Gå til innhold

Skreller du gulroten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skreller du gulroten før du spiser den, steker/koker den? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vasker den bare skikkelig godt, både som koking og råkost.
Har hørt noe om at hvis man koker med skallet av, så forsvinner næringstoffene eller noe :D
Better safe than sorry!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skreller den om jeg ikke er slækk, den smaker mindre bittert uten det skallet på. Vet ikke om det er gift eller hva som gir avsmak.

Steker eller koker ikke gulroten, foretrekker å beholde smaken og næringstoffene.

Endret av Snoken-
  • Liker 1
Skrevet

Spiser bare økologiske gulrøtter uten å skrelle. Ellers skreller jeg dem.

• Liker 1
Gjest pausemusikk
Skrevet

Pleier skrelle de hvis jeg gidder. Har aldri kokt de, for pleier spise de som snacks. :)

Skrevet

Jeg orker aldri å skrelle, så jeg koker og steker (og til slutt spiser) med skall. Samme med poteter.

Skrelling er kjedelig ;)

Skrevet

Skreller de alltid, smaker bedre da :) Men jeg koker de aldri :)

• Liker 1
Skrevet

Skreller de. Det er nærmest umulig å få de 100% rene.

Har ikke så lyst til å få i meg verken sprøydemidler, kunstgjødsel eller småkryp/mark...

Anonymous poster hash: 443aa...cfa
  • Liker 3
Skrevet

Den er best med skallet på om jeg skal spise den rå. Skreller den om jeg skal ha den til matretter.

Skrevet

skreller om det skader i skallet/gulrota. Eller om den er gammel. Nye friske vasker jeg godt bare

• Liker 2
Skrevet

Skreller gulroten. Vet jeg mister noe av næringsstoffene da, men den smaker så mye bedre uten skall.

Til middag spiser jeg rå, stekt eller kokt. Ellers (som snacks/mellommåltid) spiser jeg den rå.

Skrevet

Skreller den. Også dampkokes den slik at både smak og næringsstoffer beholdes. :)

Skrevet

Skreller alltid, smaker bedre da.

Skrevet

Jeg skreller den og koker den med salt. Satser på å spise ekstra mye for å kompensere for næringsinnholdet som går tapt..

Anonymous poster hash: f6c0c...a4d
Skrevet

Skreller aldri om jeg spiser rå. Vasker den ikke heller, det er nok ikke så bra da, men bryr meg ikke så mye. Skal jeg koke/ steke/ raspe den derimot ville jeg nok aldri funnet på og ikke skrelle den.

Anonymous poster hash: 71b30...f10
Skrevet

Skreller aldri om jeg spiser rå. Vasker den ikke heller, det er nok ikke så bra da, men bryr meg ikke så mye. Skal jeg koke/ steke/ raspe den derimot ville jeg nok aldri funnet på og ikke skrelle den.

Anonymous poster hash: 71b30...f10

Jeg gjør omvendt.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg skreller de alltid. Synes det er mest ordentlig, liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...