Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å vise fingeren til sin kone i en krangel? Hvor setter man en grense for hva man skal akseptere i forhold til stygge ord og handlinger?

Jeg sitter her litt sjokket selv dagen etterpå at han faktisk viste meg fingeren og gjentok det når jeg spurte hva som får en voksen mann på 48 år til å vise fingeren til sin kone :/. Kjenner jeg er ganske skuffet og lurer på hva vil det neste bli hvis vi har en heftig krangel i fremtiden :(

Anonymous poster hash: f43f9...ce8
Skrevet (endret)

Det er vel ganske normalt å bli rivi med i en krangel, da har vel de fleste av oss gjort ting vi har angret på. Snakk med han, fortell han at du ikke satte pris på det.

Endret av Snulla
  • Liker 2
Skrevet

Er det virkelig noen som tar seg nær av å bli vist fingen til nå til dags?

Anonymous poster hash: 37c90...f15
  • Liker 7
Skrevet

Ja, jeg tar meg nær av det. Synes slikt ikke hører hjemme i ett ekteskap, men nå er det mulig jeg er en del år eldre enn deg og at yngre mennesker idag har en lavere terskel for slikt?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Man må sette egne grenser for slikt. Vi aksepterer ulikt i krangling som ellers i livet. Si ifra om at du syntes dette var langt over streken. Han bør kjenne deg godt nok til å angre på dette nå.

Legger til: Selv om jeg er ung, så reagerer jeg selv kraftig på slike håndbevegelser, og ikke minst banning.

Endret av spinnwild
  • Liker 1
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Å vise fingeren er barnslig opplegg, ikke noe voksne driver med. Forbinder det med ungdomsskoleelever som står på røykehjørnet, spytter og snakker om hvor mye de hater skolen.

• Liker 8
Skrevet

Greit nok at vi er forskjellige og tåler ting ulikt, men dette mener jeg er flisespikkeri. Det er ikke rart forhold går til helvete og folk synes de krangler støtt hvis man virkelig skal henge seg opp i bagateller som dette. Velg kampene deres med omhu, ignorer de små tingene hvis dere vil at ting skal vare :-)

• Liker 1
Skrevet

Hehe.. Er det ikke verre å bli kalt drittkjerring, møkkaljerring, dust, idiot, få høre at man er dum osv?

Sånt finner jeg meg i.

Anonymous poster hash: 87fe9...a33

• Liker 4
Skrevet

Hehe.. Er det ikke verre å bli kalt drittkjerring, møkkaljerring, dust, idiot, få høre at man er dum osv?

Sånt finner jeg meg i.

Anonymous poster hash: 87fe9...a33

Huff, sånt hadde jeg aldri godtatt å bli kalt, kanskje en gang eller to hvis det skjer med stort mellomrom, men i hver krangel eller ofte, nei...man må sette grenser for jeg tror at hvis man tillater slikt og mer så tror partneren at alt er greit og turer bare videre med sine uttalelser. Noe er bare rett og slett ikke ok!

Men, jeg er enig i at man må velge sine kamper og dette er ikke en kamp jeg gidder å ta, det er det ikke verdt. Dog så vil jeg si at jeg forventer mer av en voksen mann og det er vel der den største skuffelsen ligger i at jeg ikke har vært bedre menneskekjenner og sett at slikt kunne komme fra han.

Jeg er ikke feilfri og sier og gjør mitt som jeg også angrer på, men jeg klarer ihvertfall å be om unnskyldning. Min mann gå nå å surner på andre dagen og prater ikke til meg....vet ikke hva som er verst egentlig ^^,

Skrevet

Er det ok å vise fingeren til sin kone i en krangel? Hvor setter man en grense for hva man skal akseptere i forhold til stygge ord og handlinger?

Jeg sitter her litt sjokket selv dagen etterpå at han faktisk viste meg fingeren og gjentok det når jeg spurte hva som får en voksen mann på 48 år til å vise fingeren til sin kone :/. Kjenner jeg er ganske skuffet og lurer på hva vil det neste bli hvis vi har en heftig krangel i fremtiden :(

Hvis dere har vært gift lenge og dette er første gang han har gjort det så bør du nok finne ut hvorfor han har begynt med denne oppførselen nå.

Kan jo være et tegn på at relasjonen begynner å svikte.

Skrevet

Steinar40, det var min første tanke også når jeg direkte spurte om hvordan han kunne elske noen han viser fingeren til, men da så han på meg som om jeg skulle ha gitt han en ørefik....Tenker også at som nygift så burde jo følelsene fortsatt være heite nok til at man holder seg for god til å gjøre slike handlinger og om man hadde vært gift en del år så burde man ha hatt såpass respekt for sin ektefelle gjennom mange år at slikt gjør man bare ikke....vi er forholdsvis nygift :/

Skrevet

Steinar40, det var min første tanke også når jeg direkte spurte om hvordan han kunne elske noen han viser fingeren til, men da så han på meg som om jeg skulle ha gitt han en ørefik....Tenker også at som nygift så burde jo følelsene fortsatt være heite nok til at man holder seg for god til å gjøre slike handlinger og om man hadde vært gift en del år så burde man ha hatt såpass respekt for sin ektefelle gjennom mange år at slikt gjør man bare ikke....vi er forholdsvis nygift :/

Ja, da spørs det nok om han kan ha en oppførsel som du ikke har opplevd før nå.

Tror du bør forklare han hva du syns er akseptabelt og ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gitt i ganske så klar tekst hva jeg mener om en slik oppførsel fra en voksen mann. Som nevnt tidligere så har han nå gått inn i en surna periode som jeg også finner rimelig umodent av en mann på 48 år, men noen feil har vi jo alle så den takler jeg, bortsett fra at jeg synes det er veldig kjedelig å ha en sur mann i huset som ikke prater til meg, ikke spiser middagen jeg lager og som stort sett bare røyker og drikker kaffe når han er i sånn surt humør. Men, det visste jeg om før jeg giftet meg og valgte allikevel og satse på han så det takler jeg :)

Jeg mener han bør svelge sin stolthet og be om unnskyldning, jeg beklagde allerede igår ett par ord jeg sa i sinne som jeg selv føler ikke er i nærheten av det han gjorde eller sa, men kan vel kanskje være delte meninger om det også. Jeg sa bare hva jeg mente om at menn oppfører seg slik og at det var rimelig barnslig, han ble ikke mindre sint av det, men men...

Han skal få ett par dager til, gjør han ikke noe fremstøt på en samtale eller komme meg i møte er jeg redd for at dette blir ett svært kort ekteskap :/

Gjest Heartbeat
Skrevet

Hadde aldri akseptert en slik handling, heller ikke å bli kalt stygge ting!

Du må da ha visst at han var umoden før du giftet deg med han ?

Skrevet

Er det virkelig noen som tar seg nær av å bli vist fingen til nå til dags?

Anonymous poster hash: 37c90...f15

Viser finger til bestefar, han bare ler og viser den tilbake

Skrevet

Jeg er gift med en nordlending med temperament så må si at om det å bli vist fingeren til er det verste du har opplevd i en krangel med din mann så skal du ikke klage. Min mann kan kalle meg de verste ting når han er som verst rasende, og spesielt før, da vi var yngre. Nå har vi roet oss en del ;) jeg husker jeg ble veldig såret og skuffet i starten, da jeg er fra en rolig famile hvor ingen hevet stemmen. Men hos ham var det temperament og de rev kjeft stadig vekk, spesielt han og broren hans, og det var slik han var vant til å "diskutere". Nå er jeg blitt tykkhudet og himler bare med øynene hvis han slenger noen gloser. Jeg vet godt at han ikke mener det han sier in the heat of the moment og at han elsker meg betingelsesløst. Vi har vært gjennom så mye, og jeg kjenner ham inn og ut.., I tillegg ser jeg jo at han faktisk har gjort sitt for å bli mer konstruktiv når vi er uenig og ikke lenger tyr til første og verste skjellsord... :)

Skal sies at _jeg_ i blant gir ham fingeren hvis jeg er ekstremt provosert en sjelden gang, det er gjerne om han har fyrt av noen gloser mot meg og jeg lar meg rive med i raseri og er tom for ord fordi jeg mener han er urimelig.. Snakk med ham når han har roet seg, dette går bra ;)

Anonymous poster hash: bc239...857
Skrevet

Jeg lurer på om du egentlig mener dette innerst inne: Jeg er redd for at dette er starten på et dårlig mønster. Å krangle over noe er ille nok som det er, hva blir det neste? Finger? spytting? Tramping? At du ser for deg et dårlig mønster, som du ikke ønsker velkommen?

Og at du skulle ønske at han sa at det var dumt. "Selv om vi krangler, skal vi ikke havne der."

Hvis det er slike følelser du har, hjelper det ikke å si: Hvordan kan en mann på 48 (voldelig kommunikasjon og fornærmelse<-) elske sin kone som han viser fingern sin til?"

Du har på en måte både sagt Hva han gjorde, At du dømte han allerede, og satt spørsmål om han elsker deg når han gjorde det han gjorde.

Han tapte altså fullstendig på det etter at du spurte om det på den måten. Du burde ha sagt Hva du innerst føler. "Du, den fingern sier fuck you til meg. Det sårer meg og gjør meg veldig lei meg. Om du mener Fuck You til meg, blir jeg lei meg. Om du gjorde en feil og ikke mener Fuck you, synes jeg at krangelen begynner å komme inn i et mønster som ikke gjør oss noe godt"...for eksempel.

Det ordner seg nok, kjære deg :)

Anonymous poster hash: c5718...ea4
  • Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg er gift med en nordlending med temperament så må si at om det å bli vist fingeren til er det verste du har opplevd i en krangel med din mann så skal du ikke klage. Min mann kan kalle meg de verste ting når han er som verst rasende, og spesielt før, da vi var yngre. Nå har vi roet oss en del ;) jeg husker jeg ble veldig såret og skuffet i starten, da jeg er fra en rolig famile hvor ingen hevet stemmen. Men hos ham var det temperament og de rev kjeft stadig vekk, spesielt han og broren hans, og det var slik han var vant til å "diskutere". Nå er jeg blitt tykkhudet og himler bare med øynene hvis han slenger noen gloser. Jeg vet godt at han ikke mener det han sier in the heat of the moment og at han elsker meg betingelsesløst. Vi har vært gjennom så mye, og jeg kjenner ham inn og ut.., I tillegg ser jeg jo at han faktisk har gjort sitt for å bli mer konstruktiv når vi er uenig og ikke lenger tyr til første og verste skjellsord... :)

Skal sies at _jeg_ i blant gir ham fingeren hvis jeg er ekstremt provosert en sjelden gang, det er gjerne om han har fyrt av noen gloser mot meg og jeg lar meg rive med i raseri og er tom for ord fordi jeg mener han er urimelig.. Snakk med ham når han har roet seg, dette går bra ;)

Anonymous poster hash: bc239...857

Vel.. vi er fra nordland vi også, men har ikke behov for umoden oppførsel som å vise fingeren og bruke skjellsord, noen av oss. Heldigvis for det hadde jeg ikke godtatt, nordlending eller ei

Skrevet

Hadde aldri akseptert en slik handling, heller ikke å bli kalt stygge ting!

Du må da ha visst at han var umoden før du giftet deg med han ?

Tror du har en del å lære....

Vel.. vi er fra nordland vi også, men har ikke behov for umoden oppførsel som å vise fingeren og bruke skjellsord, noen av oss. Heldigvis for det hadde jeg ikke godtatt, nordlending eller ei

Skjønner det nå ;)

Anonymous poster hash: c5718...ea4

Skrevet

Å vise fingeren forbinder jeg mest med å tulle egentlig, for eksempel om noen tuller litt på noen andres bekostning viser vedkommende fingeren og flirer tilbake som svar.

Det er en ganske merkelig reaksjon.. Du har aldri sett han gjøre det tidligere? Mot deg eller andre..? Kanskje han har sett noen på jobben sin eller noe som han ser opp til gjøre det og tenkte "det skal jeg gjøre neste gang jeg blir skikkelig sint, for det så kult ut!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...