Gå til innhold

Bygdefester. Er det slik alle bygdefester foregår? Sjokkert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer Ts du er prippen!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det der er bygdefest! Jeg kommer fra bygda selv, kjenner meg mye igjen i det der (sett bort ifra musikken, vi spiller faktisk ordentlig musikk, hihi).

Skrevet

Jeg er fra bygda, men er IKKE fan av bygdefester. Syns mange, ikke alle, oppfører seg helt forjævlig. Veldig harry og veldig flaut.

Anonymous poster hash: 9b252...92a
Skrevet

Hørtes kjent ut, ja. Kanskje det er derfor jeg ikke fester noe særlig idag. Sært å mikse folk fra hele bygda, som ikke er nære venner, men stadig vekk treffes, i alle aldre fra 15 til 65 år, og skjenke dem drita fulle så de kan dumme seg ut foran hverandre. Siste nyttårsfesten jeg var på i hjembygda besto av enkelte 16-åringer, en haug med 18-20-åringer og en gammel nabo på noen-og-seksti som alltid klaget hver gang den nye sangen som kom på ikke var Def Leppard :P

Anonymous poster hash: dfcb8...85b
Skrevet

Synes det har mer med personligheter å gjøre, enn bygd vs by. Det er alltid en viss type mennesker som blir sørpe dritings og vræler, jukker, spyr, slåss og hyler uansett hvor du er hen. Har selv møtt disse menneskene både i storby og i liten bygd.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Å spille musikk som ligger på topplista er vel ikke harry? Husker jeg var i Oslo for mange herrens år siden. Det kuleste var et utested hvor de spilte intetsigende trance jeg aldri hadde hørt før. Finnes ingenting som er kjedeligere enn der de spiller musikk kun fordi det skal være "hipt". Og vulgær oppførsel finner man overalt.

Endret av Sobril
Skrevet

Jeg tror jeg har vært på nok bygdefester for et helt liv, enda har jeg fler i vente.....

Jeg forstår at noen kan synes det er litt mye, men tenk på all den kjærligheten som er innenfor de fire veggene (eller området, hvis festen er ute i skogen - noe som det av og til er)! ;)

Den typen TS beskriver var vel mest vanlig da jeg var 15. Nå er det vel mer.... ok, det er kanskje likt, bare at musikken er bedre? Også er det nesten ingen som brenner lenger.

Bygdefestene jeg har vært på de siste åra er fest med alt fra nevøer på 15 til bestemødre på 80 (de gamle går som regel hjem i 12 tiden). Det drikkes ikke hjembrendt lenger, men det er klart at det går ned formye øl og vin i løpet av kvelden. Jeg vet ikke om det er så mye åpenlys jokking, men det er ikke unormalt at folk blir litt lettkledde i løpet av natta.

Men de bygdefestene jeg har vært på, og er på, er det lite slossing. Her er alle gode venner ;)

Skrevet

Haha morsomt. Alle fa bygda mener de fra byen er rølpete mens de fra byen mener det samme om de fra bygda. Hallo dere er alle rølpete. Folk fra byen kan være rølpete og de fra bygda. Men de fra bygda er harry og sånn har det alltid vært.

Anonymous poster hash: 34e60...97f

Du tenker Bærum siden det er på bygda?

Skrevet

Hehe, nei, ikke alle bygdefester foregår slik. Jeg kommer selv fra ei lita bygd, og har aldri opplevd fester som du beskriver. Joda, jeg har vært borti ting som enkelte kan se på som vulgære, men det hører til sjeldenhetene. Våre fester dreier seg om at folk i alle aldre prater, drikker og koser seg sammen. Og så danser de aller, aller fleste. Spesielt på de festene med live musikk. :)

Anonymous poster hash: 1a550...9c5
Skrevet

Jeg er oppvokst på bygda (nå skal det sies at jeg de siste 5 årene har blitt mer og mer urbanisert, men mitt hjerte hører hjemme på bygda).

Jeg synes ærlig talt at det du beskriver høres ut som en bygdefest av det mildere slaget!

På bygdafest skal det være lapdancing, slåssing, spying, soving, klining bak den gamle utedassen og vill børning med gamle Volvoer og Opeler.

På bygdafestene møter du alle fra konfirmasjonsalder til bestemora til nabogutten :)

Jess, høres mer kjent ut!

Skrevet

Jeg var på et utsted i Tønsberg på begynnelsen av 90-tallet, eller noe sånt.

Altså var jeg ikke på en bygdefest, men jeg kunne like gjerne vært det.

Høydepunktet for kvelden var når DJ spilte "Drita full før Drøbaksundet", og fikk dratt i gang allsang.

Halvliterne gikk ned på høykant, folk ravet rundt, og det var skikkelig rølp, akkurat som å være på en bygdefest.

Etter min mening er den største forskjellen på bygdefest og byfest hva som drikkes, og hvem som er tilstede.

På bygda står øl og hjemmebrent på bordet, og aldersspennet er fra 15 - 70.

I byen drikkes det øl, vin og drinker, g aldersspennet er fra 18 - 30.

Ja, bygdefestene er mer inkluderende.

• Liker 1
Skrevet

Når skal dere byfolk forstå at 'harry' er bygdas stolthet og slett ingen skam?! Altså, vi snakker om folk som råner rundt i en gammel volvo med minst ti forskjellige wunderbaumer dinglende i frontruta, flammer langs sidene, og Badekaret til Pelle durende i et stereoanlegg som er festa til dashbordet med gaffateip... :fnise:

Anonymous poster hash: ffebc...289
Skrevet

Må være kjedelig på bygda når man skal miste alle hemninger ved enhver fest.

Skrevet

Må være kjedelig på bygda når man skal miste alle hemninger ved enhver fest.

Tro meg, det er ikke særlig til hemninger ellers, heller. Iallfall ikke her hvor jeg bor.

Om vinteren aker vi på traktorhjul, om sommeren råner vi, om en krangel oppstår løser vi den med en god gammeldags tvekamp, ofte med en fisk eller en vedkubbe som våpen, om vi vil annonsere noe tar vi bare traktoren og kjører gjennom bygda mens vi hoier det vi vil si til en eller annen plukker det opp, og det beste: Etter en tur på butikken er man fullt oppdatert på ALT som skjer!

Hva gjør dere på i byene, egentlig? :klo:

Anonymous poster hash: ffebc...289

Skrevet

Må legge til mitt eget innlegg her: I går var jeg ute på byn i Oslo (altså ikke bygd) og der var det to som jokket på hverandre på dansegulvet der og. Og damen simulerte en blowjob på mannen. Det var kl 23. Og de var de eneste på dansegulvet. Så akkurat det der er vel ikke et typisk bygdefenomen,

Anonymous poster hash: c4663...0a6

Var det på Scotsman?

Anonymous poster hash: 82300...56e

Skrevet

Men det er jo bare bygdefolk på oslotur som går på Scotsman :d

Var det på Scotsman?

Anonymous poster hash: 82300...56e

Anonymous poster hash: f1bad...23d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt gleden av å være på mange slike fester, men fra det jeg har sett som privatperson og som bartender på f.eks julebord der det er bedrifter som holder til utenfor Oslo, så er det ganske triste greier. Harry er vel det mest brukte ordet.. Ting som bart, skinnvester, lommelerke på innern, GHB, elendig musikksmak og en generell holdning til at en vellykket fest er en fest der du har fått bank, kjønnssykdom, spydd minst en gang og så fått blackout!

Det skremmende er at dette ikke bare gjelder folk tidlig i tyveårene, men mennesker godt oppi femtiårene!

Skrevet

Jeg har ikke hatt gleden av å være på mange slike fester, men fra det jeg har sett som privatperson og som bartender på f.eks julebord der det er bedrifter som holder til utenfor Oslo, så er det ganske triste greier. Harry er vel det mest brukte ordet.. Ting som bart, skinnvester, lommelerke på innern, GHB, elendig musikksmak og en generell holdning til at en vellykket fest er en fest der du har fått bank, kjønnssykdom, spydd minst en gang og så fått blackout!

Det skremmende er at dette ikke bare gjelder folk tidlig i tyveårene, men mennesker godt oppi femtiårene!

Det er det som er La Vida Loca på norsk, Kim.

Skrevet

Jepps, det er en vanlig bygdefest. Det har ikke brukt å være så overdrevent der jeg har vært, men det virker ikke unormalt på en liten plass... hehe... Det er litt harry, ja. Det sier jeg meg enig i! :)

Skrevet

Jeg er selv flyttet fra en bygd, og det er to ting jeg savner, naturen og BYGDE-FESTER :eeeh:

Det som er kjipt med bygde-fester, er at rykter spres seg utrolig fort i etter tid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...