Gå til innhold

Har blitt svindlet på visakortet, penger trekt på visadelen til masse rare adresser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget dette i forje uke, masse trekk, ikke så store men alt fra 30kr til 500kr, men opptil 5 trekk på en og samme dag.

Fikk sperret visakortet mitt og har fått nytt og har sendt inn sånn reklamasjons skjema til banken min med beskrivelse av de trekkene jeg ikke forstår og slik.

Noen som har vært ute for noe av det samme?

Hva er prosessen videre, vil jeg kunne få igjen noe penger, skal ikke dette være forsikret?

Kortet mitt ble ikke stjålet og hadde heller ikke handlet noen andre plasser enn på den lokale rema1000 butikken i den lille bygda der alle kjenner alle.

Spurte han jeg snakket med på telefonen om hva prosessen videre var etter dette var sendt inn, men kunne ikke svare så mye mer enn at det i utgangspunktet tok ca 1mnd, alt etter hvordan saken så ut, noen mye raskere noen ennå lengrere tid.

Men han kunne ikke svare noe på hva som eventuelt vil skje etter 1mnd eller når saken er ferdig behandlet, han satt ikke på så mye kunnskap om dette for og si det slik.

Noen her som har vært ute for det samme eller vet noe om hvordan dette fungerer?

Kortet jeg ble svindlet av ligger ennå på stue-bordet, sperret såklart men.

Takker om noen har noe info og fortelle meg :vetikke:

Anonymous poster hash: 338e1...9cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte anmelde forholdet. Sendte kopi av anmeldelse til banken, sammen med liste over transaksjoner jeg ikke vedkjente meg. Det tok opp til en måned før alt var på plass, men jeg fikk altså igjen alt.

Skrevet

Skjedde meg en gang, tror de tok over 10000 kroner, minst. Sperr kortet, anmeld forholdet og få tilbake pengene fra banken :) Tror jeg trappet opp i banken personlig og fylte ut sammen med saksbehandleren min. Tok ikke lang tid før jeg fikk erstatning. Du får nok pengene når saken er behandlet :)

Skrevet

TS her.

Nå er det ikke snakk om veldig store summer, rett i overkant av 2000kr.

På papiret jeg har sendt inn til banken min pr.post var det et spørsmål 'er forholdet anmeldt' der jeg krysset nei.

Ser ikke for meg og anmelde noe for rundt 2000kr akkurat?

Banken kan da se at samme dag som trekk visstnok gjort langt nede i Europa ble gjort, ble kortet brukt på den lokale Rema 1000 butikken i Finnmark så.

Skrevet

Noen fra Russland trakk 10.000 fra kontoen min, jeg hadde vært i Russland 6 mnd tidligere. Sperret kortet og fikk pengene av banken 3 dager senere. Ble ikke politianmeldt.

På det tidspunktet bodde jeg i utlandet og skulle flytte hjem noen dager senere, så jeg tok ut nok til å klare meg til jeg fikk nytt kort tilsendt hjemme. På hjemturen ble vesken (med pass) og laptopen min stjålet. Da var jeg glad kortet i allefall var sperret. Det ble forresten politianmeldt med en gang.

Skrevet

Noe lignende skjedde med meg for en stund tilbake. Da fikk jeg plutselig en telefon fra banken der de lurte på om jeg hadde brukt så og så mye penger på det og det stedet. Jeg skjønte ingenting, svarte bare at nei, det kan jeg ikke huske å ha gjort. Var ikke store summen, 30kr ellerno. Da spurte dama fra banken om jeg ville sperre kortet mitt, svarte ja med en gang. Fikk nytt kort 1 uke etterpå.

Syntes det var veldig bra service, at banken min faktisk tok kontakt med meg for å høre, til og med før jeg oppdaget det.

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg fikk skimmet kortet mitt. Det var banken som oppdaget det og ringte meg og spurte om jeg var i Hong Kong.

Det var ikke snakk om store summene, men jeg fikk anbefalt å anmelde det. Var nede på politistasjonen en liten tur, og meldte deretter fra til Visa. Fikk igjen pengene rett etterpå.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Fikk beskjed i går av banken at saken var oversendt til visa og det ville gå ca 1mnd før jeg får svar på hva som skjer videre, så dette tar vel litt tid, men slik er det vel bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...