AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Hei Hva syns dere? Blir veldig takknemlig for svar.. I dag har jeg spist Frokost: 1 skive dansk rugbrød med nutella som pålegg 1 "sunnere" vaffel (uten sukker, laget av havre-og ruggryn) 1 bolle med 1 banan,grønne druer og jordbær i lettmelk, toppet med vanlige Kellogs cornflakes. 4 maryland cookies og 4 ruter melkesjokolade Spiste nettopp halvparten av en liten kyllingkebab til middag. Skal ha et daglig inntak på 1335 kalorier for å gå ned i vekt. Vet det bare er å gå ut og trene, men det frister så lite etter en fuktig bytur på fredag og jobb hele dagen i går, masse skolearbeid i dag. Sitter med verdens dårligste samvittighet her. Anonymous poster hash: 3042e...402
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Oppsøk en psykolog, du er på god vei inn i en spiseforstyrrelse.Anonymous poster hash: 8973c...583 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 TS her, glemte å nevne 1 håndfull cashew nøtter Anonymous poster hash: 3042e...402
missyme Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Hva med å spise sunn mat i stedet for snop... 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Hva med å spise sunn mat i stedet for snop... Du har rett. Vanligvis klarer jeg å holde meg unna snop, selv om det ikke er lett Anonymous poster hash: 3042e...402
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Oppsøk en psykolog, du er på god vei inn i en spiseforstyrrelse.Anonymous poster hash: 8973c...583 Hva mener du? Overspising? Anonymous poster hash: 3042e...402
Gjest Runforit Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Spist for mye i forhold til hva? Legg inn på mylog og se hvor mye det blir. Så lenge underskuddet er stort nok på uka så spiller det ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Du spiser sjokkerende usunt. Maten du lister opp består mer eller mindre kun av sukker. Du trenger vitaminer og mineraler (grønnsaker), fett (egg, fete meieriprodukter, nøtter, avocado) og proteiner (kjøtt). At det er for lite mat er også temmelig åpenbart. Synes det er rart du klarer å holde deg oppreist overhodet, med et kosthold som dette. Lærer ikke folk om kosthold på skolen lengre? Dette er jo helt sykt... Anonymous poster hash: fbda5...c94 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Jeg skjønner ikke greia. er det EN dag du har spist litt anderledes enn vanlig og er deppa for at du har gjort det? Anonymous poster hash: 18752...868
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #10 Skrevet 10. november 2013 Du spiser sjokkerende usunt. Maten du lister opp består mer eller mindre kun av sukker. Du trenger vitaminer og mineraler (grønnsaker), fett (egg, fete meieriprodukter, nøtter, avocado) og proteiner (kjøtt). At det er for lite mat er også temmelig åpenbart. Synes det er rart du klarer å holde deg oppreist overhodet, med et kosthold som dette. Lærer ikke folk om kosthold på skolen lengre? Dette er jo helt sykt... Anonymous poster hash: fbda5...c94 Sykt at hun kan holde seg oppreist? Dummeste jeg har lest. Anonymous poster hash: b8c07...fca 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #11 Skrevet 10. november 2013 Sykt at hun kan holde seg oppreist? Dummeste jeg har lest. Anonymous poster hash: b8c07...fca Jeg vet ikke om problemet ditt er at du synes det TS spiser er normal mat, eller om du er av typen som tar alt folk sier bokstavelig, men satt på spissen, så ja... det er faen meg rart. Det er jo ren mishandling av kroppen, å leve slik. Anonymous poster hash: fbda5...c94
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #12 Skrevet 10. november 2013 Jeg vet ikke om problemet ditt er at du synes det TS spiser er normal mat, eller om du er av typen som tar alt folk sier bokstavelig, men satt på spissen, så ja... det er faen meg rart. Det er jo ren mishandling av kroppen, å leve slik. Anonymous poster hash: fbda5...c94 Alvorlig talt. Det er tydeligvis snakk om bare en dag? Tror du folk knekker i to av å spise sukker en dag eller? Anonymous poster hash: b8c07...fca 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #13 Skrevet 10. november 2013 Alvorlig talt. Det er tydeligvis snakk om bare en dag? Tror du folk knekker i to av å spise sukker en dag eller? Anonymous poster hash: b8c07...fca Siden hun ikke sier noe om at dette er et meget spesielt unntak, eller på annen måte gir inntrykk av at det ikke er normen, tar jeg utgangspunkt i at dette er hverdagskostholdet hennes. Anonymous poster hash: fbda5...c94 1
Jade Skrevet 10. november 2013 #14 Skrevet 10. november 2013 Du har spist for mye usunn mat, og du har fått i deg for lite næringsstoffer som kroppen din trenger.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #15 Skrevet 10. november 2013 Hei Takker veldig mye for svar, men er litt enig i at en bruker her har satt det litt på spissen, hehe.. Brødskiven er veldig grov (98%) = sunt Vafflene er laget av: havregryn,ruggryn,havredrikke,egg og litt hvetemel. Ikke noe sukker. (Noen som vil ha oppskrift?) Bolle (altså dyp tallerken) med oppskjært frukt og melk vil jeg også si er sunt. Cashew nøtter er kalorikt, men sunt. Syns jeg alikevell har spist for mye mat (selv om mye av det betegnes som sunt) og for mye snop. Anonymous poster hash: 3042e...402
zen Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 (endret) 1. Hvem er det som sier du skal ha et daglig inntak på 1335 kalorier? Er greia at du kun skal dekke basalmetabolismen? Dårlig ide, veldig dårlig. 2. Har vedkommende ikke lært deg om sammensetning av kosten, eller verdien av å holde blodsukkeret stabilt? For å dissekere menyen din: Rugbrød = karbohydrater. Nutella = raske karbohydrater. "Sunn" vaffel med kornprodukter = karbohydrater. 1 bolle med frukt = raske karbohydrater. Grønne druer = relativt raske karbohydrater. Jordbær = karbohydrater. Cornflakes = karbohydrater. Maryland cookies = raske karbohydrater OG transfett. Melkesjokolade = raske karbohydrater og fett. Hvis det funker for deg, så for all del - fortsett i den stilen, men jeg anbefaler deg å lese om glykemisk index og karbohydraters innvirken på blodsukkeret. Stabilt blodsukker er veldig viktig for helsa, både for ytelse, vekt, humør - og til og med betennelsestilstander. Du får i deg alt for lite proteiner og fett. Håper du skjønner det. Edit: Tatt høyde for at det var snakk om tallerken-bolle og ikke hvetebolle Endret 10. november 2013 av zen
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #17 Skrevet 10. november 2013 Bolle? Hva mener du med det? Mener du en hvetebolle eller en skål? :-S Anonymous poster hash: b8c07...fca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 Bolle? Hva mener du med det? Mener du en hvetebolle eller en skål? :-S Anonymous poster hash: b8c07...fca Mener en skål Anonymous poster hash: 3042e...402
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #19 Skrevet 10. november 2013 Mener en skål Anonymous poster hash: 3042e...402 Åja. Da er det jo ikke særlig mye. Anonymous poster hash: b8c07...fca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #20 Skrevet 10. november 2013 1. Hvem er det som sier du skal ha et daglig inntak på 1335 kalorier? Er greia at du kun skal dekke basalmetabolismen? Dårlig ide, veldig dårlig. 2. Har vedkommende ikke lært deg om sammensetning av kosten, eller verdien av å holde blodsukkeret stabilt? For å dissekere menyen din: Rugbrød = karbohydrater. Nutella = raske karbohydrater. "Sunn" vaffel med kornprodukter = karbohydrater. 1 bolle med frukt = raske karbohydrater. Grønne druer = relativt raske karbohydrater. Jordbær = karbohydrater. Cornflakes = karbohydrater. Maryland cookies = raske karbohydrater OG transfett. Melkesjokolade = raske karbohydrater og fett. Hvis det funker for deg, så for all del - fortsett i den stilen, men jeg anbefaler deg å lese om glykemisk index og karbohydraters innvirken på blodsukkeret. Stabilt blodsukker er veldig viktig for helsa, både for ytelse, vekt, humør - og til og med betennelsestilstander. Du får i deg alt for lite proteiner og fett. Håper du skjønner det. Edit: Tatt høyde for at det var snakk om tallerken-bolle og ikke hvetebolle Oi, ser først nå at jeg har sett meg blind på kalorier. Er jo bare karbohydrater dette. Skal ligge på 1335 kalorier i følge ShapeUpClub. Anonymous poster hash: 3042e...402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå