AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Noen som har oppskrift til Maryland cookies liggende? Anonymous poster hash: 78ffe...432
Hoppetaujenta Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Skal det være noe å tygge på mens vi venter på oppskrifter! 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Skal det være noe å tygge på mens vi venter på oppskrifter! Pffft!! Trodde det kom en god oppskrift på de på bildet, sitter og sikler nesten ts Anonymous poster hash: 78ffe...432 1
Despicable Me Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Jeg bruker denne: MARYLAND COOKIES 200g margarin 1dl sukker 1dl brunt sukker 2 egg 1/2 plate mørk kokesjokolade (jeg bruker en hel) 4dl hvetemel 1ts bakepulver 2ts vaniljesukker rør margarin og sukker hvitt. rør inn eggene et om gangen. hakk sjokoladen i små biter og bland det i melet sammen med bakepulver og vanijesukker. rør denne blandingen sammen med smørkremen. bruk 2ts til å sette røra på bakeplatene som små kaker, lag god avstand. stekes midt i ovnen på 180 grader i 10-12min
Teriyaki Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg bruker denne: MARYLAND COOKIES 200g margarin 1dl sukker 1dl brunt sukker 2 egg 1/2 plate mørk kokesjokolade (jeg bruker en hel) 4dl hvetemel 1ts bakepulver 2ts vaniljesukker rør margarin og sukker hvitt. rør inn eggene et om gangen. hakk sjokoladen i små biter og bland det i melet sammen med bakepulver og vanijesukker. rør denne blandingen sammen med smørkremen. bruk 2ts til å sette røra på bakeplatene som små kaker, lag god avstand. stekes midt i ovnen på 180 grader i 10-12minHvor mange tilsvarer denne oppskriften? :-) Går det an å lage røren kvelden før også steke dagen etterpå? Endret 11. november 2013 av Teriyaki
HedvigR Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Jeg bruker denne: MARYLAND COOKIES 200g margarin 1dl sukker 1dl brunt sukker 2 egg 1/2 plate mørk kokesjokolade (jeg bruker en hel) 4dl hvetemel 1ts bakepulver 2ts vaniljesukker rør margarin og sukker hvitt. rør inn eggene et om gangen. hakk sjokoladen i små biter og bland det i melet sammen med bakepulver og vanijesukker. rør denne blandingen sammen med smørkremen. bruk 2ts til å sette røra på bakeplatene som små kaker, lag god avstand. stekes midt i ovnen på 180 grader i 10-12min Dette så godt og enkelt ut, jeg er ikke noen bakeperson eller så veldig glad i kjeks ellers, men må prøve meg på disse
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 skal det ikke være peanøtter i maryland cookies?? Anonymous poster hash: 6a7f0...953
Gjest Lille-pus Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 (endret) skal det ikke være peanøtter i maryland cookies?? Anonymous poster hash: 6a7f0...953 Ikke i min oppskrift, der er det lettristede hasselnøtter. Og da var det bare å komme med oppskriften ja Ok, her er den: Maryland Cookies 5,5 dl hvetemel 2 ts bakepulver 1 knivsodd salt 2,5 dl (225 gram) usaltet smør 2 dl demarara sukker (råsukker, brunt) 2 dl sukker 1 ts vaniljesukker 2 egg 2 plater sjokolade 2,5 dl hasselnøtter Grovhakk sjokolade og hasselnøtter. Nøttene blir aller best om du rister dem litt i stekovnen på forhånd. Sikt sammen alle de tørre ingrediensene og sett dem til side. Rør smør og sukker lett og luftig. Bruk K-spaden på maskinen. Tilsett ett egg om gangen, og pisk godt mellom hvert egg. Tilsett de tørre ingrediensene, hasselnøtter og sjokolade. Bland det hele raskt sammen. Form til topper og sett på bakepapir Stek kakene i 8-10 minutter ved 225 grader til de har fått jevn og gylden farve. Avkjøl på risk og oppbevar i tett boks. Endret 11. november 2013 av Lille-pus
AloeVera Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Hvorfor har dere brunt sukker? Har det stor betydning? Jeg har alltid kun hvitt sukker stående.
Alina X Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Hvorfor har dere brunt sukker? Har det stor betydning? Jeg har alltid kun hvitt sukker stående. Noen ting skal det brukes brunt sukker i..vet ikke helt HVORFOR men det er vel bare sånn?
Gjest Lille-pus Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Hvorfor har dere brunt sukker? Har det stor betydning? Jeg har alltid kun hvitt sukker stående. Har alltid stående en pakke demararasukker og en pakke muscavadosukker. Det er smaken som for meg gjør disse to sukkertypene viktige å ha tilgjengelig.
Despicable Me Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Hvor mange tilsvarer denne oppskriften? :-) Går det an å lage røren kvelden før også steke dagen etterpå? Bruker å få ca 50 kjeks Er ikke sikker på om røren kan stå til dagen etterpå, det må du nesten bare prøve deg fram på
Vorin Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Hvor mange tilsvarer denne oppskriften? :-) Går det an å lage røren kvelden før også steke dagen etterpå? Når jeg lager chocolate chip cookies, er vel nesten det samme som maryland cookies, så har jeg røren over flere dager. Funker helt fint . Har også hendt at jeg har lagd en rull av røren og fryst det, da kan man bare ta det ut og kutte i skiver steke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå