Gå til innhold

Aktiviteter med 1,5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to dager i uken hvor jeg er hjemme med vår sønn som er ca 1,5 år +. Jeg synes dagene kan bli litt kjedelige selv om jeg prøver å finne på ting å gjøre. (eks, pusle, male, bake, lage middag m.m.)

Vet at barn nedi den alderen ikke trenger sååå mye stimulering, men jeg ønsker litt tips likevel...

Noen som har forslag til aktiviteter man kan gjøre med barn under 2 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er 14 mnd og trenger mye stimulering, etter noen timer hjemme med rolige aktiviteter blir hun veldig urolig og suttrete. Her er det som oftest ut to ganger i løpet av en dag, vi er på lekeplass, i skogen, plukker blader ute, er på bibliotek, er i byen (busstur er stas), besøk til besteforeldre, kosetid på fanget til litt barnetv/bøker, sangkort er en STOR hitt her i huset, kjøretur til steder hvor det er litt å se eller mulig å strekke litt på beina, "leser" masse i pekebøker, mater fuglene, går i åpen barnehage, går i svømmehall etc. Hobbyaktivitet starter vi nok med snart men foreløpig er aktiviteter utenfor huset absoludt best likt.

Vi har oftest en større tur med mer aktivitet før hvilen og så en kortere tur på ettermiddagen med mindre stimuli. Lekeplass eller kjøretur til butikken (en godt likt aktivitet) er ofte ettermiddagsaktiviteten.

Anonymous poster hash: 400b9...a6f

Skrevet

Leser pekebøker, synger, pusler enkle puslespill, kjører leketraktor og -biler, triller ball, bygger duplo, spiller xylofon, er i fjøset hos dyra, aker (hurra for snø!).

Det med baking har jeg aldri skjønt, hvordan baker man sammen med en på halvannet år? Om jeg skulle finne på å bake blir det etter leggetid gitt. Gleder meg til de blir større og enklere å ha med på slik.

Trenger også forslag til aktiviteter, synes han er for liten til det meste jeg vurderer å gjøre.

Skrevet

Leser pekebøker, synger, pusler enkle puslespill, kjører leketraktor og -biler, triller ball, bygger duplo, spiller xylofon, er i fjøset hos dyra, aker (hurra for snø!).

Det med baking har jeg aldri skjønt, hvordan baker man sammen med en på halvannet år? Om jeg skulle finne på å bake blir det etter leggetid gitt. Gleder meg til de blir større og enklere å ha med på slik.

Trenger også forslag til aktiviteter, synes han er for liten til det meste jeg vurderer å gjøre.

Du baker på vanlig måte, mens småtten får en liten deigklump han kan kjevle, kna og styre med. Kjempestas, selv om det verken blir fint eller "spiselig" (etter runder på gulvet, litt i munnen osv) det han lager. Og å hjelpe til å blande er moro, gi en liten mengde av det du skal ha i deigen/røra i små kopper og la han helle oppi for deg. Det blir nok litt gris og rot, men det er det verdt syns jeg. :)

Anonymous poster hash: dc6b3...6e7

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi er mye ute, uavhengig av vær. Minsten på 14mnd stortrives ute.

Ellers går det mye i vanlig husarbeid som han får hjelpe til med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...