Gjest vilma2000 Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Nå trenger jeg sårt hjelp, og velger å skrive med fult brukernavn så man ikke skal misstenke at dette er en trolletråd, for det kan nesten virke sånn... Jeg har en god venninne som har vært i et forhold i mange år, de bor sammen og driver et firma sammen, men de har ikke barn. For noen uker siden sa kjæresten hennes at han i det siste har blitt vedlig usikker på om han er lykkelig i forholdet og at han trenger tid til å finne ut av hva han vil gjøre videre. Venninnen min forsto dette veldig godt, hun føler selv at de siste månedene ikke har vært så bra, og benyttet derfor anledningen til å ta en etterlengtet forretningsreise utenlands. Hun har allerede vært der i 2 uker, og kommer ikke hjem før om 8-9 dager. Jeg er gravid og hatt en del komplikasjoner, og var i den anledning på legevakten i dag tidlig. På venterommet satt jeg ved siden av en annen gravid jente og vi snakket om løst og fast slik fremmede gravide damer gjør. Etter noen minutter dukket samboeren til min venninne opp og han ble lettere forfjamset da han så meg. Videre kommer det frem at han er der med den gravide kvinnen, det er han som er faren og han har hatt et forhold til henne i mange måneder. Hun er 20 uker på vei. Han ba på sine knær om at jeg ikke skal si noe til min venninne, at han vil fortelle det selv osv osv. Jeg er i SJOKK. Jeg har ikke turt å si dette til noen og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Han har allerede prøvd å ringe meg og sendt et par smser for å forsikre seg om at jeg ikke skal si noe- Skal jeg ringe venninnen min og si det likevel? Dette er det sykeste jeg har opplevd noen gang. Hva ville du gjort? 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 OI!! Jeg ville ha sendt en melding til venninna og bedt henne komme hjem ASAP Anonymous poster hash: 780a3...77c 14
Alja Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 (endret) Jeg ville sagt det. Du er venninna di si venninne, ikke samboeren hennes venninne. Endret 10. november 2013 av Alja91 45
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 La han fortelle det selv. Anonymous poster hash: 82549...957 14
Populært innlegg Gjest Grapefrukt Skrevet 10. november 2013 Populært innlegg #5 Skrevet 10. november 2013 Jeg hadde gitt han et ultimatum. Si i fra i kveld ellers så sier jeg i fra i morgen tidlig. Han må uansett ta ansvar for ungen så det å holde dette hemmelig er uansett umulig - eneste som kommer til å skje er at venninnen din ikke oppdager det før om noen måneder og blir enda mer såret, både av deg som visste det og han. 50
Gjest vilma2000 Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 OI!! Jeg ville ha sendt en melding til venninna og bedt henne komme hjem ASAPAnonymous poster hash: 780a3...77c Hva skal jeg skrive? Jeg driter fullstendig i han så det at jeg vurderer å ikke si noe er ikke for hans skyld, men jeg tenker at det kanskje er best for henne å få vite det av han... Men jeg vet ærlig talt ikke. Dette er jo helt sykt! 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Si at han maa si det selv iloepet av morgendagen, ellers gjoer du det. Anonymous poster hash: 1e35c...a8a 1
Gjest Sobril Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Jeg ville sagt det - uten tvil. Det må nødvendigvis komme frem før eller senere uansett.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Jeg ville holdt munn inntil videre, men gjort det klart for mannen at dette ikke var noe jeg kunne tie om i all fremtid, og at han burde få ræva i gir og snakke med venninnen din. Anonymous poster hash: d7976...424 5
Gjest vilma2000 Skrevet 10. november 2013 #10 Skrevet 10. november 2013 Syntes dere det har noe å si at reisen hennes ikke kan avbrytes? Hun er der ifb med firmaet og gjør masse innkjøp og har en del møter vet jeg. Hun kommer ikke til å dra hjem.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #11 Skrevet 10. november 2013 Hva skal jeg skrive? Jeg driter fullstendig i han så det at jeg vurderer å ikke si noe er ikke for hans skyld, men jeg tenker at det kanskje er best for henne å få vite det av han... Men jeg vet ærlig talt ikke. Dette er jo helt sykt! Jeg ville ha ringt henne og sagt at hun må komme hjem, da du har noe som må fortelles. Eventuelt sagt at hun må kontakte samboeren fordi det har kommet opp noe som hun burde vite om, dermed er det han som skal fortelle det. Anonymous poster hash: 780a3...77c 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #12 Skrevet 10. november 2013 OI!! Jeg ville ha sendt en melding til venninna og bedt henne komme hjem ASAP Anonymous poster hash: 780a3...77c Ja for da hadde hun jo ikke fått panikk. Jeg ville sagt det. Du er venninna di si venninne, ikke samboeren hennes venninne. Det er jo selvsagt det beste, men om det ender opp med at venninnen blir sittende fullstendig alene og i sjokk i et fremmed land, kanskje langt langt borte, så er det etter min mening like greit å vente til hun kommer hjem. Mitt råd til deg ts er å vurdere litt hvordan du tror det blir om hun får vite det nå. Kommer hun til å sitte alene på et hotellrom i Thailand og gråte i 10 dager så venter du. Er hun i Sveige og har både råd og mulighet til å komme hjem med en gang så hadde jeg sagt det. Velger du å vente så si det med en gang hun kommer hjem eller la han få 1 dag på seg til å si det. Anonymous poster hash: 075aa...1eb 21
Riskrem Skrevet 10. november 2013 #13 Skrevet 10. november 2013 Dette er såpass alvorlig at du ikke bør si det til venninnen din mens hun er på forretningsreise i utlandet. Tenk deg på få beskjeden på telefon og så være så langt unna, tenk det hvordan hjemreisen vil være for henne. Jeg hadde vært helt fra meg, kastet opp og grått hele veien hjem... Be henne komme hjem så fort som mulig og fortell henne saken. Eller gi samboeren hennes beskjed om å kalle henne hjem for å fortelle hva som har skjedd. 16
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #14 Skrevet 10. november 2013 Jeg ville også gitt beskjed om at han måtte se til å fortelle henne det innen en gitt tidsfrist, og sørget for at venninnen din fikk vite at hun kunne snakke med deg etterpå. Møkkamann Anonymous poster hash: c38cd...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #15 Skrevet 10. november 2013 Jeg hadde sagt at han må fortelle dette når hun komme hjem, eller gjør du det. Men sånt som dette bør dere ta face to face, så vent til hun kommer hjem, av hensyn til henne. Situasjonen forverres ikke på noe vis ved å vente. Anonymous poster hash: 4ab2d...8d4 24
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 Syntes dere det har noe å si at reisen hennes ikke kan avbrytes? Hun er der ifb med firmaet og gjør masse innkjøp og har en del møter vet jeg. Hun kommer ikke til å dra hjem. Dersom hun ikke kommer til å dra hjem, så lar du også være å si det. 1 uke til eller fra spiller ingen rolle i det store bildet, og iom at hun er på jobb så må hun få slippe de vonde tankene. Anonymous poster hash: 075aa...1eb 11
Blåball Skrevet 10. november 2013 #17 Skrevet 10. november 2013 Oida. For en situasjon. Vanskelig å sette seg inn i. Tror jeg ville gitt han ultimatum, men aner ikke om jeg eventuelt ville sagt det mens hun var på ferie eller ventet til hun kom hjem. Ferien ville jo blitt ødelagt. Noen dager til eller fra spiller ikke så stor rolle i det store bildet, men mulig hun blir skuffet over å ikke få vite med en gang. Uansett, lykke til! 2
Gjest Sobril Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 (endret) Dersom hun ikke kommer til å dra hjem, så lar du også være å si det. 1 uke til eller fra spiller ingen rolle i det store bildet, og iom at hun er på jobb så må hun få slippe de vonde tankene.Anonymous poster hash: 075aa...1eb Ja, ingen vits å si det mens hun er borte. Du bør imidlertid gi beskjed til mannen at "hvis ikke du sier det så gjør jeg". Endret 10. november 2013 av Sobril
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. november 2013 #19 Skrevet 10. november 2013 Oi, for en utrolig situasjon! Hvis jeg var deg ville jeg kanskje ventet til hun kom hjem - det hjelper vel ikke at hun får vite om det mens hun er i utlandet og må i viktige møter. I tillegg vil hun nok sette pris på å kunne ha sine kjente og kjære rundt seg når dette kommer henne for øre. Kanskje fortelle mannen at du vil vente til hun kommer hjem av hensyn til henne, og at han må fortelle henne det med en gang hun kommer hjem (gi en tidsfrist) og dersom han ikke har snakket med henne innen fristen forteller du om hele greia. Uff, for en lei situasjon!
Gjest vilma2000 Skrevet 10. november 2013 #20 Skrevet 10. november 2013 Dersom hun ikke kommer til å dra hjem, så lar du også være å si det. 1 uke til eller fra spiller ingen rolle i det store bildet, og iom at hun er på jobb så må hun få slippe de vonde tankene.Anonymous poster hash: 075aa...1eb Ja det er det alternativet som veier mest for meg. Hun er langt, langt borte og er der alene. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå