AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Hvis dere skulle fornye løftene, hva, hvor, hvordan ville da vært drømmesenarioet? Anonymous poster hash: c61c8...4ca
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 Alene og høyt til fjells Anonymous poster hash: bf61f...0e8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 "Fornye løftene"? Så løftet du gir når du gifter deg, varer ikke evig? man må liksom fornye dem nå og da, siden de går ut på dato? "Best før"? Holder å gifte seg én gang. Og selve bryllupet blir så mye mer spesielt hvis man gir løftene kun der og da, og lover å elske osv til døden. Ikke frem til neste fornyelsesseremoni, Anonymous poster hash: 04da9...b9e 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 "Fornye løftene"? Så løftet du gir når du gifter deg, varer ikke evig? man må liksom fornye dem nå og da, siden de går ut på dato? "Best før"? Holder å gifte seg én gang. Og selve bryllupet blir så mye mer spesielt hvis man gir løftene kun der og da, og lover å elske osv til døden. Ikke frem til neste fornyelsesseremoni,Anonymous poster hash: 04da9...b9e Regnet med noen sånne kommentarer ja... Men dette handler altså ikke om hvorvidt jeg vil diskutere om man skal fornye løftene eller ikke ;-). Det er en annen diskusjon som du gjerne må starte en egen tråd om. Sikkert interessant for de som er uenig. Anonymous poster hash: c61c8...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 På en strand, kanskje Hawaii, med barn og barnebarn rundt oss Da skulle vi invitert dem med på en heidundrendes morsom ferie, og så hatt seremonien som en liten, men koselig, del av det. Holder å gifte seg én gang. Og selve bryllupet blir så mye mer spesielt hvis man gir løftene kun der og da, og lover å elske osv til døden. Ikke frem til neste fornyelsesseremoni,Anonymous poster hash: 04da9...b9e Det er ikke alle som har hatt drømmebryllupet første gangen, da. Vi ble gift i hui og hast, av rent juridiske grunner. Selv om det er en dag jeg tenker tilbake på med glede, så var det skikkelig hastverksarbeid, uten fest, uten gjester, uten brudekjole eller taler. Og brudgommen reiste rett på jobb etterpå. Det var greit og nødvendig å gjøre det sånn der og da, men i ettertid føles det litt sårt at det aldri ble noe mer enn en vanlig dag. Så om vi har tid, penger og lyst til å gjøre noe mange år etterpå, så er vel det fint? Spesielt blir det også, siden vi allerede har oppfylt halvparten av "til døden skiller dere ad", og har barn og sikkert også barnebarn å skilte med... og det er vel strengt tatt noe å være stolt av Anonymous poster hash: 353d9...18c 3
Amens Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Kommer aldri til å ha en fornyelsessermoni, vi hadde ett nydelig bryllup. Men det kan være vi vil feire en bryllupsdag i fremtiden på en litt fancy måte. Min besteforeldre feiret gullbryllupet sitt på ett fint hotel på vestlandet ilag med barn og barnebarn. Det var kjempe kjekt^_^
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Eg trur det einaste som kunne fått oss til å fornye løftene våre hadde vert om dei originale var blitt brutt. Siden dette hadde vert noko me ikkje hadde villa "advertert" måtte det blitt i all hemlighet og svært privat. Sikkert på eit romantisk hotell eller noko slikt. Ellers har me planer om å alltid feire bryllupsdagene våre, pluss den veka me blei kjendt med kvarandre, som tilfeldigvis begynner på valentinsdagen.dei store bryllupsdagene vil nok bli feira ilag med familie. Men resten blir privat og fint og rolig:)Anonymous poster hash: 58b0b...a80 1
Djungelvrål Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Sett for mye på amerikanske filmer og serier?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Sett for mye på amerikanske filmer og serier? Siden du lurer, så nei. Grunnen er at da vi giftet oss så var jeg alvorlig syk. Veldig syk. Så syk at vi avlyste det planlagte bryllupet og ble viet på sykehuset isteden. Om du/dere synes det er rart eller teit eller "amerikansk" å fornye løftene og ha et fint, lite bryllup sammen med våre nærmeste nå etter at jeg har gått igjennom en rekonvalienstid på et par år, så værsågodt. Bare fortsett med spydighetene deres. Vi vil gjerne feire kjærligheten, ha et lite "drømmebryllup" for oss, og ikke minst feire livet. TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Siden du lurer, så nei. Grunnen er at da vi giftet oss så var jeg alvorlig syk. Veldig syk. Så syk at vi avlyste det planlagte bryllupet og ble viet på sykehuset isteden. Om du/dere synes det er rart eller teit eller "amerikansk" å fornye løftene og ha et fint, lite bryllup sammen med våre nærmeste nå etter at jeg har gått igjennom en rekonvalienstid på et par år, så værsågodt. Bare fortsett med spydighetene deres. Vi vil gjerne feire kjærligheten, ha et lite "drømmebryllup" for oss, og ikke minst feire livet. TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca Jeg ville fornyet løftene dersom jeg fikk foreldrene mine og søsknene til å komme til seremonien. For foreldrene nektet å komme da vi giftet oss og lot ikke søsknene være der heller. Så det føltes litt vanskelig, ensomt og trist. Så hvis de sa ja til å være der skulle jeg gjort det omigjen. Jeg vet kona ville snudd seg rundt og hostet opp familen sin, fotograf, brylluskake, kjole og slør hvis jeg sa de ville komme neste lørdag, eller noe sånt. Jeg ville ha gjort det på Tinghuset og hatt festen i en grønn hage eller noe sånt. Det hadde jeg likt. Anonymous poster hash: f43b8...d44
Gjest Morgun Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Siden du lurer, så nei. Grunnen er at da vi giftet oss så var jeg alvorlig syk. Veldig syk. Så syk at vi avlyste det planlagte bryllupet og ble viet på sykehuset isteden. Om du/dere synes det er rart eller teit eller "amerikansk" å fornye løftene og ha et fint, lite bryllup sammen med våre nærmeste nå etter at jeg har gått igjennom en rekonvalienstid på et par år, så værsågodt. Bare fortsett med spydighetene deres. Vi vil gjerne feire kjærligheten, ha et lite "drømmebryllup" for oss, og ikke minst feire livet. TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca Da kan du jo snakke med presten og be om å få velsignet ekteskapet på nytt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Da kan du jo snakke med presten og be om å få velsignet ekteskapet på nytt. Selvfølgelig kan vi det. Men det er vel ikke så rart om vi ønsker å ha et fint bryllup? Jeg skjønte ikke helt svaret ditt, for det var egentlig ikke et spørsmål om hvordan vi ordner det rent praktisk med prest jeg lurte på da. TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca
Trapp Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 "Skal aldri være utro igjen"? Er det ikke derfor folk fornyer løftene, fordi noen har vært utro?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 "Skal aldri være utro igjen"? Er det ikke derfor folk fornyer løftene, fordi noen har vært utro? Hvis du leser innlegget mitt over så finnes det andre grunner også. Hvorfor ødelegge en potensielt hyggelig tråd da? TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca 1
Trapp Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 Hvis du leser innlegget mitt over så finnes det andre grunner også. Hvorfor ødelegge en potensielt hyggelig tråd da? TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca Den ble bare for koselig, og jeg er i rævva-humør. Unnskyld.
Anglofil Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 (endret) På en strand på Zanzibar eller lignende. Mvh Yvonne Endret 1. desember 2013 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #17 Skrevet 1. desember 2013 Den ble bare for koselig, og jeg er i rævva-humør. Unnskyld. I "ræva-humør" blir du når du må vies i sykesengen. Så SÅ koselig var ikke tråden... Anonymous poster hash: c61c8...4ca 1
Trapp Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 I "ræva-humør" blir du når du må vies i sykesengen. Så SÅ koselig var ikke tråden... Anonymous poster hash: c61c8...4ca Tar selvkritikk og legger meg paddeflat her.
kaprifolen Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 I ditt tilfelle, TS, så ville jeg personlig gått for kirkevelsignelse og hatt det bryllupet vi i utgangspunktet ønsket oss! I mitt eget liv, kunne jeg ønsket meg en forbønn for ekteskapet av en gresk ortodoks prest, på et sted si Hellas om betyr mye for meg og min mann. Bare oss, tror jeg.. Ellers kunne jeg også tenke meg slottsferie i Skottland med familie, og et hageparty med hatter og hyggelig selskap en lørdag formiddag!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #20 Skrevet 3. desember 2013 I ditt tilfelle, TS, så ville jeg personlig gått for kirkevelsignelse og hatt det bryllupet vi i utgangspunktet ønsket oss! I mitt eget liv, kunne jeg ønsket meg en forbønn for ekteskapet av en gresk ortodoks prest, på et sted si Hellas om betyr mye for meg og min mann. Bare oss, tror jeg.. Ellers kunne jeg også tenke meg slottsferie i Skottland med familie, og et hageparty med hatter og hyggelig selskap en lørdag formiddag! Skottland har vi tenkt på faktisk. Vi liker oss veldig godt der, og har vært der på ferie et par ganger. Kanskje ikke noe gedigent slott, men det finnes endel små hyggelige plasser der. En fantastisk morsom og fin, uformell middag på en koselig pub etter vielsen er heller ikke å forakte! TS Anonymous poster hash: c61c8...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå