Gå til innhold

Pus tok inn stålorm!

Gjest Lady-M

Anbefalte innlegg

Gjest Lady-M

Jentepusen min Xena er helt utrolig når det gjelder å fange, hun er alltid på jakt. Veldig ofte kommer hun inn med mus og fugl i alle fasonger, døde, halvdøde og levende.

Men her om dagen tok hun inn en stålorm! Uæææ, jeg fikk helt panikk. Selvom den ikke er farlig, var den så ekkel der den slang frem og tilbake under bordet. Det var jo umulig å få tak i den også, sleip og ekkel.

Skal tro pus var stolt ja!

Men til spørsmålet, hva gjør dere når pus "bidrar til husholdningen"? Det dummeste jeg gjør er å kjefte på henne, da henter hun en ny med en gang. Tror vel jeg ikke er fornøyd da. Vi har katteluke så det er ikke så lett å stoppe henne i døra heller...

Synes dette er så slitsomt, og stakkars de søte små dyrene... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg roser pus masse :)

Er kjempestolt av han når han fanger mus og rotter.

Da er dette egentlig en utekatt da.

Fangsten legger han inne i stallen. Her om dagen lå det ei dau rotte.

Han spiser dem heldigvis ikke da.Hadde en annen katt som gnakte på hode og spiste hele musa mens vi så på :(

Den samme katten hadde lagt en stålorm utenfor ytterdøra, hodet var borte. Det var ekkelt.

Vet ikke hva jeg ville gort om han kom inn med det. Stengt luka kansje.

Ville ikke tatt sjansen på at det en dag lå ei dau mus eller rotte i sofaen eller i senga for den sags skyld :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Ja, jeg prøver å huske å rose henne. Da går det noen dager, så er det ute og hente en ny.

Og hun spiser de også! Men ikke alle typer, mest fugl. Ofte finner jeg rester som kranie og ben... :o Og hun får jo så frykelig vondt i magen etterpå.

Ganske lei av å løpe huset rundt etter livredde mus midt på natten. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Uææææ. Da hadde jeg ropt høyt på sambo da! Hadde fått helt panikk. Heldigvis har det ikke hendt enda. Krysser fingrene for at jeg slipper dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt spurv flyvende på sove rommet, mus/rotte både levende og døde under senga, i stua og på kjøkkenet. Det værste var en stooor padde hoppende rundt på stuegulvet (kan ikke skjønne hvordan lille pusen klarte og få med den inn av vinduet) Er med andre ord vant til uønsket besøk i alle varianter! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du KAN løfte stålormer da, de er ikke farlige... :wink:

Kjøkkenhansker kanskje?

Det verste vi har vært med på var flaggermus i vill flukt på soverommet midt på natten...

Men det var ikke kattens feil da, flaggermusen trodde tydeligvis at vinduet som åpnes på gløtt øverst og som vender innover var inngangen til en flott hule...

Du får bare rose henne og stålsette deg når du hiver krypene ut igjen. Sånn er det å dele hus med et rovdyr.

Egentlig er jeg glad jeg ikke bor hjemme hos mor og far lenger og må hindre pus i å drive massakre på fuglebrettet...Det er ikke bare du som ikke setter pris på pusens bidrag til husholdningen. Min far har brukt timer på å gjøre fuglebrettet kattesikkert. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg hadde fjernet kattedøren :D

Det er ikke så mye du får gjort med det desverre..

Jeg har alltid hatt katt og har de den vanen vil de bare fortsette..

Er døren igjen legger de "byttet" utenfør døren hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre puser løper også rundt med fangsten innendørs ofte. Det verste er visst stålormene når jeg ikke er hjemme, for da har ingen turt å gjøre noe med saken :ler: En gang holdt en hodeløs en på å "makke" seg inn under pianoet(et svært monster som nesten er helt umulig å flytte på).

Nei, jeg er ikke redd for stålormer, ingen av de andre krypene pusene kommer med heller. Gi meg en medium sized edderkopp, da er Wayah ute av vinduet før du rekker å si "Næmmen se på den da!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M
Jeg hadde fjernet kattedøren :D

Det er ikke så mye du får gjort med det desverre..

Jeg har alltid hatt katt og har de den vanen vil de bare fortsette..

Er døren igjen legger de "byttet" utenfør døren hvertfall :D

Jeg fjerner aldri kattedøren. Den er de vant med fra de er små, og det er bare så praktisk! Skulle jeg liksom stått opp midt på natten for å slippe inn pus? Nei, det gidder jeg ikke! Helt utmerket om man reiser bort en helg, bare sette frem masse mat og de klarer seg selv. Da får jeg vel heller bare tåle noen smådyr inne... :-?

Stålormer er ekle... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titopusen min er ikke verdens beste jeger, men for en stund bar han med seg en søt liten mus inn i stuen. Kompisen hans kom hoppende inn vinduet etter han. :wink: Musen levde, og når Tito slapp den løp den og gjemte seg. Samboeren og jeg tok hver vår pus, gav de litt kos, og satte de fra oss i et annet rom før vi lukket døren. Så jaktet vi på den stakkars lille musa. Jeg fikk til slutt tak i den, og bar den fint ut i hagen, før jeg slapp den.

Pusekattene slapp vi ut en stund etterpå.

Siden har ikke vår Tito tatt med seg noe. Men det er vel ikke så lett når han har bjelle rundt halsen heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en seriøs tråd????? :o :o :o

Jeg klarer nesten ikke å lese. Gjør katter slikt??? :o :o :o

Fyttifaninnimargenihelvete.. (e nordnorsk)...

Minn meg på at jeg ALDRI, jeg mener ALDRI skal ha katt!!!!!!!

Aldri aldri aldri (minner meg selv på...)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden har ikke vår Tito tatt med seg noe. Men det er vel ikke så lett når han har bjelle rundt halsen heller. :ler:

Må være det beste (eneste??) tipset så langt ja...

Hehe... Hadde ikke tenkt på at katter drar med seg alt mulig inn, har aldri hatt katt eller vært spesielt mye på besøk hos folk med katter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge min samboer, som hadde Tito før jeg kom inn i bildet, så har ikke pusen tatt med seg noe særlig inn. Han har visst tatt med seg en fugl, og han klarte nesten å ta med en annen mus når før han ble kastrert. Da hadde han heller ikke halsbånd med bjelle. :ler:

Men når slemme Saeria kom inn i livet til Tito, ble pusen kastrert, chipmerket og fikk halsbånd med bjelle! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en seriøs tråd????? :o :o :o

Jeg klarer nesten ikke å lese. Gjør katter slikt??? :o :o :o

Fyttifaninnimargenihelvete.. (e nordnorsk)...

Minn meg på at jeg ALDRI, jeg mener ALDRI skal ha katt!!!!!!!

Aldri aldri aldri (minner meg selv på...)...

Slapp av.. fins ikke ormer i nordnorge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle om utbruddet en litt blasert eldre tømrerkollega av Elle Melle-mannen hadde da de andre på jobben mobbet ham med at han burde få seg en thailandsk dame:

Nei for faen, den eneste kjærringen jeg noensinne skal ha i hus, skal veie fire kilo og si mjau!

:ler: Synes det er sjamerende med eldre buldrebasser som vil ha en liten jentepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av.. fins ikke ormer i nordnorge;)

Det vet jeg. (puuuuhhhh)... men mus og rotter. Like ille det, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Må være det beste (eneste??) tipset så langt ja...

Jeg har bjelle på pus, men siden hun har magnet i halsbåndet pga katteluken, sitter bjellen fast i mangeten. Og da lager den ikke lyd... Tror jeg skal skaffe en annen type bjelle som ikke er metall. Kanskje glass...?

Her om natten tok Xena inn en kjempediger bille, lignet en kakkerlakk. Men det ekle er at jeg stod opp på natten for å gå på do og det var bekmørkt. "Knas" kjente jeg under foten, og jeg ble helt klissete. Jeg bare tenkte "Håper ikke dette er det jeg tror det er...en bille!" For det er noe av det ekleste jeg vet om. Den var så ekkel og stor! Følte liksom at jeg ikke fikk vasket meg nok under foten... :-? usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om natten tok Xena inn en kjempediger bille, lignet en kakkerlakk. Men det ekle er at jeg stod opp på natten for å gå på do og det var bekmørkt. "Knas" kjente jeg under foten, og jeg ble helt klissete. Jeg bare tenkte "Håper ikke dette er det jeg tror det er...en bille!" For det er noe av det ekleste jeg vet om. Den var så ekkel og stor! Følte liksom at jeg ikke fikk vasket meg nok under foten... :-? usj..

Usj! Skjønner godt hvorfor den stakkars foten ikke kunne vaskes godt nok etterpå. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jentepusen min Xena er helt utrolig når det gjelder å fange, hun er alltid på jakt. Veldig ofte kommer hun inn med mus og fugl i alle fasonger, døde, halvdøde og levende.

Men her om dagen tok hun inn en stålorm! Uæææ, jeg fikk helt panikk. Selvom den ikke er farlig, var den så ekkel der den slang frem og tilbake under bordet. Det var jo umulig å få tak i den også, sleip og ekkel.

Skal tro pus var stolt ja!

Men til spørsmålet, hva gjør dere når pus "bidrar til husholdningen"? Det dummeste jeg gjør er å kjefte på henne, da henter hun en ny med en gang. Tror vel jeg ikke er fornøyd da. Vi har katteluke så det er ikke så lett å stoppe henne i døra heller...

Synes dette er så slitsomt, og stakkars de søte små dyrene... :-(

Stålormer er ikke sleipe. Ingen slanger, ormer eller øgler er det. De er helt glatte og tørre i skinnet. Stålormen er forøvrig en øgle. Synes den er vakker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...