Gjest Sobril Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Det kom helt ut av det blå for rundt tre måneder siden. Tenkte først det var en slags strekk, men jeg har en stillesittende jobb og har ikke gjort noen anstrengelser som kan ha forårsaket dette. Nevnte det så vidt for legen da jeg var der når det først oppstod, men på senere legevisitter har jeg glemt å si noe om det (har vært hos lege pga andre ting). I dag var vi ute og gikk tur, og jeg klarte å ramle skikkelig. Tok meg i mot med armene, og med én gang trodde jeg at venstre arm var brukket. Smertene gikk fort over, men har økt i styrke kontra slik de var før. Det gjør vondt når jeg beveger armen i forskjellige stillinger. Spesielt når jeg løfter den over hodet. Kjennes muskulært ut, men når jeg klemmer på armen merker jeg ingenting. Kun ved bevegelser. Jeg tenker da at det er skjelettet, og paranoid som jeg er tenker jeg også det verste. Skal selvsagt dra til legen igjen, men lurer på om noen har opplevd tilsvarende...
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Hvor i armen sitter det? Kan være noe i skulder, f.eks. irritasjon av leddet/sener eller nerver som sitter i klem. Ganske vanlig, men veldig irriterende... Anonymous poster hash: 10aa6...e0d
Gjest Sobril Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Hele yttersiden av overarmen på en måte. Opp mot skulderen. Men det er først i dag, etter fallet, at det har gjort vondt opp mot skulderen også. Har en hund som drar noe vanvittig. Han veier riktignok bare tolv kilo, men jeg driver og nøkker i båndet hele tiden. Vet ikke om det er derfra det kan komme. Det som uroer meg er at dersom det hadde vært sener eller muskler, så burde det vel gjort vondt også når jeg klemmer på den? Har ikke vært så ille. Litt sånn at det er ubehagelig å ligge på den osv, samt at jeg kjenner det når jeg skal løfte ting - stort og smått. Men i dag har smerten altså nådd høydepunktet, og jeg er nesten overrasket at den ikke knakk i fallet (for slik kjentes det ut).
Cata Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Jeg har null peiling på ting som angår medisin, men synes det høres veldig muskulært ut. Har selv erfaring med at muskler/ledd som er låst et sted i kroppen kan medføre smerter et helt annet sted. Basert på vill gjetning så kan jeg tenke meg at noen muskler eller en nerve som går opp fra overarmen gjennom skulderen er kommet i klem eller har låst seg som følge av det stillesittende arbeidet ditt og at det nå er den som får det til å verke i armen.
Cata Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Det som uroer meg er at dersom det hadde vært sener eller muskler, så burde det vel gjort vondt også når jeg klemmer på den? Nei, ikke nødvendigvis. Jeg hadde noe liknende i ene hoften og ingenting gjorde vondt om jeg klemte, men fyttikatta så vondt det gjorde ellers. Fikk hjelp av osteopat til å løse flokene.
HvittHus Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Dette høres litt ut som da jeg hadde frozen shoulder. Da fikk jeg først vondt i overarmen/skulderen, før det eskalerte og skulderen frøs til. Smertene var ekstreme, og jeg klarte etterhvert ikke å ligge på skulderen.
Gjest Sobril Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Jeg har null peiling på ting som angår medisin, men synes det høres veldig muskulært ut. Har selv erfaring med at muskler/ledd som er låst et sted i kroppen kan medføre smerter et helt annet sted. Basert på vill gjetning så kan jeg tenke meg at noen muskler eller en nerve som går opp fra overarmen gjennom skulderen er kommet i klem eller har låst seg som følge av det stillesittende arbeidet ditt og at det nå er den som får det til å verke i armen. Har vært min tanke også. O' annen side har jeg hatt nerve i klem i ryggen før, og da var smerten så stor at jeg hylte. Nå kjennes det mer ut som om jeg har tatt 100 kilo i benkpress uten å ha trent på forhånd. Eller at armen er overanstrengt, noe jeg med sikkerhet kan si at den ikke er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå