Gå til innhold

Mange billige, eller få dyre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned mye i vekt, og trenger ny garderobe. Jeg har 4500 år bruke på gensere, men er usikker på hva jeg vil. Har sett mye, og står mellom å kjøpe 5 dyre gensere (har prøvd alle, fantastisk kvalitet og passform, føler meg utrolig bra i de), eller å ha råd til sikkert 9-10 gensere fra vanlige butikker. Hva ville dere gjort? I jobben bruker jeg jobb klær, så er jo ikke så ofte at jeg faktisk går i vanlige klær. Klarer ikke helt bestemme meg, vil kjøpe noe jeg ser smashing ut nå som jeg endelig skal fornye garderoben etter vekttapet :-) Har bevisst ikke kjøpt noe særlig med klær før jeg nådde vekta jeg skal holde meg på.

Anonymous poster hash: bd482...26e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du så mange gensere som ti stykker? Jeg ville kjøpt de jeg likte best. Har selv gått ned mye i vekt og driver og fornyer garderoben, og da går jeg for ting som jeg har råd til og som jeg liker. Gidder ikke kjøpe noe bare fordi det har god kvalitet, eller kjøpe noe billig bare fordi det er billig. Det som jeg liker og som er fint, det kjøper jeg.

Anonymous poster hash: e56eb...b01
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg ville kjøpt færre, men bedre, plagg av god kvalitet.

Dette fordi plagg av god kvalitet kjennestegnes ved tidløshet og holdbarhet (kvalitet på råmaterialet, snitt og fasong).

- det samme gjelder i høy grad sko og støvletter.

• Liker 3
Skrevet

Tja, jeg syns 900 pr genser er mye jeg da.. Ville kanskje gått for de 3 jeg likte aller best (av de dyre), og så prøvd å finne noen litt billigere :) En genser til 500 kr er ikke akuratt en billiggenser det heller! Men du vet best selv, det virker jo egentlig ikke som du har så dårlig råd, det spiller jo litt inn på hvordan man tenker ;)

Anonymous poster hash: 44cda...0aa
  • Liker 1
Skrevet

Hva med 2-3 dyre gensre, og resten billige? Så får du litt av begge deler :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper alltid kvalitet, men jeg er veldig stabil i størrelsen. Som en tommelfingerregel synes jeg at man skal gå for kvalitet, men dersom man går mye ned eller opp i vekt, er det greit å være mer tilbakeholden. Dersom det er en mulighet for at du går enda mer ned i vekt (eller litt opp igjen), er det bittert å sitte igjen med masse dyre klær som ikke passer. :)

Dersom det fortsatt er mulighet for at du kommer til å svinge litt i vekt, ville jeg kjøpt to-tre dyre gensere, og et par billige. Hvis du fortsatt er den samme størrelsen om et år, kan du jo kjøpe flere dyre da, som en belønning? :)

Dersom du vet at den nye vekta di er stabil, synes jeg du skal kjøre på med pene kvalitetsklær som belønning. Heller fem dyre enn ti billige! :)

Håper uansett du ender opp med noe du liker og føler deg bra i. Husk at hvis man føler seg bra, ser man som regel smashing ut også! ;)

Skrevet

Det åpnet seg en helt ny verden for meg da jeg begynte å gå for god kvalitet fremfor flere plagg. Men da gjelder det å ikke gå for helt like plagg, men gode klassiske plagg man kombinere på mange forskjellige måter.

Skrevet

Få, dyre.

Du tar deg bedre ut med god kvalitet.

• Liker 1
Skrevet

Dyre :) Bare pass på at stoffet passer livsstilen din, hvis du ikke har dry cleaner i nærheten. Jeg har ødelagt litt for mange ull-, cashmere- og silkeplagg fordi de har havnet i vanlig vask en travel dag...

Skrevet

Hva med et par av de dyre, og så resten billige? :)

Anonymous poster hash: e1657...7a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...