Vulpes Skrevet 10. november 2013 #1 Del Skrevet 10. november 2013 Noen som har tips til tursko som er fine allround-sko? Ønskelisten er som følger... Vanntette nok til å brukes ute i snø og slaps (Gore-Tex?) Kan brukes både om vinteren og høst/tidlig vår. Jeg er frysepinn da, så heller for varme om høsten enn for kalde om vinteren. Ikke for tunge Helst ikke så mye dyrere enn 1 500 kr Jeg går aldri lange turer, så trenger ikke det beste av det beste. Går vel egentlig maks. 1 km av gangen, og ikke så ofte heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Del Skrevet 10. november 2013 Merrell har mange gode tursko, anbefaler å ta en titt på dem. Anonymous poster hash: 02009...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 11. november 2013 #3 Del Skrevet 11. november 2013 Gore-Tex er kun en tynn membran som ligger mellom læret og innsiden av skoen. Fjellsko tåler mye om du smører dem med minkolje ofte. Sportslageret i Oslo ved Youngstorget har mye bra i litt robuste sko til skog og fjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 12. november 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 12. november 2013 Merrell har mange gode tursko, anbefaler å ta en titt på dem. Anonymous poster hash: 02009...cbb Takk for tips, skal titte litt nærmere på Merell-skoene Gore-Tex er kun en tynn membran som ligger mellom læret og innsiden av skoen. Fjellsko tåler mye om du smører dem med minkolje ofte. Sportslageret i Oslo ved Youngstorget har mye bra i litt robuste sko til skog og fjell. Takk for svar. Minkprodukter er jeg skeptisk til å bruke grunnet dyrevelferd, men jeg regner med at det finnes andre gode midler å impregnere Gore-Tex-sko med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. november 2013 #5 Del Skrevet 13. november 2013 Takk for tips, skal titte litt nærmere på Merell-skoene Takk for svar. Minkprodukter er jeg skeptisk til å bruke grunnet dyrevelferd, men jeg regner med at det finnes andre gode midler å impregnere Gore-Tex-sko med Bare sørg for at det er fett -og ikke bare sprayform da. Jeg har en favoritt; eller EFEKT er fint produkt om man ikke vil ha minkolje da. http://www.google.no/imgres?sa=X&biw=1037&bih=668&tbm=isch&tbnid=0Xy8B8qYpGgCiM:&imgrefurl=http://haalandlagunen.blogg.no/1331341250_et_lite_tips_impregne.html&docid=JU7oRxcWE7_IoM&imgurl=http://bloggfiler.no/haalandlagunen.blogg.no/images/1421426-12-1331343091091.jpg&w=600&h=367&ei=tV6DUqayGKeE4ASkqIDQAg&zoom=1&ved=1t:3588,r:68,s:0,i:291&iact=rc&page=4&tbnh=150&tbnw=224&start=49&ndsp=20&tx=111&ty=106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #6 Del Skrevet 13. november 2013 Om du bare går småturer på 1 km osv. hadde jeg kjøpt et par vanlige skinnstøvler, med gode såler og godt lær, og impregnert dem. Er som regel mye mer behagelig (og penere) enn kladdete, tunge tursko. Mer funksjonelle også, siden de beskytter leggene. Anonymous poster hash: f275e...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #7 Del Skrevet 13. november 2013 Noen som har tips til tursko som er fine allround-sko? Ønskelisten er som følger... Vanntette nok til å brukes ute i snø og slaps (Gore-Tex?) Kan brukes både om vinteren og høst/tidlig vår. Jeg er frysepinn da, så heller for varme om høsten enn for kalde om vinteren. Ikke for tunge Helst ikke så mye dyrere enn 1 500 kr Jeg går aldri lange turer, så trenger ikke det beste av det beste. Går vel egentlig maks. 1 km av gangen, og ikke så ofte heller Jeg har disse og har brukt de mye om vinteren. De er gode å gå i, ikke spesielt tunge og har genial såle på glatta. Det er ingenting som skulle tilsi at de er spesielt varme, men jeg har ikke frosset på føttene i de. Sålen er tykk så det isolerer jo godt mot bakken, og man kan jo alltids legge i en ullsåle eller bruke ullsokker i. Anonymous poster hash: 2d472...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå