Gå til innhold

stagnert i knebøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har trent styrke jevnlig i fire måneder nå (4-6 dager i uka). Trente litt styrke før det og, men uten tanke på progresjon o.l. Løp eller syklet for det meste.

De 3-4 siste ukene står jeg imidlertid fast på 60 kilo i knebøy. Øker jevnt på alt annet.

Pleier å gjøre det slik når jeg tar knebøy:

15-20 reps med bare stanga

12 reps med 40 kilo

10 reps med 45 kilo

10 reps med 50 kilo

8 reps 55 kilo

8 reps 60 kilo

8 reps 55 kilo

8 reps 50 kilo

10 reps 45 kilo

10 reps 40 kilo

Prøvde en dag å kjøre stanga, så 40 kilo, så 50 kilo, så 60 kilo for deretter å prøve meg på 62,5. Men klarte såvidt bare tre, men gikk ikke dypt nok så det kan ikke sies å ha vært så vellykket.

Når det gjelder bein så kjører jeg også markløft, reverse hyper, hip thrust og utfall.

Er veldig "glad i" programmet mitt, men tenker at det kanskje er på tide å omrokke litt på det for å gi kroppen sjokk? Hva med å kjøre mengdetrening en periode? I så fall hvor lenge?

Noen råd og tips? Har kjørt det samme programmet på overkroppen hele veien også, men øker jevnt og trutt der. Skal jeg fortsette med det til jeg stagnerer, for så å kjøre nye øvelser en periode?

Er som dere skjønner ny innenfor styrketrening ;)

Anonymous poster hash: 699b0...eb5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på treningssenter? Få en personlig trener/motivator til å hjelpe deg!

Skrevet

Det høres bare ut som du har kommet til enden av nybegynnerfremgangen, i starter vil du ha helt vill fremgang og øke mange kilo i uka, dette gir seg etter noen måneder.

Det er ikke vits i "å sjokke" kroppen etter bare noen mnd trening, og du driver allerede med mengdetrening. Om du skulle ha byttet om på noe for å kunne løfte mer burde du gå ned på antall reps. 5x5 er plenty for mange.

Anonymous poster hash: 28823...fbf

Skrevet

Du må endre treningsprogrammet.

Kjør færre repetisjoner i en periode. Tren forskjellige typer knebøy. Variasjon er svært viktig for fremgang.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg ville også ha variert antall reps, og eventuelt tatt litt pause fra knebøy/bare ta lett, for å "Lade opp" kroppen litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...