jenta92 Skrevet 10. november 2013 #1 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg forstår ikke hvorfor folk skal være så mot ett smykke i kors, skal ikke vi kristne få lov til å vise våres tro? Om vi går med ett hals smykke i kors så går ikke det utover noen. Alle har fri vilje, det er ikke tvang for noen å være kristen. Trodde Norge var ett fritt land! Mener dere att alle de kristne verdiene landet vårt er bygd på bare skal forsvinne?. Skal Norske flagget bort bare får det er ett kors?. Faget KRL ble jo endret for noen år siden fordi ikke andre relgeioner skal bli krenket.? Kristne borsvers på skolen er ikke lov og synge lenger. Snart er det vel sikkert ikke lov og feire jul heller............. Hva skjer med landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 10. november 2013 #2 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg liker kors og synes alle som er kristne kan få vise at de er det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Del Skrevet 10. november 2013 Hvorfor skal kristne bordvers synges på skolen? Da jeg var elev syntes jeg ikke noe om å takke en gud jeg ikke trodde på og mente var tull, og jeg følte at jeg ble krenket. Anonymous poster hash: 042c1...700 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #4 Del Skrevet 10. november 2013 Vi lever i et fritt land ja, og jeg som agnostiker vil ikke påprakkes kristen tro, like lite som jeg vil bli påprakket muslimsk eller jødisk tro. Anonymous poster hash: 75d58...da3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 10. november 2013 #5 Del Skrevet 10. november 2013 Vi lever i et fritt land ja, og jeg som agnostiker vil ikke påprakkes kristen tro, like lite som jeg vil bli påprakket muslimsk eller jødisk tro. Anonymous poster hash: 75d58...da3 Da foreslår jeg at du finner deg ei hytte uti skøvven og lever der aene, uten påvirkning fra noen andre enn deg selv og dyra du møter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Skrevet 10. november 2013 #6 Del Skrevet 10. november 2013 For all del, bare bær smykker med kors rundt halsen dere. Hvem sier dere ikke "får lov" ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #7 Del Skrevet 10. november 2013 Hvis du tenker på nyhetsankeren i Nrk, så er Nrk altså en statskanal og skal representere staten Norges grunnverdier. Staten Norge er sekulær, derfor fremmer de altså ikke bruk av religiøse symboler. Anonymous poster hash: 51d16...65a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #8 Del Skrevet 10. november 2013 Da foreslår jeg at du finner deg ei hytte uti skøvven og lever der aene, uten påvirkning fra noen andre enn deg selv og dyra du møter på. Regner med TS refererer til saken om hun i NRK med korssmykke. Hva folk gjør på egen fritid driter jeg i. Anonymous poster hash: 75d58...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #9 Del Skrevet 10. november 2013 Regner med du sikter til saken om nyhetsankeren i NRK som ikke fikk bruke smykket sitt når hun var på TV. Hva med at fanatikere slutter å tenke at det er hele saken, og aksepterer at NRK har tatt et standpunkt om å være nøytral i sine nyhetssendinger, og at det dermed er like lite lov med kristne symboler, som det er med muslimske, jødiske, human-etiske, eller hva det måtte være. Snakk om å bare se en side av saken. Anonymous poster hash: 78c42...1cb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #10 Del Skrevet 10. november 2013 Hvis du tenker på nyhetsankeren i Nrk, så er Nrk altså en statskanal og skal representere staten Norges grunnverdier. Staten Norge er sekulær, derfor fremmer de altså ikke bruk av religiøse symboler. Anonymous poster hash: 51d16...65a Helt enig. Hvordan hadde dere reagert om hun hadde brukt hijab? Anonymous poster hash: 75d58...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 10. november 2013 #11 Del Skrevet 10. november 2013 Regner med TS refererer til saken om hun i NRK med korssmykke. Hva folk gjør på egen fritid driter jeg i. Anonymous poster hash: 75d58...da3 Ok. Men en nyhetsanker prakker ikke noe på noen, det handler om å få lov til å være seg selv, også på tv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #12 Del Skrevet 10. november 2013 Dette må jo være tidenes dummeste innlegg. Gjør det ikke bedre at du har det norske flagget med. Herregud. Det er ingen som vil nekte nordmenn å gå med kors, den ene debatten som har tatt av og folk flest er uenig i handlet om en reporter. Anonymous poster hash: 4ddec...553 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quijote Skrevet 10. november 2013 #13 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Hvem har sagt at folk ikke får gå med kors? Herlighet, snakk om å gjøre ei fjær til fem høns! Det er snakk om uniformskrav i statskanalen, ikke et totalitært samfunn som forbyr en hel befolkning å smykke seg med det de vil. Endret 10. november 2013 av Quijote 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #14 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg forstår ikke hvorfor folk skal være så mot ett smykke i kors, skal ikke vi kristne få lov til å vise våres tro? Om vi går med ett hals smykke i kors så går ikke det utover noen. Alle har fri vilje, det er ikke tvang for noen å være kristen. Trodde Norge var ett fritt land! Mener dere att alle de kristne verdiene landet vårt er bygd på bare skal forsvinne?. Skal Norske flagget bort bare får det er ett kors?. Faget KRL ble jo endret for noen år siden fordi ikke andre relgeioner skal bli krenket.? Kristne borsvers på skolen er ikke lov og synge lenger. Snart er det vel sikkert ikke lov og feire jul heller............. Hva skjer med landet? Det er ingen som nekter noen å bære noe som helst av symboler som representerer religion eller politikk (med unntak av f. eks hakekors eller nazisymboler). Tilfellet du snakker om er offentlig representasjon i media. Det er en litt annen diskusjon enn hva man velger å iføre seg som privatperson. Som representant av media eller det offentlige mener jeg det er helt riktig at man ikke skal bære noe som viser sin tilknytning til religion eller politikk, enten det dreier seg om et kors eller en halvmåne. Anonymous poster hash: 84b8e...7a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #15 Del Skrevet 10. november 2013 Det at nyhetsankeren ikke fikk bruke kors er ikke en personlig vendetta mot kristne, men et utslag av at NRK har valgt å være religionsnøytral. Det gjelder for alle religioner, det så være kristendom, islam eller satanisme. Det er ingen som forbyr dere å gå med kors. På samme måte er det ingen som forbyr meg å gå med torshammer eller pentagram, om jeg ønsker det. Men vi gjør det ikke når vi representerer staten, enkelt og greit fordi staten er sekulær. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: a32da...32c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #16 Del Skrevet 10. november 2013 Da foreslår jeg at du finner deg ei hytte uti skøvven og lever der aene, uten påvirkning fra noen andre enn deg selv og dyra du møter på. Det er forskjell på påvirkning fra privatpersoner som uttrykker sin tilhørighet enn en offentlig representant for en statskanal. Anonymous poster hash: 84b8e...7a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #17 Del Skrevet 10. november 2013 Ok. Men en nyhetsanker prakker ikke noe på noen, det handler om å få lov til å være seg selv, også på tv. Det får hun gjøre på fritiden, ikke på jobb i statskanalen i et sekulært land. Seerne har ikke behov for en nyhetsanker som skal "være seg selv" på jobb. Hun skal ikke "være seg selv", hun skal gjøre jobben sin! Anonymous poster hash: 75d58...da3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #18 Del Skrevet 10. november 2013 NEI, det er ikke lov lenger! Velkommen til Høire/FrP-Norge. Anonymous poster hash: 7a95d...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta92 Skrevet 10. november 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 10. november 2013 For all del, bare bær smykker med kors rundt halsen dere. Hvem sier dere ikke "får lov" ? For noen dager siden var det jo hu dama som jobba i nrk som noen hadde ringt å klaga får hu hadde brukt hals smykke i kors. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #20 Del Skrevet 10. november 2013 For noen dager siden var det jo hu dama som jobba i nrk som noen hadde ringt å klaga får hu hadde brukt hals smykke i kors. Ja, men du skal vel ikke jobbe som reporter/programleder i NRK? Så da har du lite å frykte, som privatperson kan du bære alle korsene du makter å bære. Anonymous poster hash: 84b8e...7a9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå