Juvel Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Pusen min har i det siste startet å grave i gulvet foran balkongdøren. Jeg har prøvd å google dette, men får bare opp tråder om katter som graver ved matskålen sin. Noen som har peiling på hva dette fenomenet kan skyldes? Jeg forstår ikke helt dette behovet han har med å grave ved døren og er fryktelig nysgjerrig!
Gjest Blomst83 Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Er det utekatt du har? I så fall har du prøvd å slippe den ut,og se hva som skjer da?
Juvel Skrevet 11. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2013 Er det utekatt du har? I så fall har du prøvd å slippe den ut,og se hva som skjer da? Nei, han er innekatt. Vi bor i blokk. Har åpnet døren for ham, men da snur han seg og går "inn" igjen
Blåball Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Det har den ene vår gjort både som innekatt og når han ble utekatt. Det var fordi han ville ut gjennom døra. Han går som regel rett inn igjen, men vil ha kontroll på hva som befinner seg på andre siden og ha mulighet til å gå dit. Selvom han ikke gjør det.
Juvel Skrevet 11. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2013 Det har den ene vår gjort både som innekatt og når han ble utekatt. Det var fordi han ville ut gjennom døra. Han går som regel rett inn igjen, men vil ha kontroll på hva som befinner seg på andre siden og ha mulighet til å gå dit. Selvom han ikke gjør det. Takk for svar Vi leker med katten hver dag og har kosestunder, så jeg tror ikke han kjeder seg. Høres mer sannsynlig ut at det er kontroll han vil ha ja. Han går jo ikke ut på balkongen når vi åpner døren
Blåball Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Takk for svar Vi leker med katten hver dag og har kosestunder, så jeg tror ikke han kjeder seg. Høres mer sannsynlig ut at det er kontroll han vil ha ja. Han går jo ikke ut på balkongen når vi åpner døren Er nok det da ja. Mange katter er sånn, vil ha muligheten til å gå gjennom døra selvom de ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Har pus et klore/klatrestativ ? Anonymous poster hash: 87ae2...d68
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Når den ene katten min er i lekehumør, går den inn på badet og "graver" på veggene. Den "tar helt av". Jeg skjønner ikke noe av det. Den har katteluke, så den går inn og ut når den vil.Anonymous poster hash: 7ba9d...65f
Juvel Skrevet 11. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2013 (endret) Har pus et klore/klatrestativ ? Anonymous poster hash: 87ae2...d68 Ja, det har han. Men han har ikke brukt den så mye i det siste hvis jeg tenker meg om =/ Er en stund siden jeg har sett ham bruke den.. Endret 11. november 2013 av Juvel
Minya Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Minsten her fikk for seg at han skulle angripe kvisthullene i tregulvet vårt. Han "gravde" på dem noe helt febrilsk til han gav opp fordi han ikke fikk tak i dem.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Ja, det har han. Men han har ikke brukt den så mye i det siste hvis jeg tenker meg om =/ Er en stund siden jeg har sett ham bruke den.. Hvor er stativet plassert? Det kan hende en ommøblering kan hjelpe hvis stativet er slik til at katten ikke får nok kontroll når han oppholder seg der. Anonymous poster hash: eae37...8a9
Gjest BettyBoop Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 (endret) Pusen min har i det siste startet å grave i gulvet foran balkongdøren. Jeg har prøvd å google dette, men får bare opp tråder om katter som graver ved matskålen sin. Noen som har peiling på hva dette fenomenet kan skyldes? Jeg forstår ikke helt dette behovet han har med å grave ved døren og er fryktelig nysgjerrig! hehe. Kanskje hun forsøker å grave seg ut til balkongen Endret 11. november 2013 av BettyBoop
Juvel Skrevet 12. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2013 (endret) Minsten her fikk for seg at han skulle angripe kvisthullene i tregulvet vårt. Han "gravde" på dem noe helt febrilsk til han gav opp fordi han ikke fikk tak i dem. Ja, de får mye rart for seg noen ganger de kattene Hvor er stativet plassert? Det kan hende en ommøblering kan hjelpe hvis stativet er slik til at katten ikke får nok kontroll når han oppholder seg der. Anonymous poster hash: eae37...8a9 Det stod ved sofaen og ikke så langt unna balkongdøren. Jeg har nå flyttet den til den andre delen av rommet. Skal følge med på om han begynner å bruk den igjen. Takk for tipset hehe. Kanskje hun forsøker å grave seg ut til balkongen Da gjør han i så fall en strålende jobb! Graver som en gal den katten Jeg bare håper at han ikke er ulykkelig på noe vis, og at det er derfor han gjør det Endret 12. november 2013 av Juvel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå