Chelsea Skrevet 10. november 2013 #1 Del Skrevet 10. november 2013 Hei! Vurderer innkjøp av kullsyremaskin da det blir stort sett Farris o.l. som drikke hos oss. Men lønner det seg egentlig kontra å kjøpe boblevann på tilbud? Blir det like godt? Og hvis ja, hvilken maskin er best? På jobben har vi vann med kullsyre fra egen kran med patroner. Veldig kjekt. Er dette noe man også med fordel kan montere hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Del Skrevet 10. november 2013 Kullsyremaskin er helt genialt dersom du drikker mye farris. Jeg har to stykker og bruker dem mye. har en hjemme og en på hytta. Patronene koster ca 250 kroner, men du får igjen 100 kroner når du leverer dem inn for påfyll. Videre skal en patron holde til 60 liter farris, men min erfaring er at du kan lage enda mer. Avhenger selvsagt av hvor mye kullsyre du bruker i hver flaske. Smaker minst like godt som de du kjøper på butikken. Altså ca 150 kroner for minst 60 liter. Jeg drikker vanlig farris uten smak, er ikke så veldig glad i de dråpene du kan kjøpe i tillegg for å lage brus eller vann med smak. Er imidlertid godt med "brus" laget av vanlig saft og farris. Kjøper aldri brus lenger, mye bedre å lage selv dersom behov. Foretrekker maskinene med plastflasker, men det er også ganske stilig med glassflasker/karaffel i maskinen. Også en stor fordel å slippe tomflasker. Jeg har "fizz" og "pure" (men regner med de andre i samme serie gir like god farris): http://www.sodastream.fi/nn/drinksmakers Anonymous poster hash: 3f00c...4c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 10. november 2013 #3 Del Skrevet 10. november 2013 Signer innlegget til AB over meg. Jeg har den "pure" maskinen. Har hatt den i ca 5,og den holder fremdeles like bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #4 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har Genesis-modellen, og vannet blir veldig godt. Smaker bedre enn vanlig farris, smaker mindre salt. Det lønner seg nok på sikt. Vi kjøper litt sirup i tillegg, og lager brus, men det lønner seg ikke spør du meg. 100 kr for sirup som gir 8 liter brus, da er det billigere å kjøpe 5-6 1,5 liters flasker på rema. Anonymous poster hash: f74f8...388 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 11. november 2013 #5 Del Skrevet 11. november 2013 Hvis man vil ha smak kan man tilsette vanlig saft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Governorswife Skrevet 11. november 2013 #6 Del Skrevet 11. november 2013 Hei! Vurderer innkjøp av kullsyremaskin da det blir stort sett Farris o.l. som drikke hos oss. Men lønner det seg egentlig kontra å kjøpe boblevann på tilbud? Blir det like godt? Og hvis ja, hvilken maskin er best? På jobben har vi vann med kullsyre fra egen kran med patroner. Veldig kjekt. Er dette noe man også med fordel kan montere hjemme? Vi har egen kran på vasken med boblevann. Gasspatron under benken som skiftes meget sjelden. Kjempelettvint, spesielt å fylle mye av gangen siden det er som en vanlig vannkran... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 11. november 2013 #7 Del Skrevet 11. november 2013 De er helt geniale! Blir nok brukt mer i starten enn etter ett par år, men fremdeles i flittig bruk. Kjøper gjerne fun light saft og tilsetter smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 11. november 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 11. november 2013 Vi har egen kran på vasken med boblevann. Gasspatron under benken som skiftes meget sjelden. Kjempelettvint, spesielt å fylle mye av gangen siden det er som en vanlig vannkran... Hva er kostnaden for noe slikt? Takk for svar alle sammen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 11. november 2013 #9 Del Skrevet 11. november 2013 Vi har en Aqvia og den er vi superfornøyd med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #10 Del Skrevet 12. november 2013 Kullsyremaskin er helt genialt dersom du drikker mye farris. Jeg har to stykker og bruker dem mye. har en hjemme og en på hytta. Patronene koster ca 250 kroner, men du får igjen 100 kroner når du leverer dem inn for påfyll. Videre skal en patron holde til 60 liter farris, men min erfaring er at du kan lage enda mer. Avhenger selvsagt av hvor mye kullsyre du bruker i hver flaske. Smaker minst like godt som de du kjøper på butikken. Altså ca 150 kroner for minst 60 liter. Jeg drikker vanlig farris uten smak, er ikke så veldig glad i de dråpene du kan kjøpe i tillegg for å lage brus eller vann med smak. Er imidlertid godt med "brus" laget av vanlig saft og farris. Kjøper aldri brus lenger, mye bedre å lage selv dersom behov. Foretrekker maskinene med plastflasker, men det er også ganske stilig med glassflasker/karaffel i maskinen. Også en stor fordel å slippe tomflasker. Jeg har "fizz" og "pure" (men regner med de andre i samme serie gir like god farris): http://www.sodastream.fi/nn/drinksmakers Anonymous poster hash: 3f00c...4c9 Hvor leverer du inn patroner? Anonymous poster hash: 7f2b6...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #11 Del Skrevet 12. november 2013 PENGUIN Vi har denne og bruker den hver dag. Har ikke prøvd andre kullsyremaskiner. Anonymous poster hash: 7f2b6...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 12. november 2013 #12 Del Skrevet 12. november 2013 Hvor leverer du inn patroner? Anonymous poster hash: 7f2b6...a01 Der du kjøper ny patron. Jeg pleier å bruke Jernia,men du får det også på f.eks Elkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #13 Del Skrevet 12. november 2013 Der du kjøper ny patron. Jeg pleier å bruke Jernia,men du får det også på f.eks Elkjøp. Signerer Blomst83 og legger til Lefdal, der jeg oftest kjøper patroner. Anonymous poster hash: 3f00c...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #14 Del Skrevet 12. november 2013 Hvis man vil ha smak kan man tilsette vanlig saft Det kan man selvfølgelig, bra å få med Jeg synes ikke det blir det samme selv, har ikke funnet en saft som passer som brus ;p Anonymous poster hash: f74f8...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 12. november 2013 #15 Del Skrevet 12. november 2013 Våres ble dessverre bare brukt en dag. Synst ille noen av sakene var noe særlig, vanlig farris liker vi ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 14. november 2013 #16 Del Skrevet 14. november 2013 ELSKER min Soda Stream Source. Det smaker godt, den er lett å bruke, jeg sparer penger (synes også patronen varer lenger en 60L) og jeg slepper å dra med meg så mye Farris fra butikken. I tillegg liker jeg at jeg ikke kjøper plastflasker lengre, og at jeg kan forandre smaken med lime, sitron, eller essensene som er uten sukker eller tilsetningsstoffer. Så er det også en fordel at den ser ganske lekker ut der den står på benken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kokos* Skrevet 14. november 2013 #17 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Er det ikke sånn at Farris inneholder div mineraler, og at det derfor er sunnere med Farris enn boblevann, som ikke har samme helseeffekt? Eller er Farris bare oppskrytt? Endret 14. november 2013 av *kokos* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 14. november 2013 #18 Del Skrevet 14. november 2013 Er det ikke sånn at Farris inneholder div mineraler, og at det derfor er sunnere med Farris enn boblevann, som ikke har samme helseeffekt? Eller er Farris bare oppskrytt? Farris innholder mye salt, så jeg tror naturlig boblevann er "sunnere" i den forstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. november 2013 #19 Del Skrevet 14. november 2013 https://www.kitchn.no/nettbutikk/kjokkenutstyr/kullsyremaskiner/323-979/ Vi har denne, og bruker den utrolig mye. Var/er helt farrisavhengig, og har spart utrolig mye penger etter at jeg gikk til innkjøp av kullsyremaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #20 Del Skrevet 21. november 2013 Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe en Aga aqvia exclusive eller Sodastream genesis titan. Hva er forskjell? Hva anbefaler dere? Forstår det slik at det er glassflasker til disse (hva betyr pet?). Er det noen som vet om man kan bruke plastflasker på disse? Dersom feks ungene skal ha med seg kullsyrevann på skolen, må man da helle kullsyrevannet fra glassflaskene over på en tom plastflaske? Anonymous poster hash: 1f8d6...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå