Gå til innhold

Diagnostisert med kronisk sykdom - tatovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For seks år siden ble jeg diagnostisert med en kronisk sykdom som tilsier at fysisk smerte utgjør en stor del av min hverdag. Jeg har altså tenkt på å skaffe meg en tatovering i fem-seks år nå, og føler at måten jeg har taklet sykdommen på er noe jeg er kan være stolt over. Jeg har derfor lyst til å tatovere "Pain is inevitable, suffering is optional" et sted på kroppen - vurderer under overarmen eller kanskje på ribbeina - har du noen tips?

Hva synes du om en slik tatovering - er dette alt for corny?:P

Er det noen som vet omtrent hva en slik tatovering vil koste?

Anonymous poster hash: f6d67...4c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tatovering er jo du selv som må like og ikke vi andre. Syns du det høres greit ut, så gå for det. :-)

Tror det er sånn at de bestemmer pris på hvor lenge det tar, hvor stor den er, detaljer osv... Hvis du reiser inn på et tatoveringsstudio, så kan du spørre om hvor mye det vil koste for evt det du ønsker.

Anonymous poster hash: 3725c...c7e
  • Liker 3
Gjest Blomst83
Skrevet

Synes ikke det er corny.En tattovering er jo noe du har livet ut,så da er det jo greit å ha noe med mening. Flere av mine tattoveringer er såkalte remindere på hva jeg har overkommet her i livet.

Ang pris signerer jeg AB over meg.

Skrevet

Jeg synes det høres litt corny ut. Hva hvis du en dag ender opp på sykehus med enorme smerter, skal sykepleierene stå der og lese "Pain is inevitable, suffering is optional" på kroppen din? :vetikke:

Anonymous poster hash: 89ff3...480
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er litt corny, men jeg syns alle sånne skrifttatoveringer er det... Den du vil ha er jo mye bedre enn de vanlige, og mye bedre enn å tatovere navnene til partner eller barn på seg, men... Likevel. De fleste har gått gjennom forferdelige ting, men vi skriver det ikke på kroppen likevel. Dessuten ville jeg vært litt redd for å friste skjebnen :fnise: Plutselig finner skjebnen ut at nå skal vi se om ikke du kan lide likevel :P

Personlig ville jeg heller valgt noe som symboliserer styrke for meg. Noe nøytralt nok til at andre ikke tenker WTF, men likevel noe personlig som ikke alle har tatovering av.

Anonymous poster hash: c5bf2...680
  • Liker 1
Skrevet

jeg digger det. men jeg vet også hva du snakker om, kanskje det har noe med saken å gjøre. kjør på du :)

Skrevet

Bare ta den på et godt tatoveringstudio, i min mening er det på de enkle tatoveringene at det vises best om jobben er gjort av en god eller dårlig tatovør. Let's Buzz i Bergen, selvfølgelig anbefalt. (Hvis du ikke har hastverk)

Anonymous poster hash: febc6...618
Skrevet

Når det gjelder kroppsmodifikasjon så er min mening at dette er noe man må bestemme seg for på egen hånd, ettersom det er en selv som skal leve med det. Det kan være en ide å ta en tatovering på et sted der det er mulig å skjule den hvis det skulle være ønskelig, men generelt sett så er det aller viktigste at en selv er komfortabel med den, uansett hvor den er.

Prisen på en tatovering vil avhenge av blant annet størrelse. Jeg ville tatt kontakt med anerkjente tatoveringsstudioer, forklart hva jeg ønsket og bedt om en prisantydning.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...