AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Jeg og samboer har snakket sammen om å våre for oss selv i julen. De andre gangene har vi vårt hos familie, både Hannes og min. Det som Gjør at jeg får vondt i magen av at vi velger å våre for oss selv, er at mammaen min må være alene. Hun har ingen å feire jul sammen med. Så jeg vurderer å dra til henne, men samtidig så vil jeg at jeg og samboer skal lage våres jul ingen leilighet. Jeg vil jo ikke at min mor skal sitte alene i julen. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: ecf8d...008 Anonymous poster hash: ecf8d...008
Fantomina Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Dere kan lage deres egen jul,deres tradisjoner. Så kjekt for din mor å bli invitert,hun har sikkert laget mange juler for deg. Sikker på hun setter pris på å slippe. Hvorfor må hun være alene liksom. 1 juledag kan dere jo invitere svigers også. Bli familie og lage sine egene tradisjoner,betr også at man inviterer folk. Det går begge veier. Anonymous poster hash: f44cc...bc6 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Vær hjemme og kos dere i jula. Inviter moren din på julaften og kos dere sammen. Julen handler også om familien og det å være sammen. Lag din jul som du kan dele med din mor. Vi har dårlig samhold i familen, og folk bryr seg lite om det å være sammen. Det er trist, fordi jeg om min kone syns denne høytiden er veldig spesiell. Flere år har vi ønsket å feirer hjemme, men av ulike grunner har det ikke blitt. I år blir vi hjemme sammen med ungene og skal kose oss. Dersom noen andre ønsker å være sammen med oss er de hjertelig velkommen. Familie er viktig i julen. Vi lager vår egen jul og deler gjerne med andre. Jeg savner å være med familien min. Jeg er gift og har to barn, vi har det veldig fint sammen men alle oss savner besteforeldre og annen familie på min side. Vær sammen dere som vil og kan Anonymous poster hash: c7759...114
Gjest Passing by Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Å lage egen jul sammen betyr ikke det samme som å la din mor sitte alene i jula, det betyr at dere lager jul og inviterer din mor så blir det hyggelig for alle parter. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Snakk med henne om det, kanskje hun har lyst å forandre på ting hun også? Jeg er selv mamma, og jeg er alene annenhver jul. Og jeg nyter det! Anonymous poster hash: c56e6...071
Ruby_Tuesday Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Jeg hadde aldri latt moren min være alene på julaften. Helt uaktuelt. 1
Kassiopeia Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Siden dette er første året jeg og samboer virkelig har startet vår egen familie med vårt første barn, vil vil feire julen hjemme hos oss. Dette blir helt nytt for oss begge, spesielt samboer som har veldig sterke tradisjoner fra sin side hvor hele familien drar hjem til svigers og er der hele julen. Hjemmet vårt er selvsagt åpent for de som måtte ønske, så det er ikke det at vi vil feire alene, men heller starte våre egne tradisjoner. Det har blitt svært dårlig mottatt, spesielt fra min mor som mener jeg er den største egoisten som ikke tenker på dem, og at jeg er så ondskapsfull mot den stakkars sønnen min som ikke får feire julen sammen med flere enn moren og faren sin. Nei ts, jeg syns det er flott at du vil starte noe eget med deg og samboer, men ta moren din med på feiringen deres så er det vinn-vinn for alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå