AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #21 Skrevet 11. november 2013 Vel.. vi er fra nordland vi også, men har ikke behov for umoden oppførsel som å vise fingeren og bruke skjellsord, noen av oss. Heldigvis for det hadde jeg ikke godtatt, nordlending eller ei Det som mentes med dette var naturligvis at nordlendinger har et ganske heftig vokabular. Og når man er gift med en nordlending med sydlandsk temperament i tillegg kan det komme noen voldsomme gloser;) Du er antakelig en nordlending av den rolige sorten. good for you Anonymous poster hash: bc239...857
Gjest Heartbeat Skrevet 11. november 2013 #22 Skrevet 11. november 2013 Det som mentes med dette var naturligvis at nordlendinger har et ganske heftig vokabular. Og når man er gift med en nordlending med sydlandsk temperament i tillegg kan det komme noen voldsomme gloser;) Du er antakelig en nordlending av den rolige sorten. good for you Anonymous poster hash: bc239...857 Er nok ikke så rolig, men jeg skjeller ikke ut kjæresten med skjellsord Det er forskjell på faen i helvete og jævla hore
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #23 Skrevet 11. november 2013 Hehe.. Er det ikke verre å bli kalt drittkjerring, møkkaljerring, dust, idiot, få høre at man er dum osv? Sånt finner jeg meg i.Anonymous poster hash: 87fe9...a33 Jeg vil jo si at han har delvis rett i det han kaller deg, når du finner deg i det der. Og attpå til virker litt stolt av det med en liten latter. Anonymous poster hash: 9a4cc...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #24 Skrevet 11. november 2013 Hadde aldri akseptert en slik handling, heller ikke å bli kalt stygge ting! Du må da ha visst at han var umoden før du giftet deg med han ? Selvsagt så jeg jo antydning til en oppførsel som jeg ikke satte 100% pris på, men man setter jo sine grenser for hva man kan akseptere og ikke akseptere i ett forhold. Den oppførselen han tidligere har vist har vært innenfor de grensene. Nå tråkket han over den. Anonymous poster hash: f43f9...ce8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #25 Skrevet 11. november 2013 Jeg er gift med en nordlending med temperament så må si at om det å bli vist fingeren til er det verste du har opplevd i en krangel med din mann så skal du ikke klage. Min mann kan kalle meg de verste ting når han er som verst rasende, og spesielt før, da vi var yngre. Nå har vi roet oss en del jeg husker jeg ble veldig såret og skuffet i starten, da jeg er fra en rolig famile hvor ingen hevet stemmen. Men hos ham var det temperament og de rev kjeft stadig vekk, spesielt han og broren hans, og det var slik han var vant til å "diskutere". Nå er jeg blitt tykkhudet og himler bare med øynene hvis han slenger noen gloser. Jeg vet godt at han ikke mener det han sier in the heat of the moment og at han elsker meg betingelsesløst. Vi har vært gjennom så mye, og jeg kjenner ham inn og ut.., I tillegg ser jeg jo at han faktisk har gjort sitt for å bli mer konstruktiv når vi er uenig og ikke lenger tyr til første og verste skjellsord... Skal sies at _jeg_ i blant gir ham fingeren hvis jeg er ekstremt provosert en sjelden gang, det er gjerne om han har fyrt av noen gloser mot meg og jeg lar meg rive med i raseri og er tom for ord fordi jeg mener han er urimelig.. Snakk med ham når han har roet seg, dette går bra Anonymous poster hash: bc239...857 Det er vel ikke det verste jeg har opplevd, men en hendelse fra tidligere som var mye verre, har jeg tilgitt han og vil ikke "bruke" det mot han i denne settingen. Nå ble jeg vel mer overrasket over at han så kjapt viste meg fingeren når jeg sett fra mitt ståsted ikke følte at vi engang kranglet. Det var mer en meningsutveksling og hans måte og uttrykke seg på ovenfor hva han mente om mine meninger var og vise fingeren....men, kjekt å høre at andre menn også hisser seg fort opp da vet jeg ihvertfall at jeg ikke er alene om det. Er mer nysgjerrig på hvordan du psykisk taklet det på din måte? Jeg føler meg fortsatt såret 2 dager etterpå og er ennå i tenkeboksen på om jeg orker ett videre liv med en mann som har så lav respekt for sin kone etter så kort tids ekteskap, men mulig jeg overreagerer? Anonymous poster hash: f43f9...ce8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #26 Skrevet 11. november 2013 Jeg lurer på om du egentlig mener dette innerst inne: Jeg er redd for at dette er starten på et dårlig mønster. Å krangle over noe er ille nok som det er, hva blir det neste? Finger? spytting? Tramping? At du ser for deg et dårlig mønster, som du ikke ønsker velkommen? Og at du skulle ønske at han sa at det var dumt. "Selv om vi krangler, skal vi ikke havne der." Hvis det er slike følelser du har, hjelper det ikke å si: Hvordan kan en mann på 48 (voldelig kommunikasjon og fornærmelse<-) elske sin kone som han viser fingern sin til?" Du har på en måte både sagt Hva han gjorde, At du dømte han allerede, og satt spørsmål om han elsker deg når han gjorde det han gjorde. Han tapte altså fullstendig på det etter at du spurte om det på den måten. Du burde ha sagt Hva du innerst føler. "Du, den fingern sier fuck you til meg. Det sårer meg og gjør meg veldig lei meg. Om du mener Fuck You til meg, blir jeg lei meg. Om du gjorde en feil og ikke mener Fuck you, synes jeg at krangelen begynner å komme inn i et mønster som ikke gjør oss noe godt"...for eksempel. Det ordner seg nok, kjære deg Anonymous poster hash: c5718...ea4 I første alvorlige krangelen vi hadde hvor jeg umiddelbart gjorde det slutt så spyttet han faktisk på meg....men, som jeg sa i ett tidligere innlegg jeg tilga han da han lovde gull og grønne skoger og ydmykt sa selv at han tråkket langt over grensen. Siden så har det gått måneder uten at jeg har opplevd tilsvarende. Tror bare denne handlingen ble toppen av isberget for meg....er egentlig litt konfliktsky og hater kranglinger. Ser de er nødvendige innimellom, men jeg forstår ikke hvorfor man skal uthale en krangel til det lengste og ikke minst trekke inn ting som ikke har noe der og gjøre. Plutselig så er jo ALT galt. Aldri og alltid er to ord jeg prøver i står utstrekning og ikke bruke i en diskusjon eller krangel, det handler sjeldent om alt eller aldri, det handler om den ene saken og thats it! Jeg har fortalt han at det såret meg veldig at han viste meg fingeren og i går gjentok det, samt sa fuck you....og ja, jeg betviler og har vel allerede dømt hans handlinger.... Anonymous poster hash: f43f9...ce8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #27 Skrevet 11. november 2013 Å vise fingeren forbinder jeg mest med å tulle egentlig, for eksempel om noen tuller litt på noen andres bekostning viser vedkommende fingeren og flirer tilbake som svar. Det er en ganske merkelig reaksjon.. Du har aldri sett han gjøre det tidligere? Mot deg eller andre..? Kanskje han har sett noen på jobben sin eller noe som han ser opp til gjøre det og tenkte "det skal jeg gjøre neste gang jeg blir skikkelig sint, for det så kult ut!" Nei, jeg har ikke sett han gjort det tidligere. Han er arbeidsledig utlending så sett noen gjøre slikt på jobben i det siste er heller ikke aktuelt. Personlig så mener jeg at en slik tankegang du fremstiller hos en voksen mann burde knapt nok forekomme i denne sammenhengen. Hvordan kan noen tenke at det er "kult" å vise fingeren til sin kone fordi man ser andre gjøre det? Anonymous poster hash: f43f9...ce8
Steinar40 Skrevet 12. november 2013 #28 Skrevet 12. november 2013 Nei, jeg har ikke sett han gjort det tidligere. Han er arbeidsledig utlending så sett noen gjøre slikt på jobben i det siste er heller ikke aktuelt. Personlig så mener jeg at en slik tankegang du fremstiller hos en voksen mann burde knapt nok forekomme i denne sammenhengen. Hvordan kan noen tenke at det er "kult" å vise fingeren til sin kone fordi man ser andre gjøre det? Anonymous poster hash: f43f9...ce8 Du har med andre ord giftet deg med en arbeidsledig utlending som du ikke kjenner? Hvorfor det? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå