Gjest Kim Skrevet 11. november 2013 #101 Skrevet 11. november 2013 Det er det som er La Vida Loca på norsk, Kim. Hehe ja du sier noe der...
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #102 Skrevet 11. november 2013 Åh, denne tråden fikk meg virkelig til å savne reale bygdefester. Ingenting slår en skikkelig fest på lokalet, der kan man sette medbrakt på bordet uten å risikere å bli kasta ut, man treffer folk i alle aldre, prater og danser, har det bare hyggelig. Myyye bedre enn restaurant og pub i byen, musikken er så høy at det går ikke å føre en normal samtale, det er kø ved baren, kø utafor doen, folk skubber å dytter, skuler stygt hvis du er så uheldig å stå i veien, må tviholde på veska så den ikke blir stjålet osv. Dette slipper vi på bygda. Nei nå fikk jeg lyst til å flytte fra byen å hjem til den kjære bygda mi, hadde jeg bare fått jobb der så... Anonymous poster hash: 314eb...843 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. november 2013 #103 Skrevet 11. november 2013 Jeg har bare vært på sånne bygdefester: Musikken er ok. Kvelden starter rolig, ingen sier stort. Noen timer etterpå er helvete løs. Han som skal komme, kommer ikke, dermed står to jenter å brøler til hverandre, noen faller om på gulvet og klarer ikke reise seg, personen faller over bordet med all drikken, noen går å legger de overberusa personene, andre fyker inn på et rom og har sex, naboen klager på høy musikk, noe som fører til enda høyere musikk, folk krangler så busta fyker, politiet kommer. Klokka slår 2 når politiet avbryter festen, men folk vil drikke og drar til byen drikke litt. De drar med en haug med mennesker til huset vi var i og fester videre. 1
Mann 42 Skrevet 12. november 2013 #104 Skrevet 12. november 2013 Jeg har bare vært på sånne bygdefester: Musikken er ok. Kvelden starter rolig, ingen sier stort. Noen timer etterpå er helvete løs. Han som skal komme, kommer ikke, dermed står to jenter å brøler til hverandre, noen faller om på gulvet og klarer ikke reise seg, personen faller over bordet med all drikken, noen går å legger de overberusa personene, andre fyker inn på et rom og har sex, naboen klager på høy musikk, noe som fører til enda høyere musikk, folk krangler så busta fyker, politiet kommer. Klokka slår 2 når politiet avbryter festen, men folk vil drikke og drar til byen drikke litt. De drar med en haug med mennesker til huset vi var i og fester videre. Det der høres mer ut som en privatfest, som kanskje eller kanskje ikke fant sted på landet. En bygdefest er et HELT anderledes dyr. Bygdefester finner sted på samfunnshuset eller ved en danseplatting eller noe lignende, og hele bygda (og en og annen sjokkskadd byfrøken) er med. 4
MarianneE Skrevet 12. november 2013 #105 Skrevet 12. november 2013 Litt morsomt at man er enten harry/vulgær eller prippen her inne. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #106 Skrevet 13. november 2013 Litt morsomt at man er enten harry/vulgær eller prippen her inne. Madonna/hore-kompleks level KG Anonymous poster hash: ffebc...289 Anonymous poster hash: ffebc...289
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. november 2013 #107 Skrevet 14. november 2013 (endret) Det der høres mer ut som en privatfest, som kanskje eller kanskje ikke fant sted på landet. En bygdefest er et HELT anderledes dyr. Bygdefester finner sted på samfunnshuset eller ved en danseplatting eller noe lignende, og hele bygda (og en og annen sjokkskadd byfrøken) er med. Åja, men har vært på det også. Ramling over bordet, kranglig og drama og der var det jeg som kranglet. Jeg følte meg utenfor fordi jeg bare kjente ei jente. Husker ikke en gang hvordan kranglinga begynte eller hva vi kranglet om, men hele lokalet kranglet med meg. De var som en mobb med høygaffel For en tid av livet, jeg er glad jeg har roet ned på fester. Endret 14. november 2013 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #108 Skrevet 14. november 2013 Det der høres mer ut som en privatfest, som kanskje eller kanskje ikke fant sted på landet. En bygdefest er et HELT anderledes dyr. Bygdefester finner sted på samfunnshuset eller ved en danseplatting eller noe lignende, og hele bygda (og en og annen sjokkskadd byfrøken) er med. Jepp enig, jeg tror det er noen som tar feil av bygdefest på samfunnshus, plattdans og privatfest. Det er mange år siden jeg bodde på bygda og gikk på bygdefest, da fant den alltid sted på samfunnshuset. Der var det også stengetider så det gikk ikke an å være der hele natta. Noen sloss, andre klinte, flesteparten danset til liveband og noen spydde. Jeg opplevde derimot ikke jokking på gulvet og lapdans, tror ikke det eksisterte i min tid. Privatfester er en annen historie, uansett by eller bygd. Jeg har bodd i både bygd og by og festet begge steder. Min erfaring er at det er ikke tryggere på bygda enn i byen, er man full nok så er det ingen som passer på deg uansett hvor det er. Det var jenter som opplevde å bli voldtatt på vei hjem fra fest på bygda også, og noen er fulle og blir etterlatt til seg selv. Det er ikke mindre mobbing på bygda heller, har sett nok av stygge eksempler der. Folket i bygd og by er dessverre ikke så forskjellige som noen ønsker å tro, stort sett hyggelige folk begge steder. Anonymous poster hash: 36135...255
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 15. november 2013 #109 Skrevet 15. november 2013 Jeg skjønner jo at flere føler seg truffet av mitt innlegg som er fra bygda. Jeg er ikke prippen bare fodi jeg reagerer på slutty og harry oppførsel Anonymous poster hash: 964d6...ece Hvorfor presiserer du at innlegget ditt er fra bygda?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 16. november 2013 #110 Skrevet 16. november 2013 (endret) Hvorfor presiserer du at innlegget ditt er fra bygda? Endret 16. november 2013 av Stjerner og planeter
miramis Skrevet 25. november 2013 #111 Skrevet 25. november 2013 Jepp, sånn er det når du beveger deg litt utenfor byene. Vi som bor i Bergen er jo alle klar over at Os bare har rølpefester, lignende slik som ts beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2013 #112 Skrevet 25. november 2013 Jeg er en byjente og har aldri vært på en bygdefest før. En venninne av meg har flytta på bygda og jeg bsøkte henne i helga. Vi skulle på en fest der oppe da. Sjokkerende. Bare så det er sagt, så jeg er overhode ikke prippen eller tar meg selv høytidelig. Men jeg blir sjokkert over at voksne mennesker kan være så vulgære og harry.. De spilte sanger som Gangnam style, Jeg er forelska i læren, DDE, The Fox med Ylvis, Kongen av Mallorca med han Charter Svein. Norske harry sanger for det meste. De sitter å hyler ut for full hals, rølper rundt, 2 av jentene (som faktisk var 30) var lesbiske og ligger på gulvet å jokker på hverandre, de heller innepå alt av alkohol akkurat som en sjømann eller noe, en overvektig jente begynner plutselig å gi folk lapdance mens alle klapper og hoier, en av gutta hadde visst sovna over doen mens han spydde. Jeg prøver å ikke dømme, men det er ikke lett. Har aldri møtt mer harry og vulgære mennesker i hele mitt liv. Ikke noe klasse whats so ever. Er det slik alle bygdefester foregå? Anonymous poster hash: 964d6...ece Når jeg nu skal hjem for å feire jul, så skal jeg på fest på lokalet og jeg skal ha på meg kjeledress pga jeg ikke vil skitne til noen av kjolene mine med karskflekker.
AnonymBruker Skrevet 10. mai #113 Skrevet 10. mai Gjest Bud skrev (På 10.11.2013 den 12.50): Jeg er oppvokst på bygda (nå skal det sies at jeg de siste 5 årene har blitt mer og mer urbanisert, men mitt hjerte hører hjemme på bygda). Jeg synes ærlig talt at det du beskriver høres ut som en bygdefest av det mildere slaget! På bygdafest skal det være lapdancing, slåssing, spying, soving, klining bak den gamle utedassen og vill børning med gamle Volvoer og Opeler. På bygdafestene møter du alle fra konfirmasjonsalder til bestemora til nabogutten Ja, og henne knuller vi utpå natta. Vel, ikke så bokstavlig, men jeg har hatt litt moro med damer i tidlig "bestemoralder" som kan bli veldig så kjælne utpå natta. Hjemme har de en gubbe som kanskje ikke er så mye fart i lenger, så det kan bli fristende med en ung kåtbukk 😜 Anonymkode: af2dc...567 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #114 Skrevet 11. mai Og "alle" står i med hverandre... Anonymkode: 4b175...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå