Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det konkret. Sikkert? Svindel? Pris?

JA, jeg har sjekket på nettsiden deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å sende penger til utlandet? Veksling?

Skrevet (endret)

Har vekslet fysisk med dem. Det er dyrere enn å la banken og/eller visa bestemme kursen :) De bestemmer kursene selv, så de legger dem til egen fordel. Om du skal veksle mye, kan du tape en del på å bruke dem.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Skrevet

Sikkert og trygt, billigere enn de norske bankene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men hvordan fungerer selve prosessen? ''Inn-med-te-skje''-metoden fra du går ut døra til du er ferdig? Osv.

Endret av Byliv
Skrevet

Du går inn, trekker kølapp, når det blir din tur sier du til personen bak skranken at du vil kjøpe [sett inn beløp] [sett inn valuta], for eksempel at du vil kjøpe 300 euro. Eventuelt sier du at du vil ha [sett inn valuta] for [sett inn beløp] norske kroner, for eksempel at du vil kjøpe euro for 3000 kroner. Skrankepersonen regner på det og oppgir hvor mye du må betale, eventuelt hvor mye du får for kronebeløpet du har oppgitt. Så henter skrankepersonen pengene og du betaler (de har betalingsterminaler, men aksepterer kontanter også). Så får du pengene dine og kvitteringen. Tar du vare på kvitteringen er det gebyrfritt å selge valutaen tilbake til dem hvis du ikke bruker opp alt. Så er du ferdig og går :)

• Liker 1
Skrevet

Hva med veksling fra euro til norske?

- kølapp

-husk å ta med euroen

- si hei

- si jeg har såså mye euro med meg jeg vil veksle til NOK

- få penger

- si takk

- gå hjem. Husk pengene.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet jeg jeg får riktig, + hvordan betaler jeg, hvis jeg skal betale kontant? Kan jeg ikke bare si de skal gi meg dårligere veksel tilbake?

Skrevet

Hvordan vet jeg jeg får riktig, + hvordan betaler jeg, hvis jeg skal betale kontant? Kan jeg ikke bare si de skal gi meg dårligere veksel tilbake?

Det står på kvitteringen hva du får. Du kan telle pengene dersom du er usikker på at du får riktig veksel. Det kan du gjøre i alle butikker når du kjøper noe og betaler kontant. Hva mener du med dårligere veksel?

Og hva mener du med hvordan du betaler kontant? Du gir de penger, sånn som man gjør hver gang man kjøper en vare :)

• Liker 1
Skrevet

Altså at hvis jeg gir hvis jeg gir 1 Euro, så får jeg 5 kr. i stedet for 7 kr.

Skrevet

Kursene endrer seg førti ganger om dagen. Når det kommer til sånt, må man jo bare stole på at de gjør jobben sin.

Skrevet

Forex gjør jobben sin på akkurat samme måte som en bank, de kjøper og selger valuta etter gjeldende kurs. Hvis man ikke skal stole på et velrennomert vekslingskontor kan man ikke stole på en bank heller.

Skrevet

De runder opp/ned til nærmeste mulighet. Du vil ikke kunne få veksle inn 1 euro, for på Forex (og i andre banker som f.eks nordea), tar de kun inn sedler. Da vil nærmeste valør for deg da være en 5-euro seddel.

Anonymous poster hash: 34a12...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...