gangene man ser noen, dvs i presentasjonsrunden liksom. Men så begynner utseende å spille mindre og mindre rolle og personligheten tar over og spiller hele rollen. hvis du skjønner.

Ikke godta dette, du kommer til å bli miserabel om du ikke får garanti og sikkerhet og trygghet fra han om at det er DU som er førsteplass i hans liv og at han kan droppe henne som venn på ett sekund om du ønsker det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av LionQueen
Skrevet

.

Nei, han har hatt følelser for henne all den tid han har kjent henne...

Gjest Heartbeat
Skrevet

Du må jo ikke finne deg i å være andre valget! Kom deg vekk!

• Liker 1
Skrevet

Nå sier han at han vil gifte seg med meg...!! Litt for å understreke hvor mye han vil ha meg..Hva svarte gjør jeg nå da? Herregud, er så usikker..

Skrevet

Nå sier han at han vil gifte seg med meg...!! Litt for å understreke hvor mye han vil ha meg..Hva svarte gjør jeg nå da? Herregud, er så usikker..

Er du seriøst usikker på om du ønsker å være andre valget til mannen din? Vil du være en han har tatt til takke med, siden han ikke kan få den han virkelig vil ha?

Kan du slå deg til ro med at det er henne han drømmer om og tenker på?

Hva med usikkerheten som alltid bil lure, hva om hun blir singel og vil ha han.

Anonymous poster hash: 452dd...987

Skrevet

Altså, han har følelser for en dame han ikke kan få, men han har deg. Selvfølgelig vil han satse alt han kan nå for å ikke ende opp uten noen av dere. Men ikke misforstå; jeg er ganske sikker på at han har følelser for deg også.

Men siden han forteller henne hva han føler, så håper han å få en respons, Du må nesten finne ut om han hadde valgt deg hvis hun vil ha han en dag. Hvis han er villig til å velge deg hver gang, uansett hvor mye hun måtte prøve seg, så blir du i forholdet og jobber deg gjennom dette. Hvis du tror at han ville ha dumpet deg for å være med henne, så dumper du han.

Anonymous poster hash: e5a85...fd1
Skrevet (endret)

Synes det er merkelig jeg..å være forelsket i et mennneske over sååå lang tid, uten å få napp og allikevel ikke gi opp liksom. Eller er dette den store kjærligheten og en slik kjærlighet som ALDRI vil forsvinne fra tankene/hjertet hans?

Endret av klinkokos
Skrevet

Snakket med han nå. Hans svar var korte: .."dette hadde du ikke trengt å vite".."det er det jeg vil bli gammel med og elsker"..

Videre sa han at han skulle kutte kontakten med venninnen, vi snakket dog ikke om at hun skulle bort fra FB..

Han sa vagt at han ikke tenkte så mye på henne når han var med meg, og var fokusert på meg. Denne venninnen hans vil nok ikke ha han, hu har hatt mann i åresvis og har hatt mange sjangser til å velge min mann om hun hadde villet.

Men alt dette hjelper så lite, hva han sier..og hvorfor si det til henne i det hele tatt? Jeg regner med han har sagt det før, det så sånn ut på samtalen der hun svarte sånn: " du asså ;-)".

Slutter han aldri å leve i håpet?

Hvordan skal jeg føle meg da..?

Herregud, "ikke tenkte så mye",men litt altså?

jeg hadde aldri gått for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...