Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er kjempesint pga en liten krangel. Han holdt meg fast med kneet på brystet mitt og slo meg fem ganger i hodet med knyttet neve. Jeg skjelver. Jeg trenger å snakke med noen, men det er ingen. Jeg vil dra men er ingen steder å dra. Bor langt ute på bygda. Jeg elsker han å vil at dette aldri skulle skjedd. Jeg har ikke vondt, fysisk. Men jeg er helt fra meg i sjelen. Jeg elsker han så inderlig og han er et monster idag. Han er verdens mest sjarmfulle mann alltid. Ikke nå, nå er han stygg og har iskalde øyne. Min klage er at jeg sutret for jeg hadde sett han så lite i helgen. Lite tid sammen. Han eksploderer, sier at jeg sier at alt han gjør er feil. Jeg bare klager på han. Mente det ikke sånn, ville bare ha litt mer tid sammen. Nå nekter han å snakke med meg, ser på meg med kalde øyne.

Anonymous poster hash: f862f...46f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ringe politiet med en gang slike ting er ikke akseptabelt uansett hvor liten eller stor krangelen er. har dette skjedd før?

Anonymous poster hash: e136d...6b3
  • Liker 19
Skrevet

Tro meg, slår han først en gang så gjør han det igjen! Det er leit å si det, men det var mest sannsynlig nå du fikk se hans "sanne jeg". Du sier han er verdens mest sjarmfulle menn ellers, dette er det typiske fellestrekket for slike menn. De fremstår sjarmerende og hyggelige, men det er kun en fasade. Har du noen du kan reise til? Familie? Venner? Du må for Guds skyld ikke finne på å bli værende med denne mannen!

:klem:

Skrevet

Ring politiet med en gang og kom deg så langt unna han så fort som mulig...

Anonymous poster hash: 73796...4c7

• Liker 8
Gjest HappyWaffle
Skrevet

ring politiet eller et krisesenter NÅ! det der er ikke bra, har han gjort det en gang så gjør han det mest sansynlig igjen!

man slår ikke de man elsker! gå til en nabo, en venn eller en bensinstasjon om det er det nermeste! bare kom det ut fra det huset fort!

Skrevet

Men jeg ELSKER ham. Gud, jeg hater meg selv. Svake kvinne blir værende, jeg vet det, jeg her sett sånne på forum før og tenkt, løp løp løp. Men det er så annerledes, dette er MIN mann, han jeg elsker son jeg hsr lovet å bli hos i gode og vonde dager. Denne dagen er vondt vond vond, jeg elsker han jo jeg kan ikke lage en sak på han i politiet!! Ig det er ingen venner eller familie i mils omkrets, og han har gjemt bilnøkkelen. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre, hva jeg skal si. Jeg vil han skal snakke til meg. Jeg føler meg IKKE utrygg for min fysiske helse, men noe i sjelen knuser nå. Din stygge fitte, sa han når han slo. Han har aldri brukt noen av de ordene om meg før. Min vakre engel pleier være tiltalen. Vi har vært gift i 5 år, dette må kunne repareres.

Skrevet

Men jeg ELSKER ham. Gud, jeg hater meg selv. Svake kvinne blir værende, jeg vet det, jeg her sett sånne på forum før og tenkt, løp løp løp. Men det er så annerledes, dette er MIN mann, han jeg elsker son jeg hsr lovet å bli hos i gode og vonde dager. Denne dagen er vondt vond vond, jeg elsker han jo jeg kan ikke lage en sak på han i politiet!! Ig det er ingen venner eller familie i mils omkrets, og han har gjemt bilnøkkelen. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre, hva jeg skal si. Jeg vil han skal snakke til meg. Jeg føler meg IKKE utrygg for min fysiske helse, men noe i sjelen knuser nå. Din stygge fitte, sa han når han slo. Han har aldri brukt noen av de ordene om meg før. Min vakre engel pleier være tiltalen. Vi har vært gift i 5 år, dette må kunne repareres. Anonymous poster hash: f862f...46f

Ja, du elsker han, men spørsmålet er: Elsker han deg? Nei, da hadde han aldri gjort dette. Det er brutalt sagt av meg, men det er den harde sannheten. Dere lovet å elske hverandre i gode og vonde dager...med vonde dager menes IKKE mishandling, men sykdom og lignende. Tror du Gud mener at det er feil at du går fra en mann som slår deg? NEI! Dette er absolutt en skilsmissesgrunn. Dette repareres ikke, mannen er syk og kommer mest sannsynlig aldri til å innse det selv. Nå har han vist deg hva som lurer under fasaden! Bare det å kalle deg stygge fitte er grunn nok til å dra! Du kommer til å bli ødelagt hvis du blir værende hos denne mannen.
Skrevet

Vet du hva, fyren din er en DRITTSEKK! Ha respekt for deg selv, kom deg vekk fra han. Ikke sitt der som et nek og lyv for deg selv, han elsker deg ikke tilbake. Da hadde han ALDRI slått deg.

Anonymous poster hash: f026e...76a

• Liker 8
Skrevet

RING POLITIET! Be de komme og hente deg og si at han har slått deg. Dette er ikke noe å fikse. Han har ødelagt forholdet deres. Han har fysisk og psykisk skadet deg. Håper for guds skyld dere ikke har barn!

Anonymous poster hash: 6726e...2ef

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja det kan repareres. Men da må du bort derfra og ikke dra tilbake før

A) time på familevernkontoret er gjennomført

B) han erkjenner at han - og bare han - er ansvarlig for at han slo og at han ikke gjør det igjen

Søk opp krisesenter - de kan hente deg og sørge for midlertidig bolig. Du elsker mannen din - du må bort derfra slik at han skjønner konsekvensen av å slå.

Skrevet

Ja, jeg er enig med andre her: Ring politiet og få dem til å hente deg. Pakk også sammen dine viktigste eiendeler mens politiet er der. Etter å ha snakket med dem på politistasjonen så får du dem til å kjøre deg til et krisesenter, en venn eller familie som du kan bo hos. Fortell dem sannheten, du trenger forståelse og noen som er der for deg. Det nærmer seg jul, vær ilag med din familie og kutt denne mannen ut av ditt liv, ham fortjener iklke å være en del av det.

Skrevet

Men jeg ELSKER ham. Gud, jeg hater meg selv. Svake kvinne blir værende, jeg vet det, jeg her sett sånne på forum før og tenkt, løp løp løp. Men det er så annerledes, dette er MIN mann, han jeg elsker son jeg hsr lovet å bli hos i gode og vonde dager. Denne dagen er vondt vond vond, jeg elsker han jo jeg kan ikke lage en sak på han i politiet!! Ig det er ingen venner eller familie i mils omkrets, og han har gjemt bilnøkkelen. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre, hva jeg skal si. Jeg vil han skal snakke til meg. Jeg føler meg IKKE utrygg for min fysiske helse, men noe i sjelen knuser nå. Din stygge fitte, sa han når han slo. Han har aldri brukt noen av de ordene om meg før. Min vakre engel pleier være tiltalen. Vi har vært gift i 5 år, dette må kunne repareres.

Jeg reagerer veldig på at han fremdeles er stygg mot deg etter at han slo deg. I min bok er det stor forskjell på å klappe til noen en gang for derertter å be umiddelbart om unnskyldning, og det han gjorde. Han holdt deg fast og slo deg hele 5 ganger i hodet. Med knyttet neve! Det må jo ha gjort forferdelig vondt.

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg dratt min vei når han drar på jobb mandag. Aller helst bør du dra i dag, men det er kanskje ikke så enkelt hvis han har gjemt bilnøklene.

Nå tror jeg ikke nødvendigvis at alle som slår en gang, slår igjen. Likevel er det noe som sier meg at dette ikke er siste gang han slår, og terskelen kommer til å bli lavere og lavere.

• Liker 2
Skrevet

Glemte å nevne: Det at han faktisk gjemmer bilnøklene vitner bare om hvor gal mannen faktisk er! Få noen til å hente deg!

Skrevet

Dersom du elsker han og vil at forholdet skal bli bra må du ta tak. Du kan ikke gå rundt som en krypende tigger, da vil maktfordelingen bli skjev. Du må dra, vise at du mener alvor, han må be om tilgivelse og jobbe med seg selv. Kun på den måten kan dere berge forholdet og beholde en likevekt.

Dersom du nå blir, krypende rundt bena hans, så er forholdet tapt. Da vil du alltid være underlegen, være den som er kuet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Quote slettet. Daenerys, mod.

Nei du har rett, det er ikke helt sant. Jeg tok ham rundt hånden og ristet den fordi jeg ville han skulle høre på meg. Så egentlig var det jeg som begynte fysisk ja. Så det er min feil

Endret av Daenerys
Gjest Whitestripes
Skrevet (endret)

Kommentar til slettet quote er slettet. Daenerys, mod.

Det er aldri, aldri greit å slå noen - uansett!!

Kom deg vekk, TS. Dette kommer bare til å bli verre. Ring politiet eller noen du stoler på og få dem til å hente deg.

Endret av Daenerys
  • Liker 17
Skrevet

Jeg bodde i tre år sammen med en som var som han. Tre jævlige år. Mine verste år. Jeg ble kalt stygge hore nesten hver dag, jult opp og trua nesten hver dag. Det startet med ett slag. Og lovnader om å aldri gjøre det igjen. Han selv oppfordra meg til å dra til sykehuset etter at han slo den første gangen. Fordi jeg blødde sånn. Og han slo med knyttet neve. Så jeg forstår ikke at du ikke har fysisk vondt...

Jeg også ELSKA han. Glemte meg selv oppi alt det der. Jeg kunne ikke ha vært noe særlig glad i meg selv, den gangen. Men det skjønte jeg ikke da. Jeg så jo bare han. Meg selv var det jo ikke så nøye med. Jeg trodde at ingen andre ville være så glad i meg som han. Og at jeg ikke ville kunne være så glad i noen andre enn bare han. Det var som å leve i en boble. Der verden var så liten. Venninner hadde jeg få av, sosialt liv utenom han eksisterte knapt. Jeg var ikke verdt noenting.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med et krisesenter. Få hjelp til å komme deg vekk. Han kan dessverre komme til å drepe deg. Jeg sier det rett ut. En mann som slår gjentatte ganger i hodet med knyttet neve, er i stand til å drepe. Jeg kom meg unna, etter lang tid. Men hadde jeg blitt, ville jeg ha blitt drept. Det var så nære på så mange ganger. Du vil ikke ende opp sånn. Med traumer og varige men etter å ha blitt slått i hodet og fått punktert lunge, konstant hodepine, synsforstyrrelser, brukket bein og konsentrasjonsproblemer etter traumer.

Vil du ha barn en dag? Vet du hva som kan skje om du får barn med han der? Hva som kan skje med ungene? Vil du ha et lite uskyldig barn oppi alt det der? Et barn som skal vokse opp med vold og ha en utrygg barndom? NEI! Ikke godta å bli slått selv, heller.

Unn deg selv denne sjansen mens du enda har den; flykt! Ikke bruk unnskyldninger som at dere er gift, folkesnakk, materielle, økonomiske. Det er bare tull. Det er snakk om livet ditt, din helse, du har bare deg. Ta var på deg selv nå, ved å gå mens du enda kan. Jeg lover deg at han ikke vil forandre seg, jeg lover deg at dette ikke var en engangsforeteelse. Vær såpass oppe nå at du klarer å gå fra han og redd deg selv fra et liv i elendighet. Ikke lur deg selv, ikke vent og se hva som skjer. Det har du ikke råd til (helsa di er viktig).

Anonymous poster hash: 05b87...100
  • Liker 8
Skrevet

Er det av hans initiativ at dere bor langt borte fra alle dine familiemedlemmer og venner også? Med tanke på hans oppførsel er jeg enig i at han høres syk ut.

Anonymous poster hash: ac238...477
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal forsøke å dra imorgen når han drar på jobb

• Liker 8
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg skal forsøke å dra imorgen når han drar på jobb

Ikke bare forsøke, men faktisk gjøre det. Dette er langt over streken for hva man aksepterer i et forhold. Og som både jeg og mange med meg sier, dette er bare begynnelsen. Om du blir der, kommer han til å fortsette å mishandle deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...