Gå til innhold

Frikort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barn under 12 har jo ikke egenandelskort. Så da lurer jeg på om man skrive beløpet man har betalt hos legen, skrive på sitt egenandelskort som forelder?

Anonymous poster hash: b35ff...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn under 12 har jo ikke egenandelskort. Så da lurer jeg på om man skrive beløpet man har betalt hos legen,n skrive på sitt egenandelskort som forelder?

Skjønner ikke spørsmålet - man betaler jo ikke for barn så hvordan skal det kunne være en egenandel? Og OM det var det kan selvsagt ikke den voksne få det på sitt frikort - det er kun egenandeler for den voksne selv som føres der. Forøvrig gjøres jo dette automatisk i disse dager, leger/sykehus/apotek etc sender inn beskjed til helfo om egenandeler betalt og når man frikort grensa så får man det tilsendt i posten...

Anonymous poster hash: cee31...153

Skrevet

Har betalt for medisiner for barnet hos legevakten for over 100 kr, sånn ca tre ganger. Pluss vært innlagt på sykehus og der har det kostet å kjøre frem og tilbake. Lurte bare hvor man får refundert det?

Skrevet

Det er altså astma medisiner, barnet har ikke astma. Men får astma lignende symptomer når barnet har øvreluftveis infeksjon.

TS

Skrevet

Reiseregning må du sende til pasientreiser.

Anonymous poster hash: 7d029...a4b
Skrevet

Om det er medisiner på hvit resept så er det ingen egenandel fordi man må betale alt. Med blåresept vil jeg tro man slipper egenandelen da barn under 16 ikke skal betale noen egenandeler. Er det spørsmål om refusjon av transport må du ta det med pasientreiser....

Anonymous poster hash: cee31...153
Skrevet

Det er kun egenandel og medisiner på blå resept du ikke skal betale til barn under 16 år. Medisiner/materiellavgift på legekontor/legevakt og medisiner på hvit resept må du fremdeles betale, samme som for voksne med frikort. Så du kan nok ikke få dette tilbake av helfo/nav.

Anonymous poster hash: 908f2...315
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...