Gå til innhold

Er det for sent?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er 25 år.

For tre år siden fikk jeg et barn, og kroppen har mildt sagt forfallt etter det. Det ble ikke like mye mosjon som man kansje hadde sett for seg med små barn i hus. Jeg har alltid vært veldig aktiv, i form av å gå turer osv. Eneste jeg er sterk i er armene, men resten er ikke mye bra.

Jeg vil så gjerne gjøre noe med hele kroppen, stramme opp ikke minst, og få litt mer overskudd. Men jeg er så lite motivert av en eller annen grunn. Inni hodet mitt så tror jeg ikke trening hjelper.

Tenker at det kansje er forsent, at kroppen har forfallt for mye til å rette den opp igjen.

Er det noen som har noen treningstips? Spesiellt vil jeg stramme opp rompa mi, den er blitt helt borte... :(

Jeg veier 63 kg, og er 166 høy, tror jeg er ganske normal?

Kansje gå ned et par kilo, men først og fremst vil jeg komme i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Det er ikke for sent, du er jo bare 25 år jente!!

:danse:

Det er ikke alltid så lett å trene alene, du har ikke en venninne du kan trene sammen med?

Eller få hjelp av en personlig trener på et helsestudio? Det er mange som har det! De hjelper deg med å legge opp et treningsprogram som passer akkurat deg. Også tror jeg det er vanskeligere å skulke unna når du vet at noen liksom sjekker åssen det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1111

Er så absolutt ikke for sent :wink:

Katriana kom med et godt tips, er lettere å bli motivert om dere er flere om treningen. så kan dere holde hverandre i øra :) jeg synes du skal begynne forsiktig hvis det er en stund siden du har trent sist. begynn med noen rolige gåturer, etter en stund kan du øke tempoet og lengden på turene. dvs, ikke hopp rett på treningsapperatene på helsestudioet.

Kostholdet er også veldig viktig hvis du vil komme i form og etterhvert kanskje gå ned et par kilo. små, men mange måltider gjennom dagen, sunn mat, mye proteiner, reint kjøtt og frukt og grønnsaker.

Ønsker deg lykke til jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Absolutt ikke forsent! Leste at selv folk på 70 år vil ha nytte av å starte å trene/mosjonere!!

Mitt barn er over fem, og nå begynner jeg å gå nedover i vekt, istede for opp og opp. (muligens sammenheng med en svulst jeg hadde, som forsvant i fjor da...)

Rent kjøtt, grønnsaker, frukt, mindre sukker og mer av sundt fett og mosjen av et eller annet slag, er en god start!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent. Folk i 70-årene vil få helsemessige gevinster av å begynne å trene. Så sving deg rundt, gå turer med barnevogner, mann, unger, deg selv, venninner... dans og gjør deg selv glad, sykle lange turer, begynn å trene mer organisert, gå i skogen - hva har du lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...