Gå til innhold

Flørter med en som det kan bli avstandsforhold med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er ikke akkurat dèt jeg ønsker. Jeg vil ha kos hver eneste helg og gjerne et par ganger i ukedagene også. Vi skal snart på vår andre date, og det er da jeg skal finne ut om det kan bli noe forhold. Men samtidig håper jeg egentlig at det ikke blir noe av, fordi han jobber i millitæret og er flere timer unna her hvor jeg bor.

Så hvis vi skulle blitt sammen (noe som også vil ta lang tid da vi ikke får møtes så ofte) så ville det startet med et avstandsforhold. Og siden jeg ikke ønsker det, burde jeg egentlig fortsette å date han? Jeg liker han godt, men tror ikke jeg er villig til å gå inn i noe sånt igjen. Jeg har hatt avstandsforhold før, og det er absolutt ikke noe for meg! Absolutt ikke.

What to do?

Lurer også på en annen ting. Så lenge jeg er singel (og dater han) har jeg rett til å møte andre menn også? Altså, hovedsaklig bare for kos/sex? Eller ville det vært feil ovenfor han?

Anonymous poster hash: ccd53...a1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett til hva du vil så lenge du er åpen med han om det. Å holde på med fler er kanskje ikke det beste utgangspunktet for et forhold, men for alt du vet vil han være casual selv også. Snakk sammen, osv.

Andre ting å vurdere er hva han tenker om fremtiden. Tenker han sivil jobb etter hvert? Krigsskole? Hvis ikke, hvordan er mulighetene dine der han jobber? Kan han skifte base?

Flere timer unna - er det 3 timer eller 5-6-7? Hvis rundt 3 går det helt fint for mange å helgependle, uten at man blir utslitt av det.

• Liker 1
Skrevet

Du har rett til hva du vil så lenge du er åpen med han om det. Å holde på med fler er kanskje ikke det beste utgangspunktet for et forhold, men for alt du vet vil han være casual selv også. Snakk sammen, osv.

Andre ting å vurdere er hva han tenker om fremtiden. Tenker han sivil jobb etter hvert? Krigsskole? Hvis ikke, hvordan er mulighetene dine der han jobber? Kan han skifte base?

Flere timer unna - er det 3 timer eller 5-6-7? Hvis rundt 3 går det helt fint for mange å helgependle, uten at man blir utslitt av det.

Om jeg husker riktig, snakket han om å jobbe der til høsten ihvertfall. Det er snakk om en flytur og noen timer med tog. Kjører man, tar det opptil to døgn. Så det er ett stykke...

Jeg tørr jo selvfølgelig ikke å snakke med han om sånt ennå. Han vil jo bli skremt når han skjønner at jeg allerede har begynt å tenke på "hvis vi blir sammen, blir det avstandsforhold". Tror han er den typen som tar ting sakte og enkelt, og ikke tenker for mye. Jeg er jo stikk motsatt, men prøver så godt jeg kan å slappe av litt mer jeg å. Men det er ikke så lett. Når jeg vet at jeg flørter med en som bor og jobber langt unna, vet jeg også at hvis det går bra med oss, så blir det avstandsforhold. Ihvertfall fram til høsten, men hvem vet, kanskje han velger å jobbe der enda ett år.

Skrevet (endret)

Jeg tror det vil kunne gå helt greit! Jeg er sammen med en fyr (vært sammen to år) og han er ferdig i førstegangstjenesten lille julaften. Jeg vil nå si vi har klart det helt fint med avstandsforholdet, men det har vært veldig tunge tider også. Alt i alt har det fått oss til å vokse nærmere hverandre og blitt kjent med hverandre på en helt annen måte. Nå når vi flytter sammen igjen møter vi en ny utfordring med å plutselig bo sammen igjen.

Om man virkelig vil dele livet sitt med en person og satse, så har avstanden lite å si. Man må være innstilt på det og begge to må kjempe for det. For alt du vet så får du lyst til å flytte med tiden der han bor, eller han kanskje vil flytte for deg? :) (Jeg bor forresten i sør, og han i fgt i nord, så her har vi klart oss med tog og fly)

Endret av Alja91
Skrevet

Takk for svar, anja.

Jeg vet hvordan det er å være i et avstandsforhold. Hadde det med eksen min det første året vi var sammen (var sammen i fire år til etter det som samboere) og det er det verste jeg har vært med på. Altså det første året... Jeg har ingen god erfaring med det. Bortsett ifra de gangene vi endelig kunne se hverandre igjen. Det var snakk om en-to helger i mnd.

Han var utro på slutten av året før vi endelig skulle Flytte sammen, så der har jeg også dårlig erfaring med avstands. Jeg kan ikke tro at han nye vil gjøre det samme, selvfølgelig, men lilevel føltes det dårlig.

Og nå er det for tidlig å si om jeg vil ha han nok til at avstand kan funke. Vi møttes i går og da håpte jeg at jeg ville finne ut om jeg ville fortsette eller ikke, men her sitter jeg. daten gikk bra og vi koste oss. Jeg er nysgjerrig på han og vil gjerne møtes igjen. Når vet jeg ikke, men det blir ikke med det første ihvertfall. Sikkert noen uker til neste gang..

Skrevet

Alja91 mente jeg..

Skrevet

Har hatt avstandsforhold med nåværende kjæreste i 2, 5 år. Så hadde jeg avstandsforhold med eksen i 2, 5 år. Funka ok for meg, såklart hadde det sikkert vært bedre å være sammen oftere. Jeg og kjæresten nå ser hverandre hver 2.-3. helg. Vi bor i ulike land. Men flytter sammen på våren. Jeg vet nesten ikke om noe annet enn avstandsforhold så er blitt en vane for meg. Men vi klarer å bo sammen over 1-2 mnd av gangen da jeg hadde skolefri. Fleksibilitet er ordet. Føler ikke at vi er et normalt par akkurat, litt sånn alternativ livsstil. Og om noen mnd får vi en baby :)

Skrevet

Har dere kjent hverandre lenge? Jeg hadde ikke klart å vurdert noen på den måten via to dater, og jeg er nok litt som han når det kommer til det stykket.

Jeg hadde bare brukt tiden på å bli kjent med han, se om det blir noe fremover.

Men du er ute etter noe annet, og da bør du følge magefølelsen. Det er ikke sikkert dette er noe for deg; men det kan gå helt fint :)

Anonymous poster hash: 59834...505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...