Gå til innhold

Hva bruker du (mest)? Eller hva ville du valgt å bruke dersom du måtte benytte deg av et av alternativene?  

1 stemme

1. 1. Hva bruker du (mest)? Eller hva ville du valgt å bruke dersom du måtte benytte deg av et av alternativene?

• Briller
      11
    • Kontaktlinser
      25

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia
Skrevet

Briller er kult det, men til tider sinnsykt upraktisk. Hva foretrekker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker linser, har gjort det daglig i over 20 år. Briller er noe herk. Jeg er dessuten såpass nærsynt at jeg faktisk ser bedre med linser enn med briller, og ikke minst ser jeg bedre ut, da sterke brilleglass forminsker mine ellers så store blå glugger ..

Skrevet

Bruker linser til daglig og har gjort det i mange år. Briller har jeg på meg hjemme når jeg ser TV eller rett før sengetid.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg bruker linser 18 timer i døgnet, 7 dager i uken. Briller er kun unntaket, hvis jeg skal se på TV etter å ha tatt bort all sminke, for eksempel.

Rart hvor avhengig man blir av linsene, BTW; jeg har kun -1.5, men føler allikevel at jeg er bortimot blind uten. Og dét er merkelig; jeg har hatt samme styrke siden jeg startet med linser for 7 år siden, og før det brukte jeg hverken briller eller linser :klø:

Skrevet

Jeg har brukt linser siden jeg var 13 og kunne aldri byttet tilbake til briller. Det er upraktisk, de må pusses i tide og utide, man kan ikke dusje/svømme med dem, når det regner kan man ikke se gjennom dråpene, er det kaldt blir det dugg på brillene osv osv. Jeg har -6,5/-6 og bruker linsene fra morgen til kveld, prøver å være flink med å ta av linsene og bruke briller noen timer om kvelden, for øynenes skyld, men jeg "glemmer" det som oftest.

Skrevet

Jeg foretrekker linser, men jeg avveksler med briller i blandt. Har to par briller, med veldig ulik innfatning, som jeg kan bytte på. Jeg må ihvertfall bruke noe, ser ingenting uten i hvertfall... :ler:

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har brukt linser i fire år nå. Pga. skjeve hornhinner måtte jeg ha månedslinser, men nå har jeg endelig fått dagslinser. Mye mer praktisk, men også dobbelt så dyrt... :roll: Har selvfølgelig briller i tillegg, men jeg må innrømme at jeg ikke har vært så flink til å bruke dem som jeg burde. Nå får jeg imidlertid nye briller i neste uke, så da skal jeg nok ta meg sammen.

Den som hadde hatt råd til en operasjon...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kontakrlinser selvfølgelig!

Gjest Poirot
Skrevet

Bruker mest briller. Har linser også, før brukte jeg mest det. Men jeg ble så lei av å ta de på om morgnen når jeg var så trøtt, så da ble det mer og mer briller.

Skrevet

Bruker briller hele tiden jeg. Går helt fint det :ekstra kul:

Gjest the imp
Skrevet

Bruker linser, byttet til døgnlinser for va et halvt år siden eller så og er veldig fornøyd med det. Er mindre plaget med tørrhet osv enn da jeg brukte dagslinser, også er det jo så deilig å se perfekt selv når man våkner opp midt på natta.

Skrevet

Brukte briller i 15år, og prøvde dagslinser men de irriterte øynene :-?

Nå har jeg tatt laseroperasjon på øynene å er storfornøyd :)

Skrevet

Kontaktlinser! (Dagslinser). Bruker briller av og til, men det er upraktisk ja.. og gir mindre synsfelt syns jeg. Men, det kan være veldig fint med stilige briller.

Skrevet

Jeg bruker briller når jeg bruker pc'en, ser på tv, leser o.l

Men merker at synet er merkbart svekka, og må nok etterhvert gå over til heltidsbruk.

Foreløpig har jeg tenkt å skifte ut glassa i brillene og bruke dem når jeg absolutt må, og når jeg evt blir avhengig av heltidsbruk, så går jeg nok over til linser, ønsker ikke å bruke briller hele tiden.

Skrevet
Rart hvor avhengig man blir av linsene, BTW; jeg har kun -1.5, men føler allikevel at jeg er bortimot blind uten. Og dét er merkelig; jeg har hatt samme styrke siden jeg startet med linser for 7 år siden, og før det brukte jeg hverken briller eller linser :klø:

Akkurat samme her!

Gjest GreenSky
Skrevet

Linser, linser, linser! Forfengeligheten vinner! :ler:

Skrevet

Jeg bruker linser og har gjort det siden jeg var 13. Likte aldri briller! SKulle ønske jeg hadde penge å kunne opereres!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg foretrekker briller selv om jeg også har linser. Linsene bruker jeg mest i sommerhalvåret, gjerne i sammen med solbriller (har endagslinser).

Har akkurat lånt med meg noen innfatninger hjem. Den ene mer sær enn den andre. Av utseende så er jeg ikke veldig feminin og heller ikke klassisk. Mer typete sier de rundt meg. Synes det er artig å ha litt "sære" briller. Er ikke brillene synlig så kan jeg like godt bruke linser.

Må jeg velge så velger jeg briller :-)

Gjest Estrela
Skrevet
Linser' date= linser, linser! Forfengeligheten vinner! :ler:

:Nikke: Samme her!

Skrevet

Linser mest, det er greiest når det er sol eller regn.

Men jeg bruker brillene mine litt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...