AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Det er visse ting jeg ikke godtar i et forhold. En fest er ingen problem,men det vil ikke si at jeg ser poenget med å feste alene uten sin kjæreste. Jeg godtar ikke det at min kjæreste drikker alene med en kompis og to jenter jeg vet han var mye på før vi ble sammen. Jeg godtar heller ikke at han drikker med disse jentene.. I hans vennegjeng er de tre gutter. En i et forhold, en singel så min kjæreste. Han siste single gjør alt i hans makt for å få min kjæreste ut med han og jenter som før. Fester, fyll og bare de to. Er jeg urimelig som ikke liker dette? Det har i det siste skapt mye intriger i vårt forhold da jeg absolutt ikke liker dette. Likevel ser han ikke ut til å forstå problemet da han senest på fredag avtalte å gå ut med disse. Da jeg sa at jeg ikke gidder dette tittet han på hans kamerat og sa: Jeg får ikke lov til å gå Ut jeg.. Så smilte han lurt... Jeg nekter han da ikke dette, men jeg vil ikke være i lag med en som er avhengig av og måtte fly rundt som om han skulle vært singel... Er jeg virkelig så urimelig som krever dette at jeg ikke fortjener dette forholdet eller er dette helt normalt? Anonymous poster hash: 5e74b...340 Anonymous poster hash: b7547...1b2
Gjest strykebrett Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Du er urimelig. Veldig mange liker å ta seg en fest og å være sosial med kompiser, ikke alle gjør det KUN for å få seg en kjæreste. Han syns det er gøy, og han gjør ikke noe galt. Virker som at du er typen som kun går ut for å finne deg en partner, og når du har funnet deg en så syns du ikke det er noen vits i lengre. Ikke alle er sånn.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Nei, du er IKKE urimelig. At de fire skal sitte å drikke, altså kjæresten din, hans single kompis og to single damer som kjæresten din har rota med før? Ikke aktuelt! Ikke alle er like, noen ville godtatt dette, andre ikke. I vårt forhold hadde det også blitt rabalder dersom dette var noe som skjedde gang på gang, så du må ikke føle deg kjip. Anonymous poster hash: dbc04...492 4
spinnwild Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Dette er ikke urimelig. Dette er hva du føler. Men. Han mener ikke det samme. Dette er et problem. Og, fra mitt synssted, så mener jeg at problemet er mest fra deg. Man kan ikke nekte en partner å henge med venner. Man må stole på en partner. Men han må også vise hensyn til deg og dine følelser. Dere burde virkelig ha en grundig prat om hva/hvorfor du mener det er galt, og hva/hvorfor han mener er rett. Det virker som dere er ganske ulike på dette punktet og det bør derfor inngås et kompromiss. 5
Gjest Boxee Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Du er urimelig. Det er da absolutt ikke alle som fester for å flørte og sjekke opp andre. Mange drar jo ut kun for å være sosiale. Skal du dempe han på den måten og hindre han i å være med venner kommer dere sannsynligvis til å ha et kortvarig forhold.
KA91 Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Det høre ut som at han har en liten vennekrets, det har jeg og. Jeg synes det er urimelig å frarøve han å treffe noen av kompisene sine bare fordi det er noen jenter tilstede. Du må snakke med han om problemet, ikke fortelle hva han kan og ikke kan gjøre. Hvis du stoler på han, så må du vise det.
Gjest Faerunpedia Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Ja, du er urimelig, man kan ikke nekte partneren et sosialt liv.
DeLarge Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg syns du er urimelig. Også syns jeg kjæresten din er en tøffelhelt som godtar at det er sånn. Du er ikke sjefen hans. Og bare fordi han har rotet med disse kvinnene før så betyr det ikke at han er det granne interessert i de. La gutten få fri til å dra ut med kompisene sine. Fortsetter du å nekte han å dra ut kommer det bare til å ende med at vennene hans hater deg.
Gjest Mupsi Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Hvis typen din vil gå ut så må han vel jøssenam få lov til det. Men skjønner at du ikke liker at han fester med single jenter han tidligere har styra med. Der hadde jeg også satt ned veto. Men la nå gutten få feste og rase fra seg, så drar du til en venninne, på en annen fest eller koser deg hjemme. Han må jo få ta valgene om hva han vil gjøre selv. Kjæresten min må jeg nesten hive ut døra til kamerater for tiden, det kan bli for mye hjemmesitting også Lær deg å stole på han. I hvertfall 99%, ellers blir du gal av å tenke på alt mulig som KAN skje.
Gjest Malanthor Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Er ikke for mye forlangt og være med ut ihvertfall. Jeg tror alle hadde blitt litt suspekte hvis kjæresten skulle ha seg en intim liten drikke stund med en kompis og to jenter som han hadde hatt seg med før titt og ofte. Selv om han ikke er den utro typen blir det litt som og utfordre skjebnen. Fyll+personer du har hatt sex med før=stor sjanse for at tullball skal skje. Så nei jeg synes ikke du er spesielt urimelig. Er litt usikker på om han er kompis med disse to jentene da? Du skriver at du ikke vil han skal drikke sammen med de, er det bare når du ikke er tilstede eller er du den sjalu typen?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Jeg syns IKKE du er urimelig, typen skal da ikke gå på noe som nesten tilsvarer en dobbel date med single damer! Det er noe helt annet når det er en hel gjeng som er ute. Anonymous poster hash: 7f0e2...516
Erazor Skrevet 11. november 2013 #12 Skrevet 11. november 2013 Jeg ser ikke noe problem i at en partner gjør ting som ikke involverer meg. Ved å være i et forhold velger jeg å stole på partneren, og jeg har ikke noe ønske om å begrense partnerens frihet til å være med andre mennesker eller ha interesser som jeg ikke deler. Samtidig vil jeg ønske å ha den samme friheten til å være med mine venner og utøve mine interesser. I et forhold vil jeg at partneren skal være med meg av egen vilje, ikke fordi jeg bestemmer det. Så må man selvsagt ta det til etterretning dersom man i så fall nesten aldri ser hverandre. Nå er ikke alle sånn som meg. Men det viktige er at partnere kan komme til en enighet som de begge kan leve med, uten at de føler at de blir bundet fast eller at de blir oversett. Hvis ikke, tror jeg at forholdet vil kunne slite. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Hvorfor blir du ikke med?Anonymous poster hash: 376d6...fff 1
Mike Waters Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Jeg ser ikke noe problem i at en partner gjør ting som ikke involverer meg. Ved å være i et forhold velger jeg å stole på partneren, og jeg har ikke noe ønske om å begrense partnerens frihet til å være med andre mennesker eller ha interesser som jeg ikke deler. Samtidig vil jeg ønske å ha den samme friheten til å være med mine venner og utøve mine interesser. I et forhold vil jeg at partneren skal være med meg av egen vilje, ikke fordi jeg bestemmer det. Så må man selvsagt ta det til etterretning dersom man i så fall nesten aldri ser hverandre. Nå er ikke alle sånn som meg. Men det viktige er at partnere kan komme til en enighet som de begge kan leve med, uten at de føler at de blir bundet fast eller at de blir oversett. Hvis ikke, tror jeg at forholdet vil kunne slite. Burde rammes inn og henges opp i ethvert hjem.
Mike Waters Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 (endret) Følelser er ikke automatisk overordnet fornuft og rimelighet. Man må ofte presentere bedre argumenter enn bare "jeg liker det ikke!" om man ønsker å bli tatt alvorlig utenfor barnehagen! Endret 11. november 2013 av Mike Waters 1
hanne_ Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 Jeg hadde forventa å få en invitasjon til å være med, siden det skal være jenter der. Hadde jeg ikke fått invitasjon hadde det sannsynligvis ikke vært greit. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #17 Skrevet 11. november 2013 Ja, jeg synes du er urimelig. Kjæresten min fester bare uten meg, fordi jeg ikke drikker, og ikke er så veldig sosial. Da er det faktisk bedre at han får drikke å kose seg med folk uten at jeg skal være der. Han drikker jo også annenhver helg, og han drar jo som regel ut. Og ja, det er nok mange jenter på festene, men jeg vet at det er MEG kjæresten min er sammen med. og han drar jo heller ikke ut for å sjekke opp jenter:P Anonymous poster hash: 69c4f...ce9
Gjest celine Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Jeg ser ikke noe problem i at en partner gjør ting som ikke involverer meg. Ved å være i et forhold velger jeg å stole på partneren, og jeg har ikke noe ønske om å begrense partnerens frihet til å være med andre mennesker eller ha interesser som jeg ikke deler. Samtidig vil jeg ønske å ha den samme friheten til å være med mine venner og utøve mine interesser. I et forhold vil jeg at partneren skal være med meg av egen vilje, ikke fordi jeg bestemmer det. Så må man selvsagt ta det til etterretning dersom man i så fall nesten aldri ser hverandre. Nå er ikke alle sånn som meg. Men det viktige er at partnere kan komme til en enighet som de begge kan leve med, uten at de føler at de blir bundet fast eller at de blir oversett. Hvis ikke, tror jeg at forholdet vil kunne slite. Følelser er ikke automatisk overordnet fornuft og rimelighet. Man må ofte presentere bedre argumenter enn bare "jeg liker det ikke!" om man ønsker å bli tatt alvorlig utenfor barnehagen! Dette! Ville bare ha følt meg kvalt hvis jeg var i et forhold hvor mine ønsker om et normalt sosialliv skulle begrenses fordi min kjære ikke likte at jeg gikk ut med venner (f.eks fordi det var andre menn tilstede). Så er det opp til meg å være tro, fordi jeg elsker denne ene mannen, og ikke fordi han krever det av meg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #19 Skrevet 11. november 2013 Det er visse ting jeg ikke godtar i et forhold. En fest er ingen problem,men det vil ikke si at jeg ser poenget med å feste alene uten sin kjæreste. Jeg godtar ikke det at min kjæreste drikker alene med en kompis og to jenter jeg vet han var mye på før vi ble sammen. Jeg godtar heller ikke at han drikker med disse jentene.. I hans vennegjeng er de tre gutter. En i et forhold, en singel så min kjæreste. Han siste single gjør alt i hans makt for å få min kjæreste ut med han og jenter som før. Fester, fyll og bare de to. Er jeg urimelig som ikke liker dette? Det har i det siste skapt mye intriger i vårt forhold da jeg absolutt ikke liker dette. Likevel ser han ikke ut til å forstå problemet da han senest på fredag avtalte å gå ut med disse. Da jeg sa at jeg ikke gidder dette tittet han på hans kamerat og sa: Jeg får ikke lov til å gå Ut jeg.. Så smilte han lurt... Jeg nekter han da ikke dette, men jeg vil ikke være i lag med en som er avhengig av og måtte fly rundt som om han skulle vært singel... Er jeg virkelig så urimelig som krever dette at jeg ikke fortjener dette forholdet eller er dette helt normalt?Anonymous poster hash: 5e74b...340 Anonymous poster hash: b7547...1b2 Skjer det hver helg at han drar ut med de? Får du aldri bli med dem? Jeg hadde ikke taklet noen av delene, men jeg er ganske konservativ mtp alkohol. Jeg kan fint drikke ett glass eller to, men ikke mer enn det. Kontroll og måtehold er noe jeg virkelig setter høyt. Dine meninger er like viktige som hans. Går du ut på byen du da, med venninner? Uansett hva han måtte si så har du din fulle rett til å gjøre dette, særlig dersom han går ut med sine kompiser. Tenker det må være kjedelig om dere aldri kan finne på noe sammen i helgene? Anonymous poster hash: b335e...b4f
FantasDick Skrevet 11. november 2013 #20 Skrevet 11. november 2013 Jeg synes du er urimelig. Herrefred, jeg har mer enn én gang vært hos venninna mi for et par glass vin og en tur ut på hverdager (vi jobber mye helg og kan derfor finne på å gå ut en onsdag) og hun har hatt kompiser som stikker innom, tar et par øl sammen med oss osv. Da sitter vi der, da; jeg, uten samboeren min, den single venninna mi og to gutter - kan hende jeg og til med har flørta med han ene for mange år siden. Helt ærlig og oppriktig så har jeg ikke tenkt over at dette kan være et problem for samboeren min, men for sikkerhets skyld spurte jeg han nå nettopp - og som jeg tenkte; han synes det er helt ok. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå